Goede jodphur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Goede jodphur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:22

Ik heb laatst ook nieuwe jodhpurs gekocht, ik heb ze via amazon.de gekocht. Het zijn de Waldhausen Belfort. Ze verkopen ze ook bij de Welkoop, maar dan is die ong. 20 euro duurder. Op amazon.de had ik ze voor 58,- exclusief verzendkosten. Maten kan je zien op waldhausen.com en dan de maattabel van het product. Ik vind ze heel fijn en super mooi! Mijn vriendin heeft ze ook en die gaan al 3 jaar mee en ze zien er nog top uit! Nadelen zijn dan wel dat je via internet moet bestellen, en dan wel via duitsland...
Dit zijn ze (al wel gepast):

Afbeelding

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:31

mondoni raad ik aan , als je naar de winkel gaat en je wensen verteld pakken gewoon wat jodhpurs van verschillende merken en ik kon met mijn geweldige ( ehum.. maat 43 en een zeer hoge vreef) voeten gewoon kiezen uit verschillende modellen. zeker een aanrader , maak ze nooit schoon en het leer is nog steeds prachtig . ik kan er ook gewoon de hele dag mee lopen. ideaal.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:39

Ik ben nu aan mn 2e paar jophers bezig van Ariat en ze zijn weer compleet op. Heb deze nu 2 jaar maar er is weer niks van over. Maakte ze iedere week schoon en schoensmeer/vet erop en rij niet belachelijk veel (toen ik ze net had 1 en soms 2 paarden per dag en nu nog maar 3 of 4 keer in de week). Op de plek waar je sporen zitten zijn ze bij mij zo ver versleten dat dat 1 groot gat is en het "kapje" dat over je tenen zit is gebroken (geen paard op gestaan maar wrss van een keer lichte nachtvorst). Ariat doet hier niks mee. Ik weet dus niet wat goede jophers zijn maar voor mij geen ariat meer.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:24

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:57

Ohh die zien er wel mooi uit, ga ik even onthouden!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:24

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:27

Ik heb de mondoni excellent.
Heb ze gekregen toen ik 16 was, ben nu 22 en draag ze nog steeds :+
Natuurlijk is de hak een beetje afgesleten en zijn ze wat dunner maar ze zitten nog steeds héérlijk.
En ik vind ze in een nog heel goede staat voor die leeftijd :)
Heb ze ook veel gedragen in die jaren.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:32

Ik droeg mijn ariats dagelijks zo'n 6u.
Heb ze nu 5jaar en ze zitten nog steeds perfect.
Heb wel de duurste volgens mij. Ze waren 5jaar geleden 214.95

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:40

Ik heb ook Mondoni...

http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... dhpur.html

Loop er elke dag mee, echt ideale dingen!! zitten fijn en makkelijk aan en uit te doen door de rits aan de achterkant. heb ze bijna 2 jaar maar echt nog goed. Ik vet ze wel regelmatig in aangezien ze door het zand modder water en weet ik veel wat heen gaan. zelfs de veters blijven goed... :P

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:10

Ik heb Jophurs van de EJ, deze vind ik echt super fijn! Ik heb ze nu al ruim een jaar, en ik gebruik ze toch aardig veel, en ze zien er nog prima uit. In het begin heb ik ze een tijd heel braaf mooi en schoon gehouden, maar na een half jaar was ik er klaar mee en ben ik ermee gestopt, maar nogsteeds zien ze er prima uit.
Deze heb ik;
http://www.ej.nl/products/10000070/6100 ... ECK+PROZIP

Mijn zus heeft schoenen van Ariat, en die vindt zij ook enorm fijn, wel een stukje duurder!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:13

FlyAway schreef:
Ariat is niet goedkoop inderdaad. Voordat ik de Ariats kocht had ik Petri`s, maar die vond ik niet fijn zitten. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve berichten gehoord over de Ariats. Ik ben benieuwd naar de negatieve berichten die je er over gehoord hebt?

Die van mij gingen na 1 maand al kapot :+:. En er kon volgens de verkopende winkel niks aan gedaan worden, had ik er maar niet mee door de regen moeten lopen. Dahaag, 180 euro.

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:23

Ik heb sinds anderhalf jaar Ariat jodphurs. Deze werden mij in de winkel aangeraden aangezien ik nogal een moeilijke loper ben. Ik ga nooit meer voor andere jodphurs ze lopen heerlijk! En in de winkel zeiden ze: eens Ariat altijd Ariat en daar ben ik het helemaal mee eens :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:42

siepenteun schreef:
Ik heb sinds anderhalf jaar Ariat jodphurs. Deze werden mij in de winkel aangeraden aangezien ik nogal een moeilijke loper ben. Ik ga nooit meer voor andere jodphurs ze lopen heerlijk! En in de winkel zeiden ze: eens Ariat altijd Ariat en daar ben ik het helemaal mee eens :)

Helaas voor mij niet, het is dat we gaan minderen in de paardensport anders had ik nieuwe jophers gehaald maar geen ariats meer. Loop nog liever thuis op de klompen want die gaten in mijn jophers is niks als je met water bezig bent of de stallen moet uitmesten. :P

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:21

_San87_ schreef:
FlyAway schreef:
Ariat is niet goedkoop inderdaad. Voordat ik de Ariats kocht had ik Petri`s, maar die vond ik niet fijn zitten. Ik heb tot nu toe alleen maar positieve berichten gehoord over de Ariats. Ik ben benieuwd naar de negatieve berichten die je er over gehoord hebt?

Die van mij gingen na 1 maand al kapot :+:. En er kon volgens de verkopende winkel niks aan gedaan worden, had ik er maar niet mee door de regen moeten lopen. Dahaag, 180 euro.

Ja maar dat wéét je toch ook dat je er niet mee door de regen moet lopen :+

Schandalig zeg dat die winkel zo reageert. Ik geloof dat ik het dan even rechtstreeks bij Ariat zou proberen, of heb je dat ook gedaan?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:53

FlyAway schreef:
_San87_ schreef:

Ja maar dat wéét je toch ook dat je er niet mee door de regen moet lopen :+

Schandalig zeg dat die winkel zo reageert. Ik geloof dat ik het dan even rechtstreeks bij Ariat zou proberen, of heb je dat ook gedaan?

Nee, daar heb ik eigenlijk ook niet aan gedacht... Ik was zo flabbergasted door dat botte antwoord. Ik heb wel geëist dat de manager kwam kijken, het enige wat die kon zeggen was dat ik de schoenen helemaal schoon moest maken en dat ze de schoenen dan naar het hoofdkantoor konden sturen voor evaluatie. Mijn antwoord: "Natuurlijk, ik maak ze schoon, kom terug, jullie sturen ze in en ik krijg van 't hoofdkantoor te horen dat ik ze zelf kapot heb gemaakt omdat ik niet goed schoonmaak of weet ik het wat. Weet je, steek die schoenen waar de zon niet schijnt, mij zijn jullie kwijt als klant".

En ik was een goede klant. Kocht daar alles voor de paarden. Ik denk dat het nu te laat is om Ariat nog te contacteren, het is een half jaar geleden inmiddels.