Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AlexVB schreef:bij endurance wedstrijden rijdt men ook makkelijk 1,5 uur of meer voor een wedstrijd van 120km. En de meeste paarden hebben daar geen enkel probleem mee.
Maar wat ik me afvraag. Wat doen jullie met deze temperaturen als jullie NIET op wedstrijd gaan?
Staan ze de hele dag op de weide? Of op Stal? Worden ze dan ook extra gekoeld?
Want men maakt zich zorgen voor een trailerrit en tijdens de korte inspanning maar niet op de stalling thuis wat vermoeiender kan zijn dan op wedstrijd gaan.
Gewoon zorgen voor voldoende hooi en wat water. Mijn paard heeft zondag vanaf half 10 tot uur of 5 op de wagen gestaan, tussendoor 2 proeven gereden. Paard wordt er echt niet anders van. Zodra de klep naar beneden gaat staat ze er al op voordat je hebt gezegd dat ze mag. Dus als het allemaal erg verschrikkelijk was deed ze dat waarschijnlijk niet.
Gewoon longeertouwtje en gezellig laten grazen. smurffie schreef:Daphne__ schreef:Waarom is het wel sneu als een paard 1,5 uur in de trailer moet en een paar hindernissen moet springen van +- een meter en niet als het even lang in de trailer moet en dan bijv. 1,30 moet springen?
Kan aan mij liggen, maar ik snap het verschil niet.... Voor het paard dan.
Waar staat dat?
Mocht ik ergens lang moeten blijven zorg ik voor een stuk touw en prikpaaltjes.
smurffie schreef:Wedstrijden waarvoor je paard 1,5 uur in de trailer moet staan? Zijn er echt mensen die hun paarden dat aan doen??
Vandaag rond 1 uur even aan de slag gegaan met haar om te kijken hoe ze het heeft met warm weer en ze had er totaal geen moeite mee.