leren chaps, de moeite waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:12

Ik heb nooit laarzen gehad, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Als je veel naast het paard doet (bijvoorbeeld grondwerk, longeren, afstappen tijdens rijden omdat je poep moet scheppen etc.) kunnen jodhpurs / chaps comfortabeler zijn lijkt me.

Ik heb jaren met stoffen chaps gereden, ben nu net aan mijn 2e paar leren begonnen (vandaag de nieuwe voor het eerst te paard aangehad ;) ) en ik vind het een verschil geven qua stevigheid en steun, vooral rond de enkel. Wat dat betreft vind ik het veel fijner dan stof.
De nieuwe zijn wel even wennen omdat ze nog wat stug zijn en de eerste paar keer heb je het gevoel wat minder direct contact te hebben van je been naar het paard. Het is leer, dus ook dit moet 'ingelopen' worden als het ware.

Horsenart95

Re: leren chaps, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:07

Ik heb, na een aantal jaar met stoffen chaps te hebben gereden, relatief goedkope leren laarzen gekocht. Ik heb het gevoel dat ik met laarzen mn benen veel stiller kan houden dan met chaps. Het geeft toch meer steun ofzo

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:18

Ik rijd eigenlijk van jongs af aan al met jodphurs en Chaps. Leren chaps. Dit ivm stevigheid. Zonder chaps of met stoffen chaps heb ik het idee dat mijn benen alle kanten uit gaan. Met leren chaps liggen mijn benen heel wat stiller. En na het rijden gaan de chaps uit en kan ik op mijn schoenen de rest van de werkzaamheden doen! :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 16:33

Er zijn voordelen aan leren chaps. Sommige geven meer stevigheid dan stof, maar dat hoeft niet. ER zijn ook zat zacht leren chaps.
Maar mijn persoonlijke reden is toch dat leer meer ademt. Van stoffen krijg ik van die warme plakbenen.

pienxmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:55

Ik heb zelf ook leren chaps, en ik ben er supertevreden over! Eerder reed ik altijd met stoffen chaps, maar die vond ik moeilijk mooi te houden, onverzorgder staan etc. Ik heb mijn ! chaps gewoon in een plaatselijke ruitersport winkel gekocht, voor een vrij voordelige prijs! maar ik vind leren chaps zeker een aanrader haha! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:58

Wat dacht je van de Elegance Chaps van Waldhausen/ELT? Zijn €37,- op amazon.de, op waldhausen.com staan alle maten, dus je kan gerust alles opmeten! :)
Ik ga ze binnenkort kopen :P

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:59

Ik heb zelf deze http://www.piafferuitersport.nl/kleding ... hap-arlene
Zien er hetzelfde uit als die nepleren van kieffer die Amaryllis linkte, maar deze zijn dan van echt leer....en niet eens zoveel duurder als die van nepleer.

Zijn ietsjes boven je budget maar zitten heerlijk