Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rider01 schreef:Hoop reacties weer, even een globaal antwoord
Weg laten brengen.
Ik ben bitloos/boomloos met hem bezig, via NH. Breng ik hem weg dan moet/wil ik wel iemand vinden die volgens die gedachte werkt.
Dat kost wat meer, voorheen is hij bij AvdT geweest en dat beviel prima. Momenteel trekt mijn budget dat niet helaas. iemand aan huis misschien wel maar wie is dan goed in de regio?
Na laten kijken kan maar hem kennende heb ik niet het idee dat daar iets mis is, daarvoor wil ik eerst iets met training proberen.
Gevoel zegt dat het dat niet is, misschien vanwege dat hij altijd goed kenbaar maakt dat hij ergens last van heeft en ik dat typische gedrag niet terug zie.
Ik zal het iig niet uitsluiten.
Als er geen oplossing is behalve wegbrengen dan zal hij nog een paar jaartjes vakantie krijgen, zit aan de studie en ben net verhuist. Met een reservepot voor 2 pony's heb ik weinig mogelijkheid tot extra sparen.

Citaat:Ik herhaal dit nog even: Hoe oud is hij nu?
En hoe ziet zijn leven er verder uit?
Ik begrijp dat het een Exmoor is?
Misschien iets meer informatie over hem, zijn verdere gedrag....
Joolien schreef:Simpel, paard krijgt het voor elkaar om onder het werk uit te komen als hij het zadel niet op krijgt. Dus net zo lang doorzetten totdat het wel lukt. Ook al ben je dan 2 uur, of 4 uur bezig, je moet die cirkel doorbreken. Hier hoef je enkel iemand voor te hebben die handig is met een paard, een paard kan lezen en doorzettingsvermogen heeft. Ben jij dat zelf, neem er dan de tijd voor, maar laat je niet afschepen. Denk je dat je dat niet lukt? Ben je onzeker? Doe het dan niet zelf maar zoek iemand die dat wel kan.
Succes.