Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:23

Ts: mag ik met jou topic een haakje slaan naar mijn laarzen?

Ik heb nu lipica's en zou idd adviseren om wat meer uit te geven voor een betere laars. Ik heb nu ook teveel ruimte bij mn enkel, dus heb daar niet voldoende steun maar vind ze ook te stijf. Zouden jullie dan voor de niro's of petrie gaan?
Hebben jullie de petries bij divoza laten aanmeten?
Zijn jullie tevreden over het aanmeten bij divoza?
Laatst bijgewerkt door Marvel op 11-05-14 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:24

TS, Als je steviger leer wilt ipv dat heel soepelvallende nauwsluitende om je enkels zou ik de petrie Olympic of Athene aanraden. Zijn niet zo mega zacht maar zeker geen 'kachelpijpen' zoals vroeger. Ik vind dat stevige ook mooi en mijn ervaring is dat ze daardoor ook langer meegaan dan bijv. de Coventry. Met DeNiro heb ik geen ervaring, ik ken daarvan idd alleen de nauwer sluitende modellen.

ruth91

Re: Nieuwe laarzen; Petrie's of De Niro's??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 08:46

Bedankt voor de vele reacties!

Ik heb hiervoor een keer gekozen voor "goedkope" leren laarzen van €190 en heb er spijt van gehad dat ik die destijds gekocht had, die werden heel snel al zo slap dat als ik geen laarzenhouders in deed ze ze gewoon omklapte vanaf de enkels, met rijden gaven die inderdaad geen enkele steun..! Vandaar dat ik niet voor Lipica ga ;)

Ik rijd nu met ariat schoenen en op maat gemaakt petrie chaps en dat bevalt qua steun goed maar ze beginnen af te raken na 7 jaar haha.

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:52

Als je voor maatwerk gaat zou ik voor Derby's gaan, waarom staan die niet in je lijstje?
Voordeel van Derby is dat je ze eigenlijk niet in hoeft te lopen, ze zitten vanaf dag 1 heerlijk en blijven ook heel lang mooi!

Bij Trix Sports in Castricum kan je zowel Petrie als Derby op maat laten maken, zij geeft echt een geweldige service en werkelijk alles is mogelijk!

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:55

ik heb laatst ook mijn de niro's bestelt super laarzen,
vooral om dat (zei die man en heeft het me laten zien) het leer van petrie achter uit gaat.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 08:57

Derby spreekt me minder aan als ik eerlijk ben, weet niet waarom maar denk omdat ze er ook iets slapper uit zien naar mijn idee..!

Wil idd bij Trix' sport kijken! En bij Koole denk ik voor de DeNiros, wist niet dat je daar sneller aan een normale maat zit, dus wie weet scheelt dat aangezien je bij petrie snel meer moet betalen om ze op maat te krijgen.

Laarzen op de vorige pagina vind ik erg mooi!

Dat petrie achteruit gaat weet ik niet, maar vond wel de oude collectie van een paar jaar geleden mooier ook qua materiaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:59

Als je steun wil en dagelijks wil rijden zou ik geen de niro kiezen.
Ik vind het zeer fijne laarzen van uitstekende kwaliteit maar ze zijn erg zacht en minder slijt vast omdat ze van kalfs leer zijn.

Ik gebruik dus goedkope trainingslaarzen en mijn de niros als wedstrijdlaars.

Edit al naar koningslaarzen gekeken? Die zitten rond de zelfde prijs.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:00

ja dat is waar , hij heeft het me laten voelen, ik heb nu de niro met harde buitenkant, binnen veranderd er niks,dus gaat ook niet kreukelen zoals je bij veel soepele laarzen ziet, ik ben bij hem goed geïnformeerd, (freddy's in nieuwegein)

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:05

Haha oke, zou dan als de mogelijkheid er is gewoon eens beide merken aantrekken om te voelen. :j
Dat ze slapper zijn zou ik zo niet zeggen, voor zover ik weet is het erg vergelijkbaar met elkaar.
Ik heb cognac kleurige Polo's gehad en die bleven echt onwijs mooi. Heb nu zwarte Winners en daarmee hetzelfde verhaal, krijg geregeld de vraag of ik nieuwe laarzen heb terwijl ze al 4 jaar dagelijks gedragen worden :P Zakken ook vrijwel niet in!

Misschien heeft zij van Trix sports ook nog wel een idee van wat beter bij jou zou passen :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:06

ruth91 schreef:
Vind DeNiros echt heel mooi maar het materiaal is ben ik bang te soepel, ik houd van het iets steverigere materiaal van (vooral de oude collectie) Petrie's.

Vooral als ik dit zo lees zou ik zeker voor Petries gaan! :j

Ik heb ervaring met beide merken, en ik houd zelf ook van een wat meer stevige laars.

Heb toen ooit De Niro's gekocht omdat ik ze vrij goedkoop ergens uit een partij in exact mijn maat kon krijgen.
Heb ze een half jaartje ofzo de kans gegeven en toen was ik er helemaal klaar mee. Veel te slap en wiebelig. Net of je sokken aan hebt. Niks voor mij iig.

Ben nu voor Petries gegaan en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Superfijne, stevige laarzen en topkwaliteit leer.

Heb hiervoor altijd Derby's gehad, en die halen het qua kwaliteit absoluut niet bij de Petries.

JamieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:09

Bettine schreef:
Heb hiervoor altijd Derby's gehad, en die halen het qua kwaliteit absoluut niet bij de Petries.

Even heel nieuwsgierig, waarin zag jij kwaliteitsverschil? :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 09:20

Bedankt bettine, ik neig inderdaad zelf ook het meest naar petrie, maar aangezien ik in mijn omgeving veel mensen heb die helemaal weg zijn van DeNiros twijfel ik. Ik dacht misschien zijn er steverigere modellen zoals tessjazz beschrijft, maar daarvoor kan ik het beste langs de winkel gaan idd.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:25

ik heb zelf de de niro Ramzses met harde buitenkant.
en alles erop en eraan _O-

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:35

JamieC schreef:
Bettine schreef:

Even heel nieuwsgierig, waarin zag jij kwaliteitsverschil? :)

Kan vanmiddag wel even een fotootje plaatsen van mijn Petries na 1 jaar, en mijn Derby's na 1 jaar.
Zegt genoeg _O-

Derby's (heb meerdere paren, dus was zeker geen toevalstreffer!) slijten als een malle, zakken in op plaatsen waar ze helemaal niet in horen te zakken, verkleuren, stiksels laten overal los, zolen laten los en zijn sowieso veel minder verfijnd afgewerkt.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:43

Kwaliteit van Derby is inderdaad een stuk minder, het leer lijkt wel een soort van plastic. Ik gebruik mijn laarzen alleen voor de wedstrijden maar als ze af zijn dan ga ik ook op zoek naar een laars van een ander merk

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:55

Anoniem schreef:
Als je steun wil en dagelijks wil rijden zou ik geen de niro kiezen.
Ik vind het zeer fijne laarzen van uitstekende kwaliteit maar ze zijn erg zacht en minder slijt vast omdat ze van kalfs leer zijn.

Ik gebruik dus goedkope trainingslaarzen en mijn de niros als wedstrijdlaars.

Edit al naar koningslaarzen gekeken? Die zitten rond de zelfde prijs.

Mijn de Niro laarzen gaan al meer dan 6 jaar mee en train ermee en rij de wedstrijden ermee en ze zien er nog goed uit.

Heb ook wel eens met petrie gereden vroeger, brrrr niks voor mij.. Voorij nooit meer iets anders dan de Niro!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:05

DeNiros zijn idd wel iets soepeler, maar echt niet extreem. Vind dat persoonlijk fijner! Heb hiervoor de Bath gehad can Mondoni en die kun je letterlijk oprollen, maar die vond ik echt heerlijk zitten! Maar ja, die zijn gewoon echt niet geschikt voor intensief gebruik. Daar is de prijs ook naar haha.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:29

Ik heb ook een paar jaar zeer fijn gereden met m'n deniro's.
Was idd gewoon aantrekken en rijden. Geen 2 weken traplopen en fietsen om ze iets soepel te krijgen.

Nu rijd ik alleen nog in het bos dus vind het een beetje zonde om ze daar voor te gebruiken. Daar slijten ze wel snel door de takken en bramenstruiken die er langs gaan telkens.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:34

Laat ik het zo zeggen.....mijn Petries waren na een half jaar beide ritsen van kapot, ik heb toen de ritsen wel laten vervangen maar ze vervolgens in de kast gezet om nooit meer te gebruiken. Wat zaten die krengen stug. Vervolgens Derby laarzen gekocht en daar kon ik mee opstappen en wegrijden.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:36

perdjes schreef:
Ik heb zelf de Petrie leeds, fijne laars! Ben er meteen mee gaan rijden en ze zaten binnen een paar dagen als gegoten.
Zelf heb ik geen ervaring met deNiro's maar van horen zeggen in mijn omgeving zijn het ook hele fijne laarzen.
Ga je ook nog naar de winkel om ze te vergelijken en zodat je kunt voelen hoe het leer voelt?

Sluit ik me helemaal bij aan. Bij mij zaten ze gelijk heerlijk. Zacht leer zonder te soepel te worden. Ik heb ze in het bruin maar wil ze ook in het zwart hebben.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:37

Hier een Derby fan. Heb mijn leren laarzen al 17 jaar(!) en ze zijn nog steeds super! Rij er intensief mee maar maak ze wel na t rijden altijd even schoon en n vetje erover. Helaas bleef m'n kuitmaat niet 17 jaar lang t zelfde dus een keer op laten rekken en uiteindelijk drie jaar geleden rits in laten zetten bij de schoenmaker. Die heeft er ook rubberen zolen ondergezet. Dat was pas de eerste keer dat er nieuwe zolen onder moesten. Wel is het zo dat ik er alleen mee rij , daarna gaan ze uit dus mest er geen stallen mee oid

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:37

misschien dat je ook nog naar cavello laarzen kan kijken ?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:43

Ik heb sinds een aantal dagen de Petrie Athene. Ik heb een hele hoge wreef dus daar heb ik bij iedere laars of schoen last van. Maar deze zijn in eerste instantie echt heel stug (wat ik graag wilde). Het leer van de Petrie's is echt niet te vergelijken met de laarzen van Divoza huismerk. Die zitten gelijk super fijn maar naar 3 dagen vallen ze al om als je ze rechtop zet.
Ik heb de Petrie's nu 3 dagen uitgelopen (doet wel echt pijn maargoed, wie mooi wil zijn ;) ... ) en nu kan ik er al ontzettend goed mee lopen zonder dat ze pijn doen. Alleen het aantrekken gaat nog wat moeizaam maar zodra ik ze aan heb lopen ze super.
Ga er van de week voor het eerst mee rijden. Expres nog niet gelijk gedaan want ben bang dat ik er moeilijk mee op kom de eerste paar keren, en nu zijn ze al wat beter in gelopen dus hopelijk gaat het nu wel.
Ik kan ze niet vergelijken met de Niro's maar wel met goedkopere merken en dan vind ik ze nu al fijner en veel betere kwaliteit. Het is toch zelf ervaren denk ik, iedere voet/been is anders dus de een kan veel schik hebben met de Niro's en de ander weer met Petrie's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:45

Je kunt laarzen juist beter inrijden dan inlopen. Door er veel op te lopen kun je lelijke vouwen krijgen op plaatsen waar die niet horen te zitten.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:55

Bizzybijtje schreef:
Je kunt laarzen juist beter inrijden dan inlopen. Door er veel op te lopen kun je lelijke vouwen krijgen op plaatsen waar die niet horen te zitten.

Idd, dat is ook mijn ervaring. Ik heb ook het idee dat ze met rijden sneller
soepel worden dan met lopen! Ook heb ik, tegen het advies in, een paar keer
ingevet met olie, dan zijn ze zomaar soepeler. Maar niet slap en ook niet lelijk.