Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Morpheus81 schreef:Mijn paard draaide vroeger ook om. Hij wurmde net zo lang tot hij zijn halster af had en draaide dan om of ging ook gezellig over de voorboom hangen.
Heel gek misschien, maar wij hebben een poosje wat strobalen in de punt van de trailer gestopt...als hij dan over de boom ging hangen, stond hij met zijn voeten op de strobalen...en hij 'hing' dus niet op de stang. Hij was het geintje toen heel snel zat....er kwam immers niemand om hem te redden. Er viel namelijk niks te redden...Hij stond dan gewoon zo en ging zelf maar weer terug. We hebben de stang ook bekleed met schuim. Als hij een poosje eroverheen stond, beschadigde hij ook niks...
Iemand zei mij ook dat je de voorstang helemaal bovenin kunt plaatsen. Zo hoog dat hij er onder kan staan met zijn hoofd. En de stevigheid van de trailer blijft intact...daarbij; als hij slim is en hij stoot zijn hoofd daar een keer tegen, is het ook misschien meteen over.
MarliesV schreef:Als hij jullie dus niet ziet (klep dicht) op de vrachtwagen lijkt het goed. Jullie zien is er uit willen en dus spanning, gekkigheid en proberen los te komen.
Probleem is natuurlijk dat hem dat al een aantal keren is gelukt. Niets ten nadele van jullie want zo te lezen wordt er echt alles aan gedaan om dit te voorkomen.

Brainless schreef:kvika schreef:in een vrachtwagentje vervoeren? daar staan ze vaak zij of achterwaarts.
als je dan toch in een trailer vervoeren gaat,voorkeur anderhalfs paard en daar de stangen uithouden. kort met kop links vast zetten, zodat tie geen ruimte heeft om omhoog te komen.
De stangen zorgen voor stabiliteit van de trailer en die kun je niet zomaar eruit laten.
kvika schreef:dan is mijn trailer uitzondering op de regel blijbaar.
Citaat:SLOTBOOM NIET VERPLICHT?
In tegenstelling tot de voorboom is de slotboom in de trailer, de stang achter het paard, niet meer verplicht. Het niet (goed) gebruiken van deze stang is echter zeer onveilig, zeker voor degene die de klep van de trailer open- of dichtdoet.

)
Welk merk ben ik even kwijt. Staan dan met de neus naar achteren. 
2 paardstrailer zijlader.aikon schreef:Wij deden bij (vooral jonge/moeilijke) paarden het halstertouw onder de voorstang door en knoopten deze vast aan de voor ring. Geen een kwam met de voorbenen over de voorstang zetten. Als ze naar voren gaan komt er druk op het halster en kunnen ze niet omhoog komen, gaan ze wat naar achteren dan gaat de druk er af. (dan wel de achterstang op het eerste gaatje van achter)
Er zijn ook trailers met zijlaadklepWelk merk ben ik even kwijt. Staan dan met de neus naar achteren.