Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Irma_Maandag schreef:Kun je hem niet gewoon pakken (aan het halster), ter plekke een (oud) hoofdstel indoen (over het halster heen) en op deze manier (tot je een beter plan hebt) meenemen? Slaan is gewoon lijp....
puckje10 schreef:Irma_Maandag schreef:Kun je hem niet gewoon pakken (aan het halster), ter plekke een (oud) hoofdstel indoen (over het halster heen) en op deze manier (tot je een beter plan hebt) meenemen? Slaan is gewoon lijp....
Als ik zijn halster al vastpak is het gelijk zijn oren naar achter en wegrennen.. En dan maar hopen dat ik op tijd wegduik
Heimdallr schreef:Puckje, kan je omschrijven wat je paard precies doet wanneer je naar de wei loopt en hem pakt.
Stap bij stap, liefst gedetailleerd, dan kan ik je goed helpen

puckje10 schreef:De stappen heb ik wel eens geprobeerd .. Het gaat dan mis met het lopen.. Dan gaat die me inhalen en gaan we weer reizen. Of hij loopt me omver .

Heimdallr schreef:puckje10 schreef:De stappen heb ik wel eens geprobeerd .. Het gaat dan mis met het lopen.. Dan gaat die me inhalen en gaan we weer reizen. Of hij loopt me omver .
Dan wanneer hij je inhaalt, terug zetten! Hier gaat het dus mis. Ben heel blij dat je dit aankaart
Als je merkt dat hij doordramt en je voorbij wilt lopen, ruk aan het touw en terug zetten waar hij vandaan kwam. Dan wachten en opnieuw proberen. En herhalen als hij het weer doet.
Heb ik als advies gekregen, paard loopt bij andere wel eens te drammen en de persoon zei dus dat je dit moet doen. Helpt perfect.
Heimdallr schreef:puckje10 schreef:De stappen heb ik wel eens geprobeerd .. Het gaat dan mis met het lopen.. Dan gaat die me inhalen en gaan we weer reizen. Of hij loopt me omver .
Dan wanneer hij je inhaalt, terug zetten! Hier gaat het dus mis. Ben heel blij dat je dit aankaart
Als je merkt dat hij doordramt en je voorbij wilt lopen, ruk aan het touw en terug zetten waar hij vandaan kwam. Dan wachten en opnieuw proberen. En herhalen als hij het weer doet.
Heb ik als advies gekregen, paard loopt bij andere wel eens te drammen en de persoon zei dus dat je dit moet doen. Helpt perfect.
Heimdallr schreef:Shariell schreef:Vastklikken , touw over Zn neus en door het halster ... Hoeft helemaal niet strak maar als ie het probeert lukt het hem niet.
Het zal hem ongetwijfeld lukken om sneller dan zijn eigenaar te gaan.

want ik denk dat ik het zelf niet kan oplossen..
Doorzetting helpt je ook.