PinkyPie schreef:Mijn instructeur heeft erg veel ervaring, ook op subtop niveau en zij vertelt ook dat wanneer het vaak voor het oog goed is, de punten er snel zijn. De jury voelt niet hoeveel druk je in je handen hebt, en als je een beetje een handige ruiter bent kan je de schijn zeker ophouden dat je paard nageeflijk en in de houding loopt, ook al is dat misschien in het gevoel niet zo. Dus daarin ga ik mee met jitskerutte.
Dat is nu net de reden waarom er voor nieuwe juryleden een hogere eigen prestatie gevraagd wordt. Als je zelf op hoger niveau gereden hebt, herken je het goed gaande paard vanuit ervaring ipv prentjes. En ken je alle trucs en oplossingen om het probleem te verbergen en herken je het gesmokkel eerder
Dit is ook een verklaring waarom de nieuwe lichting juryleden anders jureren dan de "oude garde". Persoonlijk ken ik vele "oudere" juyleden die al jaren niet meer in de buurt van een paard komen maar graag op zondag een paar uurtjes gaan jureren als sociale activiteit. Deze zijn niet altijd even goed bijgeschoold maar op termijn verdwijnen dit soort juryleden vanzelf... en ze zijn lang niet allemaal onwetend
heel leerzaam!
). Ja ik vind ook dat er minder gesmeten wordt met winstpunten als 10 jaar geleden. Opzich wel een goede ontwikkeling want als je je basis nog niet voor elkaar hebt in de B ben je nog niet klaar voor het L1 en kan je beter nog door trainen ipv verder gaan. Is het dan erg om geen winstpunten te rijden? Nee ik denk het niet want je meet wel hoever je staat in je training en het is fijn dat je dan eerst nog verder gaat met de basis.