Omzetting niveau buitenland naar KNHS moeilijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:31

fokfanaat schreef:
Laat je paard een keer door een ander in het m2 starten, dan mag je daarna zelf ook m2 starten.

Alleen als ze zelf winst in de M2 heeft gehaald in het verleden

Katja

Re: Omzetting niveau buitenland naar KNHS moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:40

Kan je instructrice hem niet een keer M starten? Ik doe dat wel eens voor mijn leerlingen als ze een paard hebben wat ze willen starten en deze nog niet geklasseerd is.
Kost in de regel een stuk minder dan zelf naar dat niveau starten.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:44

Maar als je zelf bij de paarden "maar" L1 hebt gereden, mag je toch niet M starten ook al is je paard wel startgerechtigd.
Of mag TS dit wel omdat ze bij de pony's M heeft gestart?

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 20:12

frensje schreef:
Maar als je zelf bij de paarden "maar" L1 hebt gereden, mag je toch niet M starten ook al is je paard wel startgerechtigd.
Of mag TS dit wel omdat ze bij de pony's M heeft gestart?

ik weet ook niet precies hoe dit zit, volgens mij mag je dan een niveau lager starten dus M1

ik ben voorlopig even instructieloos :+ maar daar komt wel verandering in! dat zou natuurlijk ook nog een optie kunnen zijn ja...
dankjulliewel!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:28

Ik zou de vraag zeker meenemen als je op zoek gaat naar instructie. Ik vrees dat het de weg van de minste weerstand is.
Ik heb een aantal keer geprobeerd buitenlandse klanten in laten schalen bij de KNHS en dat loopt meestal op niets uit.
Zelfs mensen die in Amerika al 1.20m parcoursen hadden gereden moesten hier in Nederland weer een winstpunt in de B dressuur halen anders mochten ze niet eens een B parcours in.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:12

Je mag op het hoogste gezamenlijke niveau starten, maar ja dan moet dat eerst wel bekend zijn ;)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:37

Ik heb volgende week een eerste les met een nieuwe instructice, als het klikt ga ik het zeker eens vragen!

heb ook geen goed gevoel over de KNHS.... had ook echt niet verwacht dat het zo zou lopen want andersom (van Nederland naar Zwitserland) ging het zo simpel, ze gaven me zelfs een te hoog niveau daar haha :P

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 09:07

nou heb een berichtje terug, ze gaan hem inschalen op B niveau :\
ik kan in ieder geval een springparcours starten zonder eerst een wp te halen!

als ik volgende week mijn eerste les heb zal ik het erover hebben,

bedankt voor alle reacties!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:21

Dat mocht je toch al want als je met een paard ook B +1 bent geweest mag je daarna altijd springen. Balen dat ze niet meer mee willen werken.
Zou zeker nog een berichtje sturen dat je het er niet mee eens bent en dat inschalen in de klasse B onzin is omdat je dat toch altijd mag starten.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 13:45

Katja schreef:
Dat mocht je toch al want als je met een paard ook B +1 bent geweest mag je daarna altijd springen. Balen dat ze niet meer mee willen werken.
Zou zeker nog een berichtje sturen dat je het er niet mee eens bent en dat inschalen in de klasse B onzin is omdat je dat toch altijd mag starten.

ik heb inderdaad een berichtje terug gestuurd dat dit niet zo veel nut had (Op een subtiele en aardige manier natuurlijk) en dat ik het zelf wel op ging lossen:P
ik snap het nut ook niet helemaal van een paard op B niveau inschalen haha

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:27

Echt onzin idd want jij mag sowieso L1 starten.
Maar ik zou dan ook aanraden idd om hem door iemand te laten uitbrengen met een universele startkaart (scheelt weer startkaart kosten) in de M1 of M2 zodat je versneld kan promoveren!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:37

Universele startkaart bestaat niet meer Evony ;) Die is afgeschaft toen de startpas geïntroduceerd werd en de startcoupons afgeschaft. Bovendien moest je met de universele startkaart ook al per paard de startkaart aanvragen, je hoefde alleen geen startcoupons per combinatie aan te schaffen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:23

Volgens mij bestaat de universele regeling nog altijd. Je kreeg met de universele regeling ook per combinatie startcoupons maar je kon ook op je blanco starten. En je hoeft geen geld te betalen per startkaart.
Nu betaal je gewoon een vast bedrag voor een onbeperkt aantal startpassen en je hoeft dan ook geen registratiekosten voor een nieuw paard te betalen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:29

Ik zie hem er idd nog tussenstaan op de website, artikel in het wedstrijdreglement heb ik bij de laatste wijzigingen doorgestreept omdat het volgens het wijzigingenformulier verviel. Heb ik dat blijkbaar verkeerd begrepen :o

Voordeel van de oude regeling was dat je idd op blanco kon starten als je paard al wel had aangemeld, maar de coupons nog niet had (of als ze op waren :P ). Startkaart kreeg je idd wel altijd en ik heb ook meerdere keren de kosten voor startkaart doorberekend gekregen van ruiters met universele startkaart dus dacht altijd dat de KNHS ze per paard ook nog bedrag liet betalen :o

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:32

Nee, je betaalde niet meer voor de startkaarten maar ik berekende die kosten altijd wel door. Je betaalde in de tijd dat ik hem had volgens mij 20x het bedrag van een gewone startkaart dus dat moet wel weer terug komen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:34

Is nog steeds ongeveer 20x bedrag van gewone startpas, maar dat doorberekenen (logisch overigens!) daar komt mijn misverstand dus vandaan. Icm de reglementswijziging waarbij ik de boel heb doorgestreept in het boekje :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:42

gomir schreef:
Universele startkaart bestaat niet meer Evony ;) Die is afgeschaft toen de startpas geïntroduceerd werd en de startcoupons afgeschaft. Bovendien moest je met de universele startkaart ook al per paard de startkaart aanvragen, je hoefde alleen geen startcoupons per combinatie aan te schaffen.

Universele startkaart bestaat nog steeds, of nouja pas. Kost wel 1540 euro ;)

edit sorry lees nu door en zie idd dat je het al gezien had. :Y)