Warme, stevige, goed lopende rij-/stalschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:10

Roombroodje schreef:
Ariat Ladies Jodhpurs Heritage Sport Lace, Black
ik heb zelf deze schoenen en ik vind ze heel fijn! ondanks dat ik steeds de veters moet strikken maar mij maakt dat niet zo veel uit. aanrader!

Die heb ik ook, strikken is bij mij juist een voordeel. Ritsen vind ik echt hopeloos. Na ruiterkamp laat wel het stoffen gedeelte los van het leer. Volgende keer een volledig leren schoen dus, dat is na 2 jaar namelijk de enige plek waar ze versleten zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:11

Ik loop meestal gewoon op mijn wandelschoenen of laarzen bij de paarden. Wandelschoenen zijn van het type bergschoen en ze zijn goed waterdicht. Loop er vaak mee door plassen en modder. Inmiddels wel de zool laten vervangen (had er ruim 1000 km mee gelopen, dus mocht ook wel).

Merk is Lowa. Ik rijd alleen zelf niet meer dus of ze ook geschikt zijn als rijschoen durf ik niet te zeggen. Wellicht dat ze daar net te breed voor zijn. Ze zijn iig heerlijk warm, zelfs toen het zo koud was 2 jaar terug en ik in de sneeuw de post moest bezorgen had ik lekker warme voetjes.

Ponylover_11

Re: Warme, stevige, goed lopende rij-/stalschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:55

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:15

Legerkisten zijn voor mij het fijnst. Waterdicht, warm en gaan bij dagelijks gebruik bij mij 5 jaar mee.
Loop ermee door de stallen van de koeien en paarden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:33

Werk schoenen van de cranenbroek! Heerlijke schoenen! En heel stevig!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:42

Caira schreef:
Ik zei altijd Ariat, maar die gaan zo enorm kort mee, ik deed 2 paar per jaar, en dan voor dat geld, dat vind ik zonde. Nu heb ik bergschoenen van de Welkoop, meer dan de helft goedkoper, en ze gaan veel langer mee.

Wat doe jij met je schoenen? Heb meerdere paren Ariats in huis en ook meer Ariat fan's in mijn omgeving en schoenen gaan echt tot +5 jaar mee bij dagelijks gebruik. Als ze zo snel stuk gaan even contact zoeken met Ariat want dat is echt niet normaal dat ze na een half jaar gebruik al stuk gaan.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:43

Ariat Terrains zitten zoooo lekker... maar die gaan echt geen 10 jaar mee, helaas.
Ik heb ook Redbacks, zitten ook heel fijn, robuust. Ik heb de veiligheidsneus. Ze zijn niet helemaal waterdicht, maar omdat het gewaxt leder is, wel grotendeels. Het duurt wel even voor je nattigheid voelt, zelfs als je door nat gras loopt.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:46

Wat is trouwens het verschil tussen de Ariat Camrose en de Terrain? (behalve het iets andere uiterlijk?)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:48

Thats_Me schreef:
Caira schreef:
Ik zei altijd Ariat, maar die gaan zo enorm kort mee, ik deed 2 paar per jaar, en dan voor dat geld, dat vind ik zonde. Nu heb ik bergschoenen van de Welkoop, meer dan de helft goedkoper, en ze gaan veel langer mee.

Wat doe jij met je schoenen? Heb meerdere paren Ariats in huis en ook meer Ariat fan's in mijn omgeving en schoenen gaan echt tot +5 jaar mee bij dagelijks gebruik. Als ze zo snel stuk gaan even contact zoeken met Ariat want dat is echt niet normaal dat ze na een half jaar gebruik al stuk gaan.

gewoon alles wat TS er ook mee wil gaan doen. Maar ze gaan stuk aan de zijkanten en dan zijn ze niet meer waterdicht.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:50

Heb 7 jaar met Ariat Telluride H2o gelopen. Daarna de Terrain zip aangeschaft. Ik heb ook de Windermere laarzen, Ariat zit gewoon heerlijk en gaat lang mee

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:54

Ik heb wandelschoenen. Lopen heerlijk en gebruik ze ook tijdens het rijden. Gewoon bij scapino weg, vorige paar heb in n jaar of acht mee gedaan. Nu net nieuwe gekocht.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:54

Ik heb mijn Ariats sinds januari, draag ze dagelijks voor alle klusjes en ook lange wandelingen aan de hand, en er is nog niets aan te merken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 17:57

https://www.mabeo-direct.com/A-487604-j ... alirok--s3 heb ik voor € 10,-- tweede hands gekocht. Gewoon voor rond het huis. NU wandel ik erin, rijd ermee (dan dus chaps) en werk ermee de hele dag waar dan ook. Ik heb ze nu twee jaar en ze zijn zo fijn en onverslijtbaar.
Ik lat je dit weten omdat schoenen kopen in paarden winkels vaak erg duur zijn. Je moet weten dat ik er zelfs mijn leren Petrie waar ik jaren mee reed voor laat staan. Dit is zoveel fijner.
Dit zijn gewoon veiligheidsschoenen die je hier in allerlei boerenbond zaken kunt kopen. Wellicht ook een (goedkoper) idee,

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:08

Ariats zijn echt een aanrader! Zit heerlijk!

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:12

Ariat! Ik heb de mijne nu drie jaar en ik doe er alles mee. Ze zijn super warm en absoluut waterdicht. Ik rijd er ook mee. Ik vind ze het geld meer dan waard.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:32

Ik heb mountain horse weet alleen het type niet meer. Super schoenen en daarvoor liep ik altijd op berschoenen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:26

Caira schreef:

Rag je ermee door bergen puin? :D

Het eerste paar deed ik drie jaar mee, maar toen vielen er echt gaten in. Dit huidige paar heb ik twee jaar denk ik, zijn nu wel aan vervanging toe. Dit tweede paar was de waterdichte versie (zweetpoten in de zomer)

Maar die bergschoenen ga ik ook proberen. Zijn die niet heel lomp?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:28

Arabesk schreef:
Caira schreef:

Rag je ermee door bergen puin? :D

Het eerste paar deed ik drie jaar mee, maar toen vielen er echt gaten in. Dit huidige paar heb ik twee jaar denk ik, zijn nu wel aan vervanging toe. Dit tweede paar was de waterdichte versie (zweetpoten in de zomer)

Maar die bergschoenen ga ik ook proberen. Zijn die niet heel lomp?

Ik werk gewoon harder dan jij :D Nee ik ben erg blij met mijn bergschoenen, zijn veel fijner EN waterdicht

CanisVeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:52

Ik ben helemaal fan van bergschoenen voor bij de paarden. Zitten lekker, goed voor je voeten en zijn zeer degelijk en stevig. Ik reed er vroeger ook mee.

Poly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:35

ik had echte leren gekocht! werekn perfect ik kan gwn in de waterbak van mn pony zonder dat mn hand nat word!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:54

Poly schreef:
ik had echte leren gekocht! werekn perfect ik kan gwn in de waterbak van mn pony zonder dat mn hand nat word!

Wauw dat zijn dan hele bijzondere schoenen, als ze zelfs zo goed zijn dat je hand ook niet nat wordt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:59

Ik heb al zo'n tien jaar dezelfde Ariat schoenen (derde paar nu).
Ik doe er alles mee, rijden ook.
De Ariat Thinsulate Insulated. Ik koop ze altijd in de uitverkoop bij de ruitershop hier voor 80 euro.
Ik weet niet wat ik zou moeten als die schoenen er niet meer zouden zijn :D

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:01

Ik zweer ook bij Ariat!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:20

Hier ook al meerdere Ariats versleten door de jaren heen. De laatste 3 paar waren de Telluride H2o. Waterdicht, goed voetbed en ik vind ze ideaal voor alles op en rondom het paard en daarnaast ook voor het wandelen.
Ik vind ze wel flink aan de prijs ten opzichte van mijn slijtagesnelheid, maar door op de 20/25% kortingsacties van divoza te wachten is het nog te overzien. De laatste paar keer heb ik gebruik gemaakt van die acties om alvast een nieuw paar in de kast achteruit te zetten.