Sorry, dan had ik je foto's gemist Maar is dus zeker geen uitzondering dat een Fries alleen maar gezelschap wil van een andere Fries. Hoe, waarom, geen idee.. Maar ik heb het veel vaker gezien ...
Paarden rouwen idd zeker. Mijn shetlander was bevriend met een ruintje. Echt dikke vrienden. Konden haast niet zonder elkaar. Ze stonden trouwens wel in een grote kudde. Toen het ruintje plotseling ingeslapen moest worden heeft ze dagen niet goed gegeten, stond ze er unhappy bij en bleef maar naar hem roepen. Daarbij zonderde ze zich ook nog eens af van de rest van de kudde. Dit heeft zo'n twee weken geduurd.
dandy123
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-15 11:54
Helaas heb ik mijn friese merrie donderdag moeten laten inslapen .ze is gevallen en kon niet Meer opstaan
Wat? Wat lees ik nu?Steeds stilzwijgend meegelezen, heb je eindelijk een7-jarige Fries als maatje voor je oude eenzame merrie en nu dit? Wat een wrange ontwikkeling, zeg!
pipo
Geplaatst: 11-01-15 12:03
agos. Sterkte! Maar nu zijn de dames weer saampjes...
Ja idd eindelijk een nieuw maatje en dan dit plotseling en onverwachts , woensdag had ze nog een uur gewandeld niks aan de hand , donderdag ochtend werd ik gebeld dat ik naar haar toe moest omdat ze niet meer opstond
Ben toch benieuwd (misschien heb ik er overheen gelezen zo ja sorry) Heeft ze op haar eigen manier echt afscheid kunnen nemen van haar maatje? ik heb dit zelfde meegemaakt bij een ex van mij... toen ze haar overleden shetlander te snel weghaalde sloeg het gedrag van haar rijpaard totaal om... ze vervreemde en wilde weide niet meer verlaten... 1 dag voor dat het karkas werd opgehaald hebben we besloten haar er toch nog even bij te zetten!
Dit was in mijn ogen echt 1 van de meest ontroerende momenten die ik heb mee mogen maken... Je merkt echt dat een paard een behoefte heeft aan rouwen en afscheid op hun eigen manier na dit afscheid was ze wel weer berijdbaar en eerlijk gezegd weet ik zeker dat dit heeft geholpen bij het verwerken en accepteren van een nieuwe shetlander in de weide!
Wijke heeft de hele ochtend bij lieke gestaan, rond half 1 kwam de dierenarts ook toen heb ik haar er gewoon bij gelaten .daarna heeft ze nog een hele tijd bij lieke gestaan en gesnuffeld , hebhaar er s nachts ook gewoon bij gelaten.vrijdag toch lieke naar de straat gebracht moest worden bleef wijke bij mij staan daarna duwde ze me zachtjes in mijn rug naar lieke toe .dus denk dat ze wel goed afscheid heeft genomen .verbaasde me dat ze in 2 maanden zon goede band hadden gekregen , kwa gedrag is wijke nu aanhankelijker
evahorz
Geplaatst: 14-01-15 20:10
[quote="dandy123"]Hoi ik zit met een dilemma vorig jaar juli heb ik mijn ruin op 29 jarige leeftijd moeten laten inslapen nu heb ik nog een merrie van 28 deze 2 heb....
Hoi! Wat zielig! Ik dacht al, laat haar met andere paarden maar als ze geen contact opzoek gaat dat idd moeilijk. Het is namelijk het beste om een ander maatje voor haar te zoeken. Je kan haar ook een beetje afleiden door veel met haar te gaan doen. En je kan slobber maken wanrlt dat vinden paarden heel lekker. Miss dat ze dan gaat eten. Je kan tegen haar praten en zingen helpt ook om paarden op te fleuren! Anders weet ik het niet...
Sterkte. Wat vreselijk jammer dat het zo moest lopen.
moonfish13
Geplaatst: 14-01-15 20:33
Wat sneu.. Eindelijk weer een maatje en dan zoiets..
Ik heb eens een konijn gehad wat van ouderdom overleed, of in laten slapen, een van de twee. We hebben hem toen bij zijn vriendinnetje gelegd om afscheid te nemen, hartverscheurend was het. Duwen, plukken, likken en toen het besef er was heeft ze hem afgedekt met stro.
Lindsey_99
Geplaatst: 14-01-15 20:48
Sterkte gewenst. Ik denk dat mensen het vermogen tot treuren van dieren wel eens onderschatten. Als dieren vriendschappen kunnen maken met anderen of zelfs andere soorten dan kunnen ze ook treuren als hun maatje ineens weg is. Het zal een ander gevoel zijn dan zoals mensen het ervaren; menselijke emoties gaan vele malen dieper, maar ik ben ervan overtuigd dat het gevoel 'missen' zeker aanwezig is. Fijn dat je mooie bejaarde dame toch nog een paar maand gezelschap heeft gehad.