camera voor op je cap bij de trekpleister voor maar 30 euro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:18

Ik heb zojuist even een oude cap gepakt en 2 gaatjes ingeboord zoals jij nu gedaan hebt. Had nog een oude liggen die ik toch nog eens wou slopen... heb ik daarna gedaan. Allemaal haarscheurtjes binnen in de cap rondom de schroefjes...

Ik zou zeggen. .. je hebt maar 1 hoofd....

gohya

Re: camera voor op je cap bij de trekpleister voor maar 30 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:23

Ik vind het een geweldig goed idee van je TS! en je cap is daardoor onveilig? omdat er 2 kleine gaatjes in zitten? sorry maar ik vind het onzin.Voor recreatief rijden is dit kei leuk gemaakt.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:28

Yvank_ schreef:
Ik heb zojuist even een oude cap gepakt en 2 gaatjes ingeboord zoals jij nu gedaan hebt. Had nog een oude liggen die ik toch nog eens wou slopen... heb ik daarna gedaan. Allemaal haarscheurtjes binnen in de cap rondom de schroefjes...

Wil dat wel eens zien. Zou je een foto willen plaatsen van die cap?

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:40

Sushilla88 schreef:
Ja, inderdaad, dan ga ik een nieuwe cap halen! Ik heb maar 1 hoofd en daar wil ik nog jaren mee doen!

Het kan wel zijn dat het niet verplicht is volgens de wet, maar ik (en andere met mij) wilde je waarschuwen voor de gevaren. En eventueel ook andere mensen behoeden voor dit soort acties, dadelijk denkt iemand (zonder daar bij na te denken) dat hij hem ook wel op die manier vast kan maken.
Niet verstandig dus!

Maar veel plezier met je camera hoor!

Nou dan ben jij denk ik 1 van de mensen uit een zeeer klein aantal die dat doet. Hoe vaak ik in mijn omgeving zie hoe hard het er met die dingen aan toe gaat zonder elke keer een nieuwe te kopen :')..

Vindt het ook een beetje overdreven hoe hier door sommige gereageerd wordt. Het punt over die cap is nu ook wel duidelijk denk ik :+ , maar dat is Bokt om alles 100 keer te herhalen.
Als je zelf gewoon een beetje oplet waar je rijd en dus niet door de takken heen, lijkt het mij voor af en toe echt geen rampenplan om met zo'n ding rond te rijden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:43

gemma92 schreef:
Sushilla88 schreef:
Ja, inderdaad, dan ga ik een nieuwe cap halen! Ik heb maar 1 hoofd en daar wil ik nog jaren mee doen!

Het kan wel zijn dat het niet verplicht is volgens de wet, maar ik (en andere met mij) wilde je waarschuwen voor de gevaren. En eventueel ook andere mensen behoeden voor dit soort acties, dadelijk denkt iemand (zonder daar bij na te denken) dat hij hem ook wel op die manier vast kan maken.
Niet verstandig dus!

Maar veel plezier met je camera hoor!

Nou dan ben jij denk ik 1 van de mensen uit een zeeer klein aantal die dat doet. Hoe vaak ik in mijn omgeving zie hoe hard het er met die dingen aan toe gaat zonder elke keer een nieuwe te kopen :')..

Vindt het ook een beetje overdreven hoe hier door sommige gereageerd wordt. Het punt over die cap is nu ook wel duidelijk denk ik :+ , maar dat is Bokt om alles 100 keer te herhalen.
Als je zelf gewoon een beetje oplet waar je rijd en dus niet door de takken heen, lijkt het mij voor af en toe echt geen rampenplan om met zo'n ding rond te rijden.

Jij vind het misschien overdreven. Maar heb zelf meegemaakt hoe een heel stom klein ongelukje voor verstrekkende gevolgen kan zorgen. Daarom reageer ik dan ook zo fel.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:13

Die heb ik ook maar al een heel tijd bij kruidvat gekocht haha
De bandjes zijn indd veel te kort om je cap , dus heb ik hem vastgehad met tape haha maar kan nu mooi hou bandjes gebruiken als verlening voor de mijne haha,
Ik heb speciaal voor Epe een cap gekocht want ik ben Zo een domme zonder cap :+ ,
Vind de reacties hier begrijpelijk maar overdreven zoals het blijven hangen.. De camera is zo wendbaar dat als je een tak raakt die camera meteen omklapt ( ervaring mee)

Super ding!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:17

Ik vind het leuk en ben zelf ook nog opzoek naar zo'n camera. Alleen ga ik geen gaatjes in mijn cap boren...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 13:18

Dit is dezelfde camera als de kruidvat had en daar ben ik 3x mee terug gegaan, 2 Nieuwe gekregen en uiteinselijk mn geld maar terug fevraagd. Wat een ondingen.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 15:07

Yvank_ schreef:

Een ouderwetse cap is van heel ander materiaal, geloof gelijk dat dit scheurt.

Als je goed had gelezen en kijkt naar mijn cap zitten hier ontluchtings gaten in, daar zit alleen kippengaas voor zodat er geen vliegen in mijn cap komen en hier heb ik een gaatje in geboord, een boutje vanuit binnen met een ringetje erom zodat het een breed gedeeld heeft aan steun.

Hier door heb ik geen scheurtjes in mijn cap.
uiteraard heb ik daar naar gekeken.

Zoals ik al zij kan je het ook op andere manieren doen !!

En diegene die 1x hun cap stoten door als je hem bijv. in een hand hebt of op een stoel legt en ernaast valt een nieuwe koopt geloof ik echt niet.
In dat geval ben je een uitzondering op de regelen *\o/*

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:20

gohya schreef:
Ik vind het een geweldig goed idee van je TS! en je cap is daardoor onveilig? omdat er 2 kleine gaatjes in zitten? sorry maar ik vind het onzin.Voor recreatief rijden is dit kei leuk gemaakt.

recreatief rijden kan je net zo hard vallen... of nog harder op een weg.. :')

ik bemoei me er verder niet mee. iedereen moet het zelf weten. ik vind het toch fijn dat er bokkers andere bokkers willen waarschuwen.. zodat ze er in elk geval over na kunnen denken wat ze doen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:28

Christiene schreef:
gohya schreef:

recreatief rijden kan je net zo hard vallen... of nog harder op een weg.. :')

ik bemoei me er verder niet mee. iedereen moet het zelf weten. ik vind het toch fijn dat er bokkers andere bokkers willen waarschuwen.. zodat ze er in elk geval over na kunnen denken wat ze doen :)

Uiteraard. ;) maar met een goede,goedgekeurd Cap kan ook zo vallen dat je alsnog hersenletsel hebt.
Vaak genoeg gelezen, geen enkele cap is 100% veilig.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:42

leuk zo'n camera :)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:59

BravoT schreef:
Yvank_ schreef:

Als je goed had gelezen en kijkt naar mijn cap zitten hier ontluchtings gaten in, daar zit alleen kippengaas voor zodat er geen vliegen in mijn cap komen en hier heb ik een gaatje in geboord, een boutje vanuit binnen met een ringetje erom zodat het een breed gedeeld heeft aan steun.

En diegene die 1x hun cap stoten door als je hem bijv. in een hand hebt of op een stoel legt en ernaast valt een nieuwe koopt geloof ik echt niet.

Je maakt jezelf wat wijs denk ik, in je OP zeg je dat je gaatjes hebt moeten boren.
+ het is ook wel héél toevallig dat die 2 gaten net recht op je hoofd zitten en precies de goede afstand hebben voor die camera erop te schroeven?

Die verluchtingsgaten zitten achteraan en vooraan, evt ook opzij, maar bovenop? Dat heb ik nog nooit gezien...

Verder leuke camera, en ik ga met iédereen mee die hier wat zei over de werking van je cap die nu "stuk" is.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:10

Ik heb pas een Rollei aangeschaft, was ietsje duurder dan die van jou.

Ik heb hem met sporenbandjes en een bandje van zo'n hoofdlamp voorop m'n cap bevestigd.

Afbeelding

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:38

typisch weer bokt op ze ergst oliebol zeg...
ts goed bedacht zo...qua vastmaken heb er zelf ook over na zitten denken om idd 2 gaatjes in me cap te boren(lijkt me niet dat dat veel kwaad kan aangezien er ook lucht gaten in je cap zitten)

aan de zeikerds ga lekker zeiken in de zoveel itp topics over mensen te paard zonder cap en tuigloos etc... :r _-:(
(ow nee doen we niet want half bokt vind dat o zo geweldig en gaaf en wat een vertrouwen moet je dan wel niet hebben kuch kuch)

dat is tig keer gevaarlijker dan een camera op je cap bevestigd hebben..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:46

Hilarisch :') dit topic is zelfs het filmen waard _O- hahahahaha
Ik vind het ook een leuk idee +:)+ ,super leuk om zo je eigen rit te filmen,leuk om later nog eens te bezien. :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:47

En je kunt andere mensen ook een stukje van je geweldige uitzicht mee laten kijken :D

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:13

LOLLYYwood schreef:
Yvank_ schreef:

Je maakt jezelf wat wijs denk ik, in je OP zeg je dat je gaatjes hebt moeten boren.
+ het is ook wel héél toevallig dat die 2 gaten net recht op je hoofd zitten en precies de goede afstand hebben voor die camera erop te schroeven?

Die verluchtingsgaten zitten achteraan en vooraan, evt ook opzij, maar bovenop? Dat heb ik nog nooit gezien...

Verder leuke camera, en ik ga met iédereen mee die hier wat zei over de werking van je cap die nu "stuk" is
.[/quote]

Typ op google eens de woorden cap en paard in en je krijgt genoeg afbeeldingen te zien van een cap met ventilatiegaatjes op de bovenkant van je hoofd. Daarnaast, dat je iets nog nooit gezien hebt wil niet zeggen dat een ander het dan ook niet kan hebben.

Keell94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:17

Gezeur altijd op bokt, als TS er nou blij mee is moet ze toch zelf weten.

Het is haar cap dus moet ze zelf weten of ze er gaatjes in maakt.
Ik had het niet gedaan maar ik heb ook best wel een dure cap dus vind dit gewoon zonde :P
Boutjes steken niet uit binnenin de cap? (vanwege je hoofdhuid)

Vind het in ieder geval een creatief idee :D

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 18:54

Strasshorse schreef:
Het is haar cap dus moet ze zelf weten of ze er gaatjes in maakt.
Ik had het niet gedaan maar ik heb ook best wel een dure cap dus vind dit gewoon zonde :P
Boutjes steken niet uit binnenin de cap? (vanwege je hoofdhuid)

Vind het in ieder geval een creatief idee :D

Nee de uiteinden van de boutjes steken aan de bovenkant eruit :D
Ik had er weinig zin in als ik wel van mijn paard zou vallen ik een paar bouten in mijn schedel zou hebben :D
Is dus wel degelijk over nagedacht :9
Kan je ook duidelijk op de foto zien, steken 2 bouten uit.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:33

ITP -> RUI

Houd er rekening mee dat hoewel je best je mening mag geven voor het aanpassen van je cap voor deze camera, je dat wél op een normale manier dient te doen. De sneren die ik hier lees zijn nergens voor nodig, of je het nu wel of niet eens bent met deze aanpassing.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:36

al die capnazi's :)) ze had net zo goed ook zonder cap kunnen gaan rijden, maakt niet uit toch, is haar keuze?

Ik vind het wel een grappig gezicht zo, krijg je vanuit die hoek ook de oren van je paard op film of niet?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:39

Pfff wat een gezeur weer :') Laat TS lekker die camera op d'r cap hebben! Er zijn genoeg ruiters die helemaal zonder cap rijden :)

Koekeroekus
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:43

Ik heb hem ook gewoon boven op mijn oude cap vastgemaakt met een boutje. Er zat zown dakje bovenop en die heb ik er af geschroefd. Boutje wat er in zat eraf gehaald en een passend boutje erin gemaakt. Hoefde alleen het bestaande gat iets groter te boren. Voor zo af en toe met een buitenritje gebruiken kan het geen kwaad vind ik. Doe hem dan ook niet op met cross/springen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:50

Wat een gezeik weer. Dat ding klapt zo om als er een klap tegen aankomt, en je hoofd valt er echt niet meteen af als je cap af schiet hoor :') Bovendien bukken de meeste mensen als ze onder een lage tak doorgaan, maar goed.