Dure cap voor dagelijks gebruik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:39

Joolien schreef:
Duur hoeft niet perse beter te zijn, als er maar een keurmerk in zit. Ik heb nu bijv de HH challenge, dit zit heerlijk en is maar 80 euro. Ik heb wel eens een CA van 320 euro op gehad en die zat me voor geen meter en vond ik veel te warm.

Precies dit.
Ik heb nooit dure caps gehad, waarom een cap van 300+ euro als je er ook een van max 100 kunt kopen?
Toen ik wedstrijden ging rijden heb ik een nieuwe cap aangeschaft, ook de HH challenge. Deze zat zo fijn dat ik er nu nog een heb gehaald. Heerlijk licht op je hoofd en ik heb haast nooit meer een zweethoofd na het rijden van meerdere paarden :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:42

Ik zou hem gewoon voor dagelijks gebruik gebruiken!
Caps als bijv. Samshield zitten garantie op, vriendin van mij was gevallen en de cap werd gerepareerd :)
Ik wil dus ook gaan kijken voor een Samshield, gewoon omdat daar goede garantie op zit, en ik ze echt ontzettend mooi vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:42

Op mijn werk rijd ik met een Charles Owen GR8 in het donkerblauw. En op andere lokatie's en thuis ga ik met mijn HH cap rijden. Of je echt verschil merkt? Nee.. Teminste ik heb dat niet. Wel vind ik mijn Charles owen mooier dan mijn Harry horse. En bij mijn HH krijg ik een champignon hoofd en bij mijn Charles owen is dat minder. :P

Moonlight17

Re: Dure cap voor dagelijks gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 14:53

Mij viel op dat ik van de meeste cappen tegenwoordig en enorm hoofd krijg, ziet er niet uit :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:31

HAR -> RUI

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:36

laraxXxemma schreef:
Heb nog even een kep opgehad gister in de winkel, gewoon even om te zien want ik wist dat ie duur was.
Toen zag ik dat hij niet duur was maar heel duur (kleine 1000, is niks).
Snap niet dat de prijs zo hoog kan zijn als ze de belangrijkste keuring niet hebben

Die prijs betaal je niet voor de veiligheid maar voor de opties die erop zitten. Je kan met een KEP rijden voor 350,-. Overigens heeft ook KEP de regeling dat ze hem altijd kosteloos voor je kunnen controleren op veiligheid en mocht het zo zijn dat je binnen het jaar je KEP moet vervangen doordat hij niet meer veilig is, dan kan je voor de helft van het geld een nieuwe aanschaffen.

@Maximuss: Niet echt een spring/dressuurhelm ;). Ik ga me zeker even verdiepen in de norm die je weergeeft en wat KEP daarover zegt.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:46

de duurste caps liggen thuis in de kast.

Voor mij is pasvorm het belangrijkste van een helm/cap.
probeer daarom verschillende merken en maten om een goede comfortabele cap te vinden.
Als een cap niet goed past beschermd hij ook niet goed.

ik geef mij geld uit aan dat wat ik ook echt gebruik, ik denk dat dat is wat jij noemt dagelijks gebruik.
Een Cap passend voor wedstrijd/toernooi in een andere kleur is extra luxe, daarover kan alleen jij beslissen.
Maar ik zie niet in om dan concessies te doen voor veiligheid (pasvorm, keurmerk, comfort).

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:54

Moonlight17 schreef:
Mij viel op dat ik van de meeste cappen tegenwoordig en enorm hoofd krijg, ziet er niet uit :')

De hoeveelheid "schuim" om een klap op te vangen is toegenomen, het calimero helmpje is volwassen geworden en heeft een goede verende binnenkant gekregen. dus meer volume.

Ik ben ook blij met ruiters als Dujardin die in de dressuur met een veilige "gewone" helm rijden ipv het hoedje.

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:13

Ik heb een samshield voor thuis en een duurdere samshield voor wedstrijd.
Ik vind ze echt mooi en super comfortabel!

De garantie is ook super. Mijn hond had mijn wedstrijdcap helemaal kapot gebeten, ik heb hem naar samshield gestuurd en zij hebben hem gemaakt voor maar 35, 50 euro!! Dat was volledig nieuwe binnenkant + buitenkant hersteld + gepoetst.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:21

Ik denk altijd maar zo; ik kan een fortuin uitgeven aan iets wat na een keer flink vallen kapot is en sowiso na 4/5 jaar vervangen moet worden, maar ik kan ook wat minder besteden en nog wat extra's kopen.
Mocht je er echt graag een willen, zou ik voor een Uvex of Samshield gaan :j

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:25

@anneruth: :-) inderdaad, ik gebruik hem ook alleen maar voor echt risicovolle dingen (cross, jonge paarden inrijden ed).

edice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:33

Zo te horen geeft samshield wel goede after-sales service.
Is dit bij andere merken ook het geval?
Bij KEP lijkt het ook wel of onderdelen vervangen kunnen worden.
Iemand hier meer ervaring mee?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:37

Ik gebruik mijn Samshield ook dagelijks. Ik heb hem niet gekocht om hem in de kast te laten liggen en één keer in de week uit te halen voor mijn wedstrijden ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:40

Ik heb een KEP cap, ding koste ruim 600€ en reed er iedere dag mee :-) tis maar net war je er voor uit wilt geven. Was voor mij ook wel een hebbeding ;-)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:44

Moonlight17 schreef:

Ja echt he, dat viel mij ook al op toen ik mn nieuwe cap haalde. Mn vader zei nog zeur niet zo maar ik vind het er zo apart uit zien :')

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:46

ik heb geen dure cap.
ik wil een cap die fijn zit en waar ik fijn mee kan rijden.

ik heb wel verschil in trainingscap en wedstrijdcap.
met training maakt het me niet zoveel uit hoe het staat, op wedstrijd moet dit toch het plaatje compleet maken.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:50

Ik heb een gpa, omdat die toen van de caps in die winkel het beste zat. Hij was wel wat duurder, maar dat is dan niet anders. (Net als dat ik €200 heb betaald voor een Anky broek omdat deze gewoon het lekkerst zat)
Hiervoor had ik een casco, die lag in 3 stukken toen ik een keer van m'n paard ben gevallen.
Die gpa heb ik al 10 jaar bijna.
Nu ligt hij alleen meest in de kast omdat ik momenteel niet zo veel rijd.

Als deze versleten is, gaan we gewoon weer passen in de winkel.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:53

Ik zweer bij samshield, ik heb een puntig voorhoofd denk ik want andere caps drukken altijd tot hoofdpijn toe op mijn voorhoofd en zijn aan de zijkanten dan weer te groot. De samshield heeft kussens die je voorhoofd vrij laten. Mijn cap heb ik dus dagelijks op!

Ook de service voor als die kapot gaat is top. Mij gelukkig nog niet gebeurd..

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:57

Ik heb ook een goedkopere HH challenge trainingscap en een duurdere Uvex glamour wedstrijdcap.

De HH challenge zit fantastisch maar blijft bij mij minder mooi, zitten al flink wat krassen op. Met wedstrijden vind ik het leuk om een een echt gave cap op te hebben, je doet zoveel moeite om jezelf en je paard goed voor te stellen dan maakt een mooie cap het echt af :D

Is wel een luxe en je kunt ook gewoon zuinig zijn op je dagelijkse cap maar daar heb ik soms wat moeite mee :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:01

Ik heb pas een nieuwe cap gekocht, die was 200,- terwijl ik altijd gewoon simpelere caps heb gehad (heb een kleine collectie aan caps...)

Plan was een goedkopere luchtige cap voor trainingen ed en deze voor wedstrijden maar vind 'm zo fijn dat ik 'm nu eigelijks dagelijks met trainingen gewoon op heb.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:08

Ik heb voor trainen een KEP, heeft me flink wat gekost maar ik ben er onwijs blij mee. Eindelijk een luchtige cap waarin ik geen hoofdpijn krijg, met alle andere caps die ik heb gepast en zelf heb gehad had ik wel altijd last van hoofdpijn. Rijd nog geen wedstrijden, maar als ik ga starten word dit ook gewoon mijn wedstrijd cap.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:48

Je hebt maar 1 hoofd en als je het op kan brengen zie ik niet in waarom een duurdere cap niet zou kunnen. Ik rij geen wedstrijden, maar wilde wel een goed passende en veilige cap waar ik vertrouwen in heb. Hij viel wat duurder uit dan verwacht, maar kreeg daarintegen wel alles wat ik mij wenste voor een cap...ik heb de Samshield shadow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:08

Hoe duur is een samshield eigenlijk? (kan zelf even niet zoeken)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:10

Dat begint bij 300 Joolien

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:11

25% Korting wil ook nog wel eens (financieel) goed passen :-)