Wat rekenen voor kinderfeestje met paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 13:58

kirstentje schreef:
Ik neem aan dat je het doet omdat je het leuk vindt en niet om er echt aan te verdienen? Dan vind ik 5 euro per kind een mooi bedrag. Zo blijft het voor de ouders ook nog een beetje betaalbaar, het gaat per slot van rekening ook nog om jonge kinderen. En daarbij vind ik het niet helemaal vergelijkbaar met maneges, die moeten tenslotte van die inkomsten leven. Veel plezier alvast, ik denk dat je de kinderen een hele leuke middag gaat bezorgen!

Het is voor leuk en een beetje klantenbinding. de jarige en haar beste vriendin rijden wekelijks op de pony's en hebben er heel veel zin in!! Ze kunnen niet wachten om ''hun'' lievelingen te laten zien aan hun vriendjes en vriendinnetjes.

Daarom had ik dus ook zo laag bedrag in mijn hoofd, ben algauw bang dat het te duur word, terwijl de ouders genoeg verdienen geloof ik aan hun huis/auto te zien haha

xSlvna

Re: Wat rekenen voor kinderfeestje met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:03

Ik zou dan gewoon 75 voorstellen. Dan zie je aan de reactie wel of ze het te duur vinden of niet. Met wat geluk drukken ze je later 80 eu in handen als ze zo veel verdienen. Gewoon aankijken, 75 voorstellen en dam hoor je verder. Geef ook gewoon aan dat je absoluut niet weet wat je ervoor moet vragen en je gewoon als tip kreeg om op 75 te gaan zitten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:04

pinto_1 schreef:
iirrssjjee schreef:
Voor een manege die ik ken is het programma als volgt:

op bv een woensdagmiddag:
15:30 aankomst
15:30 - 16:00 pony’s uit de wei pakken en poetsen en opzadelen (meehelpen)
16:00 - 16:45 ponyrijden
16:45 - 17:00 pony’s afzadelen, poetsen en weer terug naar de wei brengen
17:00 - 18:00 spelletjes spelen en frietjes eten (met kroket / frikandel, appelmoes, mayonaise, wat te drinken en ijsje na)

Hier vragen ze €12,- per kind met een minimum van 10 kinderen.
Hier zijn ze dus maar anderhalf uur bezig met de pony's die al op locatie zijn. Hierbij zit dan nog wel de frietjes.
Ik denk dat je met de €5,- per kind dus aan de lage kant zit eerlijk gezegd!

Maar een manege zal er ook belasting over afdragen, dus dan is het sowieso duurder. Bovendien is het voor een manege iets bedrijfsmatig, vind ik toch anders dan dat je het hobbymatig doet. ;)

Maar als ze graag pony willen rijden op een kinderfeestje zou ik eerder naar een manege gaan.... Ik vind niet dat je dan minder als de helft hoeft te vragen als je het hobbymatig doet. Het is meer als een vergelijkingstabelletje!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:31

Je bent niet alleen 2 uur kwijt aan het feestje.
Ook de voorbereidingen is werk.

Ik zou minimaal 75 euro vragen.
Dat is een mooi laag bedrag voor 2 ponies op locatie met begeleiding.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:49

Bij de manege waar ik werk:

Wat gaan we allemaal doen:
Cadeautjes verstoppen in de manege.
Pony’s poetsen en knuffelen.
Lekker paardrijden en spelletjes spelen.
Patat eten en nog veel meer lekkers.
Je kunt je feestje zaterdag geven van 13:30 tot 16:00.
De kosten zijn:
- Voor 8 kinderen €80.-
- Voor 10 kinderen €90.-
- Voor 12 kinderen €100.-

En bij een andere hier in de buurt geloof ik 6,50 per kind en dan minimaal 8 of 10 kinderen.

Ik zal als ik jou was inderdaad gewoon een vast bedrag vragen voor een maximum aantal kinderen. En als er dan meer kinderen komen vraag je nog een x bedrag per kind extra. Denk dat je inderdaad met 75 euro mooi in de richting zit. Je hoeft er niet van te leven, hebt geen enorme kosten, maar houdt er toch wat leuks aan over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:10

Ik vind 75 euro best veel. :o
Net zoals san4nie hierboven zegt betaalde je op de manege waar ik vroeger werkte ook 100 euro voor 12 kinderen. Maar dat was dan de hele namiddag (13-17 uur), keuze uit 30 pony's om te borstelen/vertroetelen, pony games, knutselen en tekenen en traktatie in de vorm van ijsje of bakje friet of snoepzak voor ieder kind.

Het verschil is natuurlijk wel dat in dit geval de pony's naar het feestje gaan en niet de kinderen naar de pony's. Dus die kosten moet je er ook weer uithalen.

Ach, zou inderdaad gewoon 75 euro vragen. Grote kans dat ze je het inderdaad zo in de hand drukken zonder morren. Die zijn al lang blij dat er iemand de kinderen wil bezig houden. :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:12

Gini schreef:
Net zoals san4nie hierboven zegt betaalde je op de manege waar ik vroeger werkte ook 100 euro voor 12 kinderen. Maar dat was dan de hele namiddag (13-17 uur), keuze uit 30 pony's om te borstelen/vertroetelen, pony games, knutselen en tekenen en traktatie in de vorm van ijsje of bakje friet of snoepzak voor ieder kind.

Het verschil is natuurlijk wel dat in dit geval de pony's naar het feestje gaan en niet de kinderen naar de pony's. Dus die kosten moet je er ook weer uithalen.

Ach, zou inderdaad gewoon 75 euro vragen. Grote kans dat ze je het inderdaad zo in de hand drukken zonder morren. Die zijn al lang blij dat er iemand de kinderen wil bezig houden. :+

75 euro voor 4 begeleiders, 2 ponies én materiaal.
Dat is een koopje.

Als alle 4 de begeleiders betaalt zouden worden, dan zou dit onder het minimum loon zijn
en dan heb je de onkosten nog niet eens gedekt.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:19

Ze betaald 7.50 voor een half uur rijden, dus ik vind 2 uur wel 10 euro pp waard.
Als je zo eens rondkijkt wat een kinderfeestje kost is dat al een koopje! :j

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:20

Raponsje schreef:
Gini schreef:

Dat is een koopje.

Als alle 4 de begeleiders betaalt zouden worden, dan zou dit onder het minimum loon zijn

:j
Bios of bowlen ofzo iets zou veel meer kosten. Ik vind 75 euro nog goedkoop hoor!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:40

Raponsje schreef:
Gini schreef:

Dat is een koopje.

Kan hoor, dat het een koopje is. Ik heb er eigenlijk geen idee van wat zoiets gemiddeld kost.
Maar voor mezelf vind ik 75 euro best veel. Waarschijnlijk ook de reden dat ik nog niet aan kinderen begin. :+

Voor 12 kinderen betaal je in de plaatselijke bowling 56 euro voor twee banen voor twee uur en in de plaatselijke bios betaal je 66 euro (jarige mag gratis binnen).

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:11

Je hoeft als ouders ook geen 2 ponies met 4 man begeleiding aan huis te laten komen natuurlijk.

Je kunt ook een speurtocht uitzetten.

Als je luxe entertainment in huurt dan zit daar ook een prijskaartje aan.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:18

Jemig wat een bedragen zeg.
Ik heb een paar jaar terug ook met een vriendinnetje met 2 pony's gestaan die echt bomproof zijn.
Kindjes hebben lekker gepoetst, gevlochten, getut, rondjes gewandeld en een rondje erop gereden (wie dat wilde) en dat was gewoon voor niks, de blijdschap van de kindjes en vooral mijn buurmeisje (de jarige die ook af en toe kwam poetsen en rijden) was goud waard.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:01

@Polly: Het gezicht van mijn tevreden klanten is ook goud waard, maar ik moet ook gewoon elke week boodschappen kunnen doen.

Business is business.