1e val van mijn KWPN Merrie in 10 jaar tijd, rug gebroken.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:25

Wat heftig. Knap dat jullie één voor één toch terug op jullie paarden stappen. Voor mij zou het echt einde paardrijden zijn, maar ik heb wel respect voor jullie keuze.
Zijn jullie ouders niet doodsbang als jullie terug willen paardrijden ?
Laatst bijgewerkt door betadine op 27-05-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:25

Met een Air-jacket kan je als nog wel wat breken alleen geeft dit veel meer steun, in de cross moeten wij er nog een body protector onder :) wel heel warm maar ik voel me ook een stuk veiliger en voel me 'kaal' zonder :D

Jeetje wel heftig als ik zou alle verhalen lees! word je weer aan het denken gezet.

Anoniem

Re: 1e val van mijn KWPN Merrie in 10 jaar tijd, rug gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:26

Afbeelding

Hier zit ik dan toch echt weer voor het eerst los. Dit was Zaterdag 24/05.

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:53

Heb dus de app nu, zijn er verder nog dingen voor extra veiligheid en tips en trucs? :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:07

Super mooie foto!!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:08

Word bijna weer bang om er zelf op te stappen. Heb 1 keer mijn schouder vlak onder mijn kom gebroken en vind dat eigenlijk wel genoeg :j

Ik draag wel altijd netjes een cap en goede kleding en laarzen. BP heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Wel vind ik het heel knap dat jullie er weer op stappen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:08

Daan_Ordeal schreef:
Super mooie foto!!

Dankjewel! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:09

ilaan schreef:
Word bijna weer bang om er zelf op te stappen. Heb 1 keer mijn schouder vlak onder mijn kom gebroken en vind dat eigenlijk wel genoeg :j

Ik draag wel altijd netjes een cap en goede kleding en laarzen. BP heb ik nog nooit gehad eigenlijk. Wel vind ik het heel knap dat jullie er weer op stappen!

Niet doen, je kan ook van de trap vallen of je verstruikelen aan een straatsteen!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:11

Ik ben een keer in de sloot gevallen met paard en al. Toch niet gestopt met paardrijden. Al is je rug breken toch een stuk erger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:12

Heimdallr schreef:
Ik ben een keer in de sloot gevallen met paard en al. Toch niet gestopt met paardrijden. Al is je rug breken toch een stuk erger

Ook dat lijkt me niet fijn, verder niets aan over gehouden?

Lize90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:20

Hey Nikki!

Wat heftig te lezen dat je zo hard bent gevallen! Fijn dat het nu iets beter met je gaat...

Las dat je aankomend weekend een weekendje naar het bos gaat, ga je naar les chevaux :D ?

Xx je oude ponykamp maatje ;)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:30

Jeetje wat heftig.
super dat je er weer terug opzit.

Ik heb zelf binnen een half jaar 2x een ritje naar het ziekenhuis gehad. Ik reed overigens wel met cap. De eerste keer was mijn cap helemaal gescheurd, dus die heb ik ook weggegooid en een nieuwe gekocht.

De 2e keer met paard en al onderuit gegaan, hij ging ervandoor en had geen controle meer. Toen was mijn cap niet eens geschaafd of vies. alleen enkelbanden gescheurd aan linkerenkel.

Het blijven toch dieren, en voor mijn valpartij wel eens een ritje zonder cap gemaakt, maar inmiddels stap ik niet meer op zonder cap.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:47

Wat zal jij geschrokken zijn Ts. Goed dat je weer op je paard stapt maar doe het rustig aan! Goed dat je niet meer alleen rijdt.

ellissofie schreef:
Fijn dat je weer op het paard zit! Ik ben zelf 2 keer met een air bodyprotector gevallen en het ding heeft beide keren geweigerd. Ik ben nu overgestapt op een gewone bodyprotector van racesafe. Misschien kan je die van jou een keer testen ofzo, want het zou zuur zijn als je nu zou vallen en in een rolstoel belandt omdat je airvest weigert..

Heb je bij de Racesafe protector geen last van de klep achter, die tegen je zadel aandrukt?

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:50

NikkiTazz schreef:
Ik test mijn air-bodyprotector voor ik op stap. Kijken of de pin goed zit, de slangetjes nog ok zijn, en of de cilinder goed zit.

Dit deed ik ook altijd, maar toch heeft mijn airvest beide keren dat ik viel geweigerd.. Ik heb hem de eerste keer dat ie het niet deed terug gestuurd naar de fabrikant en heb ik een nieuwe gekregen. Toen heb ik sterkere clipjes gekregen om eraan te maken omdat de clipjes waren afgebroken. De tweede keer dat ik viel zijn de sterkere clipjes ook afgebroken. Ik vertrouw die dingen echt niet meer. Gelukkig ben ik 2 keer goed neergekomen, maar bij mij had het ook anders af kunnen lopen ivm een al eerder gebroken rug.. Ik wil je alleen waarschuwen dat je zeker weet dat het ding het doet, want je hebt zo'n ding voor de veiligheid dus het zou balen zijn als het ding het niet doet.

Beb_bokt: nee heb ik geen last van. De eerste keer dat ik ermee reed wel, maar hij is nu zo gevormd dat hij over de lepel valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:03

Lize90 schreef:
Hey [naam]!

Wat heftig te lezen dat je zo hard bent gevallen! Fijn dat het nu iets beter met je gaat...

Las dat je aankomend weekend een weekendje naar het bos gaat, ga je naar les chevaux :D ?

Lizeeeeeeee!!!! Ja natuurlijk ga ik naar LC! Waar anders???

Whaaa weet je hoe leuk ik het vind dat je reageert hahaha...

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:03

Ik heb een filmpje bekeken van de Hitair en persoonlijk vind ik de opblaastijd niet snel genoeg. Als ik dan kijk naar de Point Two Air, lijkt daar wel verschil in te zitten (ook qua prijs :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:05

ellissofie schreef:
NikkiTazz schreef:
Ik test mijn air-bodyprotector voor ik op stap. Kijken of de pin goed zit, de slangetjes nog ok zijn, en of de cilinder goed zit.

Dit deed ik ook altijd, maar toch heeft mijn airvest beide keren dat ik viel geweigerd.. Ik heb hem de eerste keer dat ie het niet deed terug gestuurd naar de fabrikant en heb ik een nieuwe gekregen. Toen heb ik sterkere clipjes gekregen om eraan te maken omdat de clipjes waren afgebroken. De tweede keer dat ik viel zijn de sterkere clipjes ook afgebroken. Ik vertrouw die dingen echt niet meer. Gelukkig ben ik 2 keer goed neergekomen, maar bij mij had het ook anders af kunnen lopen ivm een al eerder gebroken rug.. Ik wil je alleen waarschuwen dat je zeker weet dat het ding het doet, want je hebt zo'n ding voor de veiligheid dus het zou balen zijn als het ding het niet doet.

Beb_bokt: nee heb ik geen last van. De eerste keer dat ik ermee reed wel, maar hij is nu zo gevormd dat hij over de lepel valt.

Oei, dat is niet best inderdaad! Ik ga even checken hoe ik na kan gaan of hij het doet, vind het zonde zomaar mijn cilinder kapot te maken. :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:06

Beb_bokt schreef:
Ik heb een filmpje bekeken van de Hitair en persoonlijk vind ik de opblaastijd niet snel genoeg. Als ik dan kijk naar de Point Two Air, lijkt daar wel verschil in te zitten (ook qua prijs :D )

De mijne moet binnen een halve seconde opgeblazen zijn...

Lize90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:09

NikkiTazz schreef:
Lize90 schreef:
Hey Nikki!

Lizeeeeeeee!!!! Ja natuurlijk ga ik naar LC! Waar anders???

Whaaa weet je hoe leuk ik het vind dat je reageert hahaha...

Heb je pb gestuurd!! *\o/*

Johan_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 03:57

Wow wat een verhaal.. eigenlijk wat een verhalen.. ik rij altijd met cap en speciale schoenen met chaps.. maar na al deze verhalen overweeg ik voortaan ook een bp aan te doen.. het minste is die krengen zitten niet lekker :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:03

Johan_Luna schreef:
Wow wat een verhaal.. eigenlijk wat een verhalen.. ik rij altijd met cap en speciale schoenen met chaps.. maar na al deze verhalen overweeg ik voortaan ook een bp aan te doen.. het minste is die krengen zitten niet lekker :(

Een BP is sowiezo wel altijd fijn... *Zeg ik die altijd zonder veiligheidsdingen heb gereden*

Nooit meer zonder!!!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:22

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:35

Daan_ordeal: ja die had ik!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:35

Hmm beetje jammer...

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:51

ellissofie schreef:
Daan_ordeal: ja die had ik!

Wat voorn clipjes zaten er bij jou aan dan? Ik heb deze ook... maar er zitten gewoon musketon haken aan..