shet weigert om te draaien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:00

Cassidy schreef:
Simpele veranderingen kunnen helpen. In dit geval betwijfel ik het echter. Maar goed, aan de ts om idd uit te proberen of het dier wel blijft staan als je haar meteen na het van het land halen andersom vastzet. Paard zal zelf aangeven of ze dit prettig vindt of niet.

Ik durf te voorspellen dat ze meteen weer omdraait. Helemaal gezien de vorige reactie. Maar hey, dat is een aanname, laat het paard het vertellen.

Precies helemaal mee eens kleine moeite om te proberen en meestal verteld een paard duidelijk wat die ergens van vindt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:01

Ik durf te voorspellen dat het geen verschil uitmaakt. Aangezien een aangepaste versie tot het resultaat leidde dat het dier zich echt bewust omdraaide.

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 23:07

Bedankt voor alle tips!
Als we haar direct uit het land andersom neerzetten wilt ze ook niet andersom staan.
We zijn nu bezig met grondwerken en dat pikt ze heel erg goed op. En ondertussen poetst mijn dochtertje haar op de wasplaats, zodat ze er aan allebei de kanten bij kan.
De pony vind het ook totaal geen probleem om aan de andere kant aangeraakt te worden, ze wilt alleen niet andersom staan.

Cassidy

Re: shet weigert om te draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:34

Kwestie van vaker meenemen. Ingesleten patronen zijn moeilijk te doorbreken.

Pepper32

Re: shet weigert om te draaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:22

Wat ik bedoelde is niet aan de andere kant het touw vastmaken, maar de pony omdraaien met haar hele lijf.Als ze bv eerst aan de rechterkant van het gangpad vaststaat en ze draait naar bv links, zet haar dan daarna aan de andere kan van het gangpad en dan draait ze misschien naar rechts. Dit omdat ze met dezelfde kant hetzelfde wilt zien.
Je bent zo niet van het probleem af, want dat zal ergens door komen bv hersens, grondwerk, maar ogen vind ik ook niet onlogisch. Maar zo kan ze misschien wel veilig aan alle twee de kanten poetsen. Wij hebben ook een shet die blind is aan één oog en die wil gewoon altijd of die kant op of draait haar hoofd zo ver tot ze voorbij de helft kan kijken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:20

Pepper32 schreef:
Wat ik bedoelde is niet aan de andere kant het touw vastmaken, maar de pony omdraaien met haar hele lijf.Als ze bv eerst aan de rechterkant van het gangpad vaststaat en ze draait naar bv links, zet haar dan daarna aan de andere kan van het gangpad en dan draait ze misschien naar rechts. Dit omdat ze met dezelfde kant hetzelfde wilt zien.

Als ik het eerste bericht van dit topic zo lees, is dat precies wat er is gedaan. Pony helemaal omgedraaid, misschien niet aan de andere kant van het gangpad neergezet maar ik vermoed dat het geen verschil gaat maken.

Maar goed, zo zijn er legio dingen nog uit te gaan proberen, die verder het probleem niet gaan verhelpen.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:18

goed uitgelegd Cassidy. Klinkt heel logisch!