Hoogte Ifor Williams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Hoogte Ifor Williams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:11

Wat is het oude model? Heb 1 op t oog van 2002 en 2004, zijn die laag?
Mijn paard is 1.62.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 08:43

Jotoma schreef:
Wat is het oude model? Heb 1 op t oog van 2002 en 2004, zijn die laag?
Mijn paard is 1.62.

Dan hoef je je helemaal nergens zorgen over te maken. Pas bij paarden van boven de 1.70 m.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:16

Naast ifor zou je ook kunnen kijken naar een fautras (weet niet of ik het goed schrijf)
Dat zijn iig de merken waar wij naar gaan kijken binnenkort.

De verhalen van paarden die hun hoofd op het dak leggen bij het laden ken ik helaas ook, maar dat gebeurt ook als de trailer wel hoog genoeg is.

Hier in Frankrijk zie je heel veel ifor trailers. Vaak als de paarden dan op de trailer staan, gaat alles open en krijgen ze nog een beetje frisse lucht. (Uiteraard als de trailer stil staat)
Ik vind het ook fijn dat je de tussenschotten kan draaien.
Hooinet ophangen is idd een beetje een aparte plek, daar zou ik zelf wat anders voor maken.
Bij fautras staan de paarden bij een paar modellen dwars, zoals op een vrachtwagen. Dit vind ik eigenlijk ook wel fijn.
Ook is het straks de bedoeling dat er een trekpaard merrie met veulen in kan, dan is een ruime trailer ook wel fijn.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:17

Estera schreef:
Fijn een foto! Dank je. Als je Fries van 1.75 er in staat, gewoon normaal, wat is je indruk dan van hoofd/dak ruimte?

Ben net bij een dealer geweest, maar jemig wat een fijne trailer is het! Qua hoogte viel het me mee, waarschijnlijk omdat er voor de voorstang erg veel ruimte is.

Hoogste trailer (die ik tot nu op het lijstje heb) is de Blomert met 2.36, Henra met 2.35, Humbaur met 2.28 en de Weijer met 2.23.

De Sirius is zelfs 2.45 binnenhoogte ;)

Ook het karakter van je paard is ZO belangrijk, er zijn paarden die met gemak in een trailer staan die net aan zijn qua hoogte, maar er zijn ook paarden die compleet in paniek kunnen raken als ze in een trailer staan die net aan is qua hoogte, hou dit dus goed in je achterhoofd, je paard moet er soms lange tijd opstaan en het moet gewoon comfortabel en veilig zijn ( in hoeverre je daar dan invloed op zou kunnen hebben )

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:36

Ik heb een 1 paards ifor uit 2006, model weet ik zo niet maar toevallig van de week de maten op gezocht en is ook 220 cm hoog. Mijn paard is 160 dus dat pas makkelijk maar heb er ook eens een paard van een kennis in gehad en die is 173 paste prima

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:42

Wij hebben het model daarvoor, maar idd laag, volgens mijn man nog iets lager dan het nieuwe model, 2.17 m is de onze. Ik vervoerde er altijd mijn paints in en shets, maar toen ik een fries kocht, kreeg ik eigenlijk pas in de gaten dat hij lager was dan de Henra die we hiervoor hadden :o Dat paard twijfelde dan ook enorm met instappen, ik kon me er wat bij voorstellen ;) Een groot paard zou ik er dan ook liever niet in vervoeren. Met de breedte kom ik overigens prima uit de voeten en de trailer is oerdegelijk.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 20:45

gap schreef:
Ook het karakter van je paard is ZO belangrijk, er zijn paarden die met gemak in een trailer staan die net aan zijn qua hoogte, maar er zijn ook paarden die compleet in paniek kunnen raken als ze in een trailer staan die net aan is qua hoogte, hou dit dus goed in je achterhoofd, je paard moet er soms lange tijd opstaan en het moet gewoon comfortabel en veilig zijn ( in hoeverre je daar dan invloed op zou kunnen hebben )

Dat begrijp ik helemaal, maar het gaat hier om een 2-jarige die het trailerladen en het vervoeren erin nog moet leren, dus geen idee of het er 1 is die veel of juist weinig ruimte wil hebben, zowel in breedte als in hoogte. En het is ook een gok dat hij de 1.70 gaat halen, hij kan net zo goed stil blijven hangen in de groei of hij schiet uiteindelijk door en wordt 1.75, who knows.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 20:50

Estera schreef:
gap schreef:

Dat begrijp ik helemaal, maar het gaat hier om een 2-jarige die het trailerladen en het vervoeren erin nog moet leren, dus geen idee of het er 1 is die veel of juist weinig ruimte wil hebben, zowel in breedte als in hoogte. En het is ook een gok dat hij de 1.70 gaat halen, hij kan net zo goed stil blijven hangen in de groei of hij schiet uiteindelijk door en wordt 1.75, who knows.

Had ik eigenlijk nog helemaal niet gelezen, maar vanwege de hoogte durfde mijn paard dus niet in te stappen eerst, paard was toen een 8-jarige, maar had de trailer niet zo vaak gezien. Daarna had ze ook moeite met het afdakje voor de stal. Is ze allemaal overheen gekomen hoor, maar het kan dus wel net dat punt zijn waardoor een jong paard wellicht liever niet instapt omdat hij bang is zijn hoofd te raken. Eenmaal erin had mijn paard wel genoeg ruimte boven haar, maar op de klep kom je iets omhoog en dan hebben ze het gevoel er in te moeten bukken, dat zag mijn paard niet zo zitten.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 00:09

Morgen haal ik de HB403 op uit jaar 2013. En moet zeggen ik denk dat die kwa hoogte nog wel de 230 ga redden. Mijn paard van 180 moet erin en dat past makkelijk, Ik krijg hem zelfs in een trailer van 220

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:14

Ik heb vorige week merrie met veulen erin vervoerd ding prima