Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
speurneusc schreef:deze link is voor ZAKELIJK vervoer, dus voor handelaren, vervoerders die vee in opdracht van anderen vervoeren!! dat is heel wat anders als voor eigen PRIVE gebruik

Borisje schreef:Er staat in de link dat het geldt als je dieren langer dan 8 uur gaat vervoeren, dat is in mijn geval niet zo.
Natuurlijk wil ik wel graag weten of het nu mag of niet, dus als het kan ga ik even langs de gemeente van de week.
Of het verstandig genoeg is of niet, ik kan zelf goed genoeg inschatten in welke situaties mijn pony rustig blijft, hij is wel gekkere dingen gewend
Iedereen bedankt voor het meedenken! En nu wordt het nog interessant ook haha!
speurneusc schreef:Maar er staat nergens een beperking welk merk.. of het nu een bestelbusje is of een vrachtwagentje.
Als ie voldoet aan bepaalde vastgelegde dingen volgens de richtlijnen kan ie daarmee goedgekeurd worden.
Natuurlijk zal een Kangoo geen 1000 kilo laadvermogen krijgen, maar miss wel genoeg om een mini of schet mee te kunnen vervoeren. Er zullen waarschijnlijk richtlijnen zijn aan de bodem, en manier van vastzetten, zoals voorstang/achterstang en laaddeur/klep dat soort aanpassingen. Maar nergens staat dat een Kangoo of Combo niet geschikt kan worden gemaakt en goedgekeurd kan worden als klein vee vervoer.
Drunten1999 schreef:Net antwoord van het RWD gekregen op de volgende vraag:
Graag zou ik de eisen willen weten waaraan een omgebouwde bestelbus moet voldoen om kleinvee (Shetlander) te mogen vervoeren.
Antwoord: de wet stelt geen eisen aan de inrichting van een vee wagen. Wanneer u van mening bent dat de pony goed kan worden vervoerd met uw bestelauto kunt u deze aanbieden bij een RDW-keuringsstation voor een wijziging van de inrichting.
Uhhhh?????? Is wat ik nu denk.... Nederland die geen regels heeft in deze? Dus ik zou kunnen doen en laten wat mij goeddunkt?
Of heb ik mijn vraag verkeerd gesteld?
Taucha schreef:Drunten1999 schreef:Net antwoord van het RWD gekregen op de volgende vraag:
Graag zou ik de eisen willen weten waaraan een omgebouwde bestelbus moet voldoen om kleinvee (Shetlander) te mogen vervoeren.
Antwoord: de wet stelt geen eisen aan de inrichting van een vee wagen. Wanneer u van mening bent dat de pony goed kan worden vervoerd met uw bestelauto kunt u deze aanbieden bij een RDW-keuringsstation voor een wijziging van de inrichting.
Uhhhh?????? Is wat ik nu denk.... Nederland die geen regels heeft in deze? Dus ik zou kunnen doen en laten wat mij goeddunkt?
Of heb ik mijn vraag verkeerd gesteld?
In dit topic:
[TAO] Ombouw bestelbus -> pony wagen