Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Estera schreef:Fijn een foto! Dank je. Als je Fries van 1.75 er in staat, gewoon normaal, wat is je indruk dan van hoofd/dak ruimte?
Ben net bij een dealer geweest, maar jemig wat een fijne trailer is het! Qua hoogte viel het me mee, waarschijnlijk omdat er voor de voorstang erg veel ruimte is.
Hoogste trailer (die ik tot nu op het lijstje heb) is de Blomert met 2.36, Henra met 2.35, Humbaur met 2.28 en de Weijer met 2.23.
Dat paard twijfelde dan ook enorm met instappen, ik kon me er wat bij voorstellen
Een groot paard zou ik er dan ook liever niet in vervoeren. Met de breedte kom ik overigens prima uit de voeten en de trailer is oerdegelijk. gap schreef:Ook het karakter van je paard is ZO belangrijk, er zijn paarden die met gemak in een trailer staan die net aan zijn qua hoogte, maar er zijn ook paarden die compleet in paniek kunnen raken als ze in een trailer staan die net aan is qua hoogte, hou dit dus goed in je achterhoofd, je paard moet er soms lange tijd opstaan en het moet gewoon comfortabel en veilig zijn ( in hoeverre je daar dan invloed op zou kunnen hebben )
Estera schreef:gap schreef:Ook het karakter van je paard is ZO belangrijk, er zijn paarden die met gemak in een trailer staan die net aan zijn qua hoogte, maar er zijn ook paarden die compleet in paniek kunnen raken als ze in een trailer staan die net aan is qua hoogte, hou dit dus goed in je achterhoofd, je paard moet er soms lange tijd opstaan en het moet gewoon comfortabel en veilig zijn ( in hoeverre je daar dan invloed op zou kunnen hebben )
Dat begrijp ik helemaal, maar het gaat hier om een 2-jarige die het trailerladen en het vervoeren erin nog moet leren, dus geen idee of het er 1 is die veel of juist weinig ruimte wil hebben, zowel in breedte als in hoogte. En het is ook een gok dat hij de 1.70 gaat halen, hij kan net zo goed stil blijven hangen in de groei of hij schiet uiteindelijk door en wordt 1.75, who knows.