Vliegen...vliegen...en nog eens vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:04

Als het erg word gebuikt ik ook gewoon tijdens het rijden een vliegenkap hoor.
Ik vind het anders zo sneu :(:)
Ze zijn er speciaal voor tijdens het rijden en als je daar zelf doorheen kijkt is er geen belemmering te vinden.
Daarnaast heb ik zelf een super vliegenspray gemaakt.....werkt echt goed en lang en niet alleen tegen vliegen.
Ik heb dus ruim de keus maar de spray is eigenlijk gewoon het fijnst omdat dat meer dan alleen het hoofd vrij stelt van de nare prikbeestjes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:14

ik had voor mijn appie een riding mask van cashel met oren en neusflap
een superfijn masker
voor de vliegen super maar ook tegen de zon, ze had roze neus en ogen.

yarrah

Re: Vliegen...vliegen...en nog eens vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:33

Ik rij altijd in de zomer met vliegendeken en masker. Ze kunnen perfect zien. Nooit problemen gehad.

lientje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:50

Ik gebruik zelf altijd endure vliegenspray en dat werkt echt goed :j En idd voor het hoofd eventueel eerst ergens anders opspuiten en dan erop smeren. Dan heb ik iig een stuk minder last :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:54

Mijn paard is ook altijd overgevoelig voor alles wat kriebelt, als er wat haartjes verkeerd zitten onder het hoofdstel weigert hij gewoon iets te doen :'), en als je naar hem wijst begint hij alvast te trillen met z'n huid zoals ze altijd doen als er een vlieg zit...

Ik gebruik altijd deze vliegenspray, werkt bij hem erg goed en blijft ook goed zitten als ze zweten tijdens het rijden.
http://www.agradi.nl/eden-anti-dazen-en ... 500-ml.htm

Op z'n hoofd sprayen gaat natuurlijk niet zo best en hij staat het ook niet toe dat ik iets op z'n hoofd smeer met een spons of iets.... helaas voor hem moet hij daarom maar een beetje voor schut lopen en loopt hij er in de zomer zo bij :') LET OP DIT IS NIET DE MEEST CHARMANTE FOTO! :=
Afbeelding

Het masker gaat over z'n over en zit met een keelriempje dicht, blijft perfect zitten tijdens het rijden en hij gedraagt zich netjes en heeft geen last meer van de vliegjes op z'n hoofd.... het enige is dat hij er een beetje dom uitziet :')

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:11

M_D_H schreef:
Ja hoor, waarom niet?? Ze kunnen gewoon zien door een vliegenkap heen!

Vind een Vliegenmasker Tijdens het rijden echt not done...
Ze kunnen nauwelijks zien Door dat ding en de kans op ongelukken omdat ze dan in eens schrikken is erg groot...
Een vliegennetje oké maar een Vliegenmasker, nee not done en zelfs gevaarlijk...[/quote]
Er zijn hele goede dunnen vliegenmaskers, zelfs met oren, waar je juist prima mee kan rijden!
Wij rijden onze beide paarden al weer een paar weken met muts.

Simone_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:22

Vliegendekens speciaal om mee te rijden vind ik ideaal!

naomie83

Re: Vliegen...vliegen...en nog eens vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:01

ik gebruik in de zomer gewoon azijn voor de paarden.
Het is veel goedkoper dan al die duren vliegensprays. als je paard gaat zweten dan gaat ook je vliegen spray er van af, en azijn trekt in de huid.Ze staan bij ons dag en nacht buiten en voor de ogen gebruik ik gewoon een vliegen kap die over het hoofd heen gaan.
en ze krijgen een beetje knoflook poeder er bij. Dit gaat al jaren goed ik heb namelijk een pony met zomereczeem en heb echt van alles geprobeerd maar niks hielp. en zo heeft hij het minste last van de vliegen.