Monnikspeper/ provarium breeding voor "hete" ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:50

ja, ik vind van wel. Hij heeft zijn gedrag nog dat hij uit naar andere paarden maar alles is in mindere mate.
Ik bedoel minder explosief, rustiger. Hij dekt ook minder, mijn grondwerk gaat beter.

Het zal ook wel alles bij elkaar zijn, ik ben minder bang geworden omdat ik nu ondertussen zijn 'trekjes' ken.
Hij zal dit ook voelen en merken, rijden heb ik nog niet gedaan omdat onze 'band' nog niet optimaal is.

Op de weide gaat het in elk geval rustiger, dus ja ik vind dat het resultaat geeft. Voor de prijs vind ik het proberen waard, staat zelfs met korting zag ik :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:52

Indien je het ook gaat proberen, laat je mij nog iets weten dan? Vind het reuzespannend eigenlijk om te zien of het dus werkelijk voor de meesten helpt en dat het niet tss mijn twee oren zit ;)

Manifesto

Re: Monnikspeper/ provarium breeding voor "hete" ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:58

Doe ik! heb het besteld!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 16:58

Leuk! Bedankt!

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 09:10

Ik zou je nog even informeren :)
We zijn nu al een aantal weken bezig. En hij is absoluut enorm relaxt en braaf. Gek genoeg zijn de merries ook niet meer hengstig geworden.. Of dat er nu mee te maken heeft?!
En we zijn ook meteen met Parelli begonnen een aantal weken geleden, dus daardoor is hij ook veel braver. Maar toch denk ik zomaar dat de monnikspeper werkt. :D

Hoe lang geef jij het?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 08:29

*\o/* ik ben het nu toch al 2 maanden aant geven, hier is de rust ook weer gekeerd. Dermerties zijn hier ook niet zo vaak meer hengstig geweest :D
Hij staat zelf alleen soms aan de hele andere kant van de weide, mijn grondwerk gaat ook stukken beter. Hij laat zich niet meer afleiden, want alle merries staan hem op te wachten als ik hem terug breng naar de weide en dan krijgt hij zo'n lieve hinikjes...grappig eigenlijk.

Ik heb wel wat afgebouwd met mijn schepje, in't begin gaf ik een volledig (afgestreken) schepje per dag. Dus half 's morgens en half 's avonds. Nu geef ik 3/4/ dag.

Dankjewel voor de up date, ik moest nog aan je denken deze week.... ;)

Ik dacht er eind oktober nog minder te geven en dan mss even stoppen in de wintermaanden, eens testen wat het geeft.

Nens77

Re: Monnikspeper/ provarium breeding voor "hete" ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:07

Ook hier lijken de scherpe kantjes er vanaf, erg blij mee !

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 16:37

Nens77 schreef:
Ook hier lijken de scherpe kantjes er vanaf, erg blij mee !

Leuk! Dan heeft het toch effect bij de meesten, super!