hoofdstel aankrijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simooonnne

Re: hoofdstel aankrijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:19

Ik zou ook even met de eigenaar overleggen inderdaad!

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:54

En hoe reageert ze als je het bit er eens afhaalt en gewoon het hoofdstel aandoet? Ok, het is dan niet precies het gevoel van als het bit er wel aanzat (minder 'strak') maar misschien vindt ze dat kopstuk over de oren halen juist vervelend nu en moet je dat oefenen?

En als dat ok gaat, dan weer oefenen met bit erin :-)

ps heeft ze geen wondjes aan haar oor doordat toen, met de hagel, je het hoofdstel snel uit deed? Dat kan natuurlijk ook en dan zal ze niet blij worden als je weer iets over haar oren trekt ;-)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:03

mimipony schreef:
Dag forumers.

Ik probeer mijn verzorgpaard te trainen. onlangs ging voor de eerste keer het hoofdstel erin. Dit ging super. De tweede keer had ze het ook in.Toen was ik haar aan het longeren en opeens begon het te hagelen. Ik heb alles uitgetrokken en ben naar binnen gegaan. Op het moment dat ik het hoofdstel uitdeed schrok ze heel erg. vandaag ben ik terug gegaan en probeerde weer het hoofdstel in te krijgen. Het lukt redelijk totdat ik het hoofdstel over dr oren moet trekken. Dan steigert ze en bokt ze haar los... Ik heb dit daarna aan paar keer geoefend met een halster en het ging super. Dus ik probeerde weer met het hoofdstel. Ze bleef maar wild doen dus ik heb dr dan maar met halster gelongeerd... Hoe zorg ik ervoor dat ze weer normaal doet om een hoofdstel aan te doen? ze is wel enorm groot dus als ze dr hoofd naar boven doet kan ik er niet meer aan.....

help me aub x

Het lijkt me ook niet heel handig om het hoofdstel eruit te trekken... Daar kan het paard heel erg van schrikken, en het bit kan pijn doen in de mond van het paard... :j

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:19

Leer het paard eerst zijn hoofd naar beneden te doen door je hand op zijn hoofd te leggen. Als je googelt vind je daar instructies voor (bijvoorbeeld wijken voor druk). Dan start je opnieuw met het aanleren van van een hoofdstel indoen. Rustig, op tijd stoppen en belonen. Succes.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:30

effe een tipje en rek hier veel tijd voor want dit kan even duren
masseer haar mondhoeken tot ze half slaapt en probeer ook haar tandvlees te masseren wanneer je dat doet wek je het vertrouwen dat je haar/ hem geen pijn wilt doen
blijf vooral rustig en als je het hoofdstel aankrijgt masseer ook de neus en mondhoeken weer
vertrouwen komt wel weer terug en dat komt ook vast wel goed
als je rustig blijft en niet opgeeft