Vreemde service of gewoon "te dikke" kuiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

guusjepino

Re: Vreemde service of gewoon "te dikke" kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 14:55

Nu nog een cap.....de volgende zoektocht want tja....helaas heb ik ook hier geen standaardmaat voor. Ik heb nogal een klein hoofd hahahahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:01

Het is toch niet zo raar dat alleen standaard maten gemaakt worden?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:16

Denk je niet dat het probleem ook een beetje in je budget heeft gezeten?
Ik heb ook absoluut geen standaard kuitmaat/lengtemaat verhouding, maar heb wel mooi passende petries. Alleen dan wel voor 300 euro :P

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:20

Dat het maatwerk moet worden, zou ik op zich nog niet zo´n ramp vinden.
Wel hoe je bejegend werd in die grote ruitersportzaak. Dat vind ik echt niet kunnen.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:27

Toen ik voor t eerst geld gespaard had voor leren laarzen werd er ook even gezegt ja en zijn geen laarzen in jou kuitmaat en de verkoper liep weg...
In kleinschalige winkel veel beter geholpen en hebben ze gewoon laarzen voor mij besteld :)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:34

Ik heb korte dikke kuiten en heb een paar op maat gemaakte petrie's kost wat maar dan heb je ook wat.

guusjepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 16:12

Jasmijn159 schreef:
Ik heb ook absoluut geen standaard kuitmaat/lengtemaat verhouding, maar heb wel mooi passende petries. Alleen dan wel voor 300 euro :P

Wellicht wel. Daarom stelde ik ook de vraag. Ik ben immers al zo'n 15 jaar "uit" de Engelse rijstijl en dacht dat ik voor EUR 200 echt wel een gemiddelde rijlaars zou kunnen krijgen....in mijn maat.

guusjepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 16:13

Yvank_ schreef:

Ik dacht dat maat 40/42 ook nog redelijk "standaard" was :o . Blijkbaar moet ik toch iets kritischer naar mezelf gaan kijken hahaha.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:14

Welke maat heb je? Ik heb flinke kuiten, maat 39-40 en hele goed laarzen waar ik vanaf wil :+

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:16

Klopt wel hoor. Maar je kunt ook wel rijlaarzen in een lager budget vinden met grote kuitmaat. Die van mij zijn van QHP, Madonna. Google maar eens :)

Ik vind het helemaal erg wat betreft rijbroeken, voel me behoorlijk 'dik' na een middagje passen..

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:21

Er is denk ik best ook wel eens verschil tussen standaard kledingmaat en standaard kuitmaat. Niet dat ik een expert ben, maar kuitmaat 40 is gewoon al een iets grotere kuitmaat. Ik heb bv. Broekmaat 40, maar kuitmaat iets van een 36, da's 4 cm omtrek minder rond de kuit en dat scheelt dus behoorlijk veel voor een laars...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:59

guusjepino schreef:
Yvank_ schreef:

Ik dacht dat maat 40/42 ook nog redelijk "standaard" was :o . Blijkbaar moet ik toch iets kritischer naar mezelf gaan kijken hahaha.

Standaar is veel rond de 36/38

Ik heb 31,5 dacht ik ook wel meeviel maar helaas ik vind niks :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:27

Vund schandalig hoe je behandelt bent.
Ik heb zelf smalle kuit (xs weet de maat niet) grote voet lange been... dat is een hel. Budget was toen 120 euro. Zijn uiteindelijk EJ laarzen geworden van 180 euro. Hoefde niet in te lopen, waren iets te laag voor de perfecte dressuur, maar dat was 0,5 cm ofzo.
Maar dat was gelukkig fijne service in groningen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:36

Een standaard maat heeft ook te maken met je voetmaat. Heb je voetmaat 40, dan is kuitmaat 39-40 volgens mij helemaal niet zo raar.
Met mijn maatje 37 echter is kuitmaat 37 al groot heb ik het idee.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:20

Heb je al eens gekeken op amazone-xl?

Je moet het even Google-en, maar daar hebben ze wel wat grotere kuitmaten voor normale prijzen

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:36

Ja die broekmaten kunnen ook zo frustrerend zijn, ik heb normaal 42 soms 44 en rijbroek vaak 46 :'(

leuke tip van die site liess!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:33

guusjepino schreef:
Jasmijn159 schreef:

Wellicht wel. Daarom stelde ik ook de vraag. Ik ben immers al zo'n 15 jaar "uit" de Engelse rijstijl en dacht dat ik voor EUR 200 echt wel een gemiddelde rijlaars zou kunnen krijgen....in mijn maat.

Wil je leer of rubber?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:39

Mountain Horse is inderdaad een aanrader! Ik heb kleine voeten, dikke kuiten, korte benen en kon gewoon het 'standaard' model aan (dus niet een de extra wijd, zo goed voor je ego!). Er zit ook een rits + elastiek in, dus is wat flexibel. Het zijn geen enorm elegante laarzen, maar ze zitten wel als slofjes, da's ook wat waard.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:05

har166 schreef:
Ja die broekmaten kunnen ook zo frustrerend zijn, ik heb normaal 42 soms 44 en rijbroek vaak 46 :'(

leuke tip van die site liess!

Ik ook.. en bij bijvoorbeeld Divoza gaan de meesten tot 42 soms 44..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:27

Inderdaad onbeschoft hoe ze je geholpen hebben :n
je hebt van ariat laarzen (meer vrijetijd maar rijden ook heel lekker) met veters tot boven. De tip van chaps was ook al gegeven, vooral die gladleren chaps zijn echt een uitvinding tov 15 jaar terug!
Verder inderdaad even op Internet zoeken naar XL kuiten, best wel wat merken hebben daar laarzen voor maar is even uitpluizen.
succes!

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:45

De manier waarop je werd geholpen bij de eerste winkel is niet netjes inderdaad.. Misschien is er iets online te vinden de volgende keer, van mensen die hetzelfde probleem hadden en hun laarzen aanbieden? Op maat laten maken is wel vrij prijzig.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 00:51

Art_ofLiving schreef:
De manier waarop je werd geholpen bij de eerste winkel is niet netjes inderdaad.. Misschien is er iets online te vinden de volgende keer, van mensen die hetzelfde probleem hadden en hun laarzen aanbieden? Op maat laten maken is wel vrij prijzig.

mijn lederen rijlaarzen zijn op maat gemaakt, kostte me niets extra's.

en TS heel onbeschoft van die ruitersportwinkel, zou daar niet meer naartoe gaan. :7 :7

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 01:00

Het verhaal komt mij bekend voor, ooit ging ik eens naar een ruitersportzaak om een laars te kopen, ik had er een in mijn hoofd en had een bonus op mijn werk gehaald dus kon die laars kopen. Ging om een laars van 600 euro!

De eigenaar van de winkel zei: Sorry maar daar heb je echt te dikke kuiten voor :o Die laarzen passen niet. Totaal flabbergasted ben ik de winkel uitgelopen, nooit gerealiseerd dat ik dikke kuiten had, ik koop in iedere schoenwinkel simpel laarzen, ze passen altijd qua kuitmaat.

Ik ben een winkel verder gegaan, waar een goede medewerker precies dezelfde laars verkocht en zei: Wat een onzin, nee hoor, ik heb die wel.

Zo ging ik toch met het merk waar ik mij vreselijk op had verheugd naar huis! Die winkel ben ik nooit meer naar toe gegaan!

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:24

Yvank_ schreef:
Nou de meeste rijlaarzen zijn juist vrij wijd... De smalle vind je bijna niet. Er zijn tegenwoordig zoveel merken die extra wijd hebben..

Echt smalle is ook een ramp ik heb mn benen te smal voor alle laarzen. Optie voor je kan zijn laarzen laten aanmeten of joppers met chaps idd.

helemaal mee eens

Sabine_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:09

Je kan op internet rijlaarzen op maat laten maken, e anders gewoon chaps met jophurs