Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yvank_ schreef:Ik heb zojuist even een oude cap gepakt en 2 gaatjes ingeboord zoals jij nu gedaan hebt. Had nog een oude liggen die ik toch nog eens wou slopen... heb ik daarna gedaan. Allemaal haarscheurtjes binnen in de cap rondom de schroefjes...
Ik zou zeggen. .. je hebt maar 1 hoofd....
Sushilla88 schreef:Ja, inderdaad, dan ga ik een nieuwe cap halen! Ik heb maar 1 hoofd en daar wil ik nog jaren mee doen!
Het kan wel zijn dat het niet verplicht is volgens de wet, maar ik (en andere met mij) wilde je waarschuwen voor de gevaren. En eventueel ook andere mensen behoeden voor dit soort acties, dadelijk denkt iemand (zonder daar bij na te denken) dat hij hem ook wel op die manier vast kan maken.
Niet verstandig dus!
Maar veel plezier met je camera hoor!
..
, maar dat is Bokt om alles 100 keer te herhalen.gemma92 schreef:Sushilla88 schreef:Ja, inderdaad, dan ga ik een nieuwe cap halen! Ik heb maar 1 hoofd en daar wil ik nog jaren mee doen!
Het kan wel zijn dat het niet verplicht is volgens de wet, maar ik (en andere met mij) wilde je waarschuwen voor de gevaren. En eventueel ook andere mensen behoeden voor dit soort acties, dadelijk denkt iemand (zonder daar bij na te denken) dat hij hem ook wel op die manier vast kan maken.
Niet verstandig dus!
Maar veel plezier met je camera hoor!
Nou dan ben jij denk ik 1 van de mensen uit een zeeer klein aantal die dat doet. Hoe vaak ik in mijn omgeving zie hoe hard het er met die dingen aan toe gaat zonder elke keer een nieuwe te kopen..
Vindt het ook een beetje overdreven hoe hier door sommige gereageerd wordt. Het punt over die cap is nu ook wel duidelijk denk ik, maar dat is Bokt om alles 100 keer te herhalen.
Als je zelf gewoon een beetje oplet waar je rijd en dus niet door de takken heen, lijkt het mij voor af en toe echt geen rampenplan om met zo'n ding rond te rijden.
,Yvank_ schreef:Ik heb zojuist even een oude cap gepakt en 2 gaatjes ingeboord zoals jij nu gedaan hebt. Had nog een oude liggen die ik toch nog eens wou slopen... heb ik daarna gedaan. Allemaal haarscheurtjes binnen in de cap rondom de schroefjes...
gohya schreef:Ik vind het een geweldig goed idee van je TS! en je cap is daardoor onveilig? omdat er 2 kleine gaatjes in zitten? sorry maar ik vind het onzin.Voor recreatief rijden is dit kei leuk gemaakt.
Christiene schreef:gohya schreef:Ik vind het een geweldig goed idee van je TS! en je cap is daardoor onveilig? omdat er 2 kleine gaatjes in zitten? sorry maar ik vind het onzin.Voor recreatief rijden is dit kei leuk gemaakt.
recreatief rijden kan je net zo hard vallen... of nog harder op een weg..![]()
ik bemoei me er verder niet mee. iedereen moet het zelf weten. ik vind het toch fijn dat er bokkers andere bokkers willen waarschuwen.. zodat ze er in elk geval over na kunnen denken wat ze doen
maar met een goede,goedgekeurd Cap kan ook zo vallen dat je alsnog hersenletsel hebt.
BravoT schreef:Yvank_ schreef:Ik heb zojuist even een oude cap gepakt en 2 gaatjes ingeboord zoals jij nu gedaan hebt. Had nog een oude liggen die ik toch nog eens wou slopen... heb ik daarna gedaan. Allemaal haarscheurtjes binnen in de cap rondom de schroefjes...
Een ouderwetse cap is van heel ander materiaal, geloof gelijk dat dit scheurt.
Als je goed had gelezen en kijkt naar mijn cap zitten hier ontluchtings gaten in, daar zit alleen kippengaas voor zodat er geen vliegen in mijn cap komen en hier heb ik een gaatje in geboord, een boutje vanuit binnen met een ringetje erom zodat het een breed gedeeld heeft aan steun.
Hier door heb ik geen scheurtjes in mijn cap.
uiteraard heb ik daar naar gekeken.
Zoals ik al zij kan je het ook op andere manieren doen !!
En diegene die 1x hun cap stoten door als je hem bijv. in een hand hebt of op een stoel legt en ernaast valt een nieuwe koopt geloof ik echt niet.
In dat geval ben je een uitzondering op de regelen

LOLLYYwood schreef:Yvank_ schreef:Ik heb zojuist even een oude cap gepakt en 2 gaatjes ingeboord zoals jij nu gedaan hebt. Had nog een oude liggen die ik toch nog eens wou slopen... heb ik daarna gedaan. Allemaal haarscheurtjes binnen in de cap rondom de schroefjes...
Een ouderwetse cap is van heel ander materiaal, geloof gelijk dat dit scheurt.
Als je goed had gelezen en kijkt naar mijn cap zitten hier ontluchtings gaten in, daar zit alleen kippengaas voor zodat er geen vliegen in mijn cap komen en hier heb ik een gaatje in geboord, een boutje vanuit binnen met een ringetje erom zodat het een breed gedeeld heeft aan steun.
Hier door heb ik geen scheurtjes in mijn cap.
uiteraard heb ik daar naar gekeken.
Zoals ik al zij kan je het ook op andere manieren doen !!
En diegene die 1x hun cap stoten door als je hem bijv. in een hand hebt of op een stoel legt en ernaast valt een nieuwe koopt geloof ik echt niet.
In dat geval ben je een uitzondering op de regelen

Strasshorse schreef:Het is haar cap dus moet ze zelf weten of ze er gaatjes in maakt.
Ik had het niet gedaan maar ik heb ook best wel een dure cap dus vind dit gewoon zonde
Boutjes steken niet uit binnenin de cap? (vanwege je hoofdhuid)
Vind het in ieder geval een creatief idee
Laat TS lekker die camera op d'r cap hebben! Er zijn genoeg ruiters die helemaal zonder cap rijden
Bovendien bukken de meeste mensen als ze onder een lage tak doorgaan, maar goed.