wat zijn de voordelen van chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ekeif96

Re: wat zijn de voordelen van chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:19

Als je in de groei bent is het over het algemeen goedkoper.
Ze rekken over het algemeen beter mee dan laarzen als bijvoorbeeld je kuiten dikker worden.
Ook vind ik persoonlijk dat je net iets beter 'contact' hebt met je paard.

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:19

Ik vind chaps heel fijn, ik ben te klein voor laarzen dus veel keus heb ik niet. Ik vind chaps fijn omdat ik ze makkelijk kan wegleggen en uitdoen. Het loopt veel soepeler, je kan ze makkelijk uitdoen, je hebt meer contact met je paard, het ademt meer en ik kan persoonlijker meer ontspannen rijden met chaps.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:21

juliaka schreef:
Ik vind chaps heel fijn, ik ben te klein voor laarzen dus veel keus heb ik niet. Ik vind chaps fijn omdat ik ze makkelijk kan wegleggen en uitdoen. Het loopt veel soepeler, je kan ze makkelijk uitdoen, je hebt meer contact met je paard, het ademt meer en ik kan persoonlijker meer ontspannen rijden met chaps.

Als je maatwerk doet zijn ze precies op jou maat. Dus kan je nooit te klein zijn.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:25

Ik heb altijd chaps gedragen omdat er geen leren laarzen te vinden waren in mijn maat & budget, en als ze er waren zaten ze vol glitters. (Kindermaat. :+ )

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:19

alltimapanda schreef:
ik twijfel wat ik vanavond aan ga doen laarzen of chaps maar die jodphurs vind er ik nie echt uit zien wahha

umh ik ben zelf 1.75 , ja ik vind dat lang.. maar ik vind dat laarzen tot je kniëen moeten en dat dat zo ook bij chaps hoort.. maarja ik heb ook dat mijn rijbroeken altijd te klein zijn gewoon sokken d'r overheen en het zelf wel goed zijn. :)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:20

lrtj_ schreef:
juliaka schreef:

Als je maatwerk doet zijn ze precies op jou maat. Dus kan je nooit te klein zijn.

klopt , maar dat kost wel ietsje meer en niet iedereen heeft heel veel geld.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:24

juliaka schreef:

Als je maatwerk doet zijn ze precies op jou maat. Dus kan je nooit te klein zijn.[/quote]
klopt , maar dat kost wel ietsje meer en niet iedereen heeft heel veel geld.[/quote]

Lipica laarzen zijn echt niet duur.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:27

1. De mogelijkheid om snel je chaps los te maken na het rijden als het warm is
2. Meer beweginsvrijheid
3. Nemen minder ruimte in beslag
4. Sluiten goed om mijn been.
5. Stoffen chaps snel wassen, dus minder leer om te poetsen :P
Je groeit er niet zo makkelijk uit, laarzen koop je eerder nieuw dan chaps, maar dan heb je jodphurs.
6. Ik heb een gevoelige pony, en met chaps heb ik meer het gevoel dat ik mijn pony voel, wanneer ik te veel of te weinig kuitdruk geef. Laarzijn zijn daat vaak iets te dik, maar dat is een kwestie van wennen.

Nadelen die ik vind:
1. Je hebt altijd 2 delen waar je mee zit

Verder heb ik nooit laarzen van mezelf gehad, dus ik ken de nadelen in opzichte met chaps niet heel goed :')

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:28

Ik rijd al jaren met chaps. Ik heb vrij dunne benen en er zijn dus geen standaard laarzen in mijn maat.
Dan zijn chaps de ideale oplossing.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:30

Ik kan mijn hak veel beter uitdrukken met chaps.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:04

@zillionke
hmmm, vind ik raar, ik ben 1.76 en 13 jaar. altijd chaps gehad in mijn maat en mijn papa en mama hebben ook chaps in hun maat :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:09

Het voordeel is dat ik ze stukken makkelijker uit krijg, daarom ben ik 5-6 jaar geleden overgestapt, ik denk toen ik nog niet van het bestaan van rijlaarzen met rits af wist (of ze nog niet bestonden).
Vind ze verder prima zitten.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 21:10

chaps duren wel langer om aan te doen :o en ik ben best lui dus stap best vaak me laarzen in :p

Jamira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:00

Ik vind jodphurs en chaps wel fijn voor in de zomer.
Maar rijd toch liever met mijn laarzen, ik heb zwakke enkels en die geven mij veel meer steun tijdens het rijden.

JasmijnBoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:00

Chaps & Jodpurs zijn beter voor je beenhouding :')
Ik weet niet of ik het zo goed heb gezegt, ben slecht in uitleggen :'P

Selinaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:11

Ik rijd met warm weer in alleen m'n jodphurs, dat lucht lekker door hahah :). Als je alleen laarzen hebt moet je dus die warme dingen aan. En ik vind persoonlijk chaps veel lekkerder zitten dan laarzen, omdat laarzen zo dubbelvouwen als je je voet buigt.

sharonwhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:35

ik rij mometeel nu ff met chaps, ivm blaar door me laarzen gekregen te hebben
maar vind het erg fijn je gaat er niet zo in zweten als het warm is :)

ShenziMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:24

Vooral zomers zijn ze erg fijn en ze zitten ook erg prettig. Maar toch vind ik laarzen mooier, al heb je tegenwoordig ook mooie leren varianten.

melissssssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:27

ik rij nu ongeveer 8 jaar met chaps en heb maar één keer nieuwe moeten kopen. Ze zijn makkelijk te onderhouden, geven een goede steun en zitten erg lekker. Het makkelijkst is dat je ze na een training gewoon weer uit kan doen om af te koelen ipv heel je laarzen uit doen en schoenen mee moeten nemen/in de kast leggen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:32

ik heb ze in het rood en blauw en als ik een rood dekje op heb draag ik de rode, en met blauw dekje
de blauwe :D
Ik heb ook een rood en blauw hoofdstel :)
ik vind ze gewoon lekker zitten en het moet er bij mij ook leuk uit zien :)

Zwaanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:05

Het hangt volgens mij heel erg van de vorm van je benen af. Ik vonf chaps eerst wel fijner omdat ze inderdaad wat koeler zijn, maar ik heb nogal dunne benen dus zaten ze altijd een beedtje los. Ik heb nu twee paar laarzen, een paar goedkope van de decathlon voor in de zomer. Die laten ook lucht er in, maar zitten heel los. Verder heb ik nog een paar gevoerde laarzen die ik besteld heb bij een ander bedrijf via marktplaats, ze zitten als gegoten en zijn lekker warm.
Mijn advies is dus gewoon lekker veel passen en proberen, want chaps gaan wel sneller stuk maar kunnen veel beter zitten dan sommige laarzen. :)

Mjdr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:28

Als je met sporen rijd is dat zo irritant, bij mij blijven ze nooit goed zitten. ;(

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:32

Het grootste voordeel waarom ik chaps heb is omdat ze goed passen, goedkopere oplossing. Mijn kuiten hebben geen sramdaard maat, dus met laarzen kwam ikin de hogere prijsklasse. Nu dus een paar lederen chaps. Heb er een prima beenlinging mee.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:33

Mjdr1 schreef:
Als je met sporen rijd is dat zo irritant, bij mij blijven ze nooit goed zitten. ;(

Mijn sporen blijven nu ook soms niet zitten zonder chaps maar met botten met rits en veters :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:09

noorhermans1 schreef:
Nies_ schreef:
Die zijn er niet.

True.

Chaps vind ik echt verrot zitten. Mijn benen gaan alle kanten op en vind ze vaak lelijk. Geef mij maar een fijn paar laarzen.

Beetje kort door de bocht :). Je hebt echt wel mooie chaps van bv dyon die je perfetc op wdetsridj kan gebruiken. EN bovendien zitten ze heerlijk :). Als ze slecht ziten, dan heb je wss niet het juiste model, of juiste maat, dit is het zelfde met laarzen ;). Koop je ook een verkeerd model of verkeerde maat dan zitten ze ook verrot.