En of deze wel hetzelfde aantal gaten heeft?
Dat bleek bij de onze beide niet te kloppen (hebben 4gats onder de trailer en hadden een 5gats reserve wiel die ook nog eens een inch kleiner was..)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ging er van uit dat als je een trailer bij een trailerhandelaar koopt, nieuw of tweedehands, dat dat toch in ieder geval wel klopt

tinkersjakie schreef:Citaat:Nee, maar die controleer je over het algemeen vaker. Meeste lekke banden komen trouwens omdat de banden die eronder liggen te oud zijn. Dat je banden iedere 6 jaar zou moeten vervangen doet ook niemand.
Jawel hoor ik!!
Toen ik mijn eerste paardenvrachtwagen gekocht had, nieuwe APK erop en rijden maar.... Klapband... Gelukkig bij de dubbele wielen maar toen bleek dat de banden die zo door de APK kwamen 15 jaar oud te zijn![]()
Toen ik twee jaar geleden mijn trailer kreeg gelijk nieuwe banden eronder. Die waren ook 6 jaar en dat blijf ik nu ook doen.
Toevallig van de week bij impex geweest omdat ik nieuwe wanden krijg en vroeg ook waar ik reservewiel wilde hebben, die vertelde me dat je dus gewoon met 3 banden terug kan rijden zelfs met twee paarden. Maar hij komt er gewoon weer aan bij mij
Nies_ schreef:Dat gereedschap heb je normaal gezien toch al bij het reservewiel van de auto liggen?Nou rij ik meestal met een Jeep waar allerlei "zooi" in ligt dus dat scheelt..
tinkersjakie schreef:Citaat:Nee, maar die controleer je over het algemeen vaker. Meeste lekke banden komen trouwens omdat de banden die eronder liggen te oud zijn. Dat je banden iedere 6 jaar zou moeten vervangen doet ook niemand.
Jawel hoor ik!!
Toen ik mijn eerste paardenvrachtwagen gekocht had, nieuwe APK erop en rijden maar.... Klapband... Gelukkig bij de dubbele wielen maar toen bleek dat de banden die zo door de APK kwamen 15 jaar oud te zijn![]()
Toen ik twee jaar geleden mijn trailer kreeg gelijk nieuwe banden eronder. Die waren ook 6 jaar en dat blijf ik nu ook doen.
Toevallig van de week bij impex geweest omdat ik nieuwe wanden krijg en vroeg ook waar ik reservewiel wilde hebben, die vertelde me dat je dus gewoon met 3 banden terug kan rijden zelfs met twee paarden. Maar hij komt er gewoon weer aan bij mij
ikke schreef:Mag ik alle dames en heren zonder reservewiel even erop wijzen dat je verplicht bent middelen aan boord te hebben om zelf verder te kunnen!!
Tegenwoordig accepteert de wetgever ook die beroemde/beruchte spuitbusjes en als het reservewiel van de auto onder je trailer past dan is dat ook goed maar je moet IETS aan boord hebben dat kan werken!
Karreman schreef:Nies_ schreef:Dat gereedschap heb je normaal gezien toch al bij het reservewiel van de auto liggen?Nou rij ik meestal met een Jeep waar allerlei "zooi" in ligt dus dat scheelt..
Reken er maar niet te veel op dat je met de standaard autokrik de trailer ook omhoog krijgt. Eerst maar even proberen voordat je echt met een lekke band staat.
)Myca schreef:Omdat ik mijn paard niet op de trailer durf te laten staan die op de krik staat heb ik zo'n ding aangeschaft.
http://static.landwirt.com/3185-Sonstig ... 1188-0.jpg
Eerst draai je de doppen los, dan rijdt je met je goede band de trailer aid op en dan kan je de lekke band zo vervangen.
Eens vragen of de trailerman zo'n hoes heeft