Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Polly schreef:ik kan me niet voorstellen dat een zichzelf respecterende rijschool op die manier opleidingen gaat aanbieden.
Ze rijden dik onder de minimum noodzakelijke uurprijs en zullen hier altijd verlies op draaien, kijk ook eens naar de slagingspercentages van dit soort rijscholen.
Ik kan me er niks anders bij voorstellen dan dat het een soort noodgreep is om aan leerlingen te komen.
Kijk eens rond in je omgeving, check de slagingspercentages van die rijscholen en praat met je omgeving waar goede ervaringen in zijn.
De meeste die ik ken hebben het ook via zo'n dagcursus gedaan, maar je kan dus wel gewoon losse lessen kopen? Polly schreef:Jammer dat ze zich dan laten verleiden om dit zo te doen, je hebt waarschijnlijk geen idee hoe dit soort acties de branche aan het verzieken zijn en hoeveel collega's er op straat komen te staan door rijscholen die op die manier wanhopig proberen kandidaten te vinden. Overigens post ik dit naar mijn persoonlijke mening en staan deze uitspraken los van mijn werk, functie etc
superpony schreef:Polly schreef:Jammer dat ze zich dan laten verleiden om dit zo te doen, je hebt waarschijnlijk geen idee hoe dit soort acties de branche aan het verzieken zijn en hoeveel collega's er op straat komen te staan door rijscholen die op die manier wanhopig proberen kandidaten te vinden. Overigens post ik dit naar mijn persoonlijke mening en staan deze uitspraken los van mijn werk, functie etc
Ben het niet met je eens. Iedereen doet acties om toch aan klanten te komen. Wij werden heel vaak voor gelijke acties in folders ed gevraagd. We zaten met 5 kapsalons binnen 200m ofzo. Dan stunt er ook weleens iemand met goedkoop knipppen. In principe is voor 10 euro knippen op een locatie zoals wij zaten niet te doen. Dan moet je ergens anders op bezuinigen. Mensen vinden dat oke en gaan daar naartoe. Anderen niet en komen weer bij jou. Wat goed is blijft en wat niet goed is, gaat vanzelf weer weg. Acties hou je en dat heeft bijna altijd te maken met kortingen.
Denk je dat andere middenstanders het niet moeilijk hebben? Probeer maar eens als groenteman te overleven naast een Lidl. Iedereen wil zijn kwaliteit hoog houden, maar moet ook de kosten dekken en liever no wat overhouden ook.
Dan moeten mensen helemaal stoppen met dingen bestellen op internet. Daar zitten zoveel nadelen aan voor ondernemers in Nederland......
Weidebloem schreef:weet iemand waar je het slagingspercentage van de rijscholen kan vinden?

superpony schreef:Weidebloem schreef:weet iemand waar je het slagingspercentage van de rijscholen kan vinden?
Bij het cbr. Maar het zegt niks. Er staat niet bij hoeveel uren les mensen nodig hebben gehad en hoeveel klanten een autorijschool heeft. Stel je hebt 1 klant die slaagt, is je slagingspercentage 100%.
Onze zoon lest bij een autorijschool die een hoog slagingspercentage heeft. We namen een gemiddeld pakket op aanraden van de instructeur na de eerste les. Wij weten ook anderen die dat pakket hebben.
Zo tegen het eind vindt hij dat je meer lessen moet nemen, dus hang je voor nog honderden euro's. En dat is dus ook bij meerdere lesklanten zo. Ze slagen dan vaak wel in 1x, maar niet binnen het pakket waar reclame voor wordt gemaakt. En hoeveel mensen van deze autorijschool afrijden weet je ook niet.
Verder gaat het wel goed. Onze zoon had examens, dus moest sowieso extra lessen nemen, omdat het niet uitkwam even.
superpony schreef:En als vrouw zijnde niet vertellen dat je het wil halen om met de paardentrailer op pad te gaan, dara schijnen ze niet vrolijk van te worden. Is maar een tip.
Letsdunit schreef:Dott jij hebt het zonder extra lessen gedaan ? Daar zal wel de catch zitten, mijn man dacht dat het wel nodig was en zo kwamen we evengoed duurder uit.