Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yellowbird schreef:ik ben aan het kijken voor een eigen paardje te kopen. Nu ben ik gisteren gaan kijken en de man heeft me een paard laten zien dat beter bij me zou passen. Degene waar ik voor ging kijken was erg groot en had een mankement. Dus dat andere paardje maar eens bekeken en er op proef gereden.
Het beestje liep lekker, niet heet in het hoofd en we zijn ook nog even naar buiten geweest om te kijken hoe hij daar zou reageren.
Eenmaal buiten was ik zenuwachtiger dan peerd zelf haha. Hele hoop fietsers tegengekomen, auto's en twee tractors. Piece of cake. Beestje keek wel maar liep lief door.
Ik ben dus op zoek naar een betrouwbaar paard om mee buiten te gaan rijden. Zowel alleen als in de groep. Ik wil absoluut geen heethoofd, daar ikzelf een zenuwpees ben.
En voor zover lijkt dit paard daaraan te voldoen en loop ik stiekem wel warm voor hem.
Maar... Deze man had hem diezelfde dag pas gekocht, en weet het karakter dus nog niet. En na wat speuren op internet kwam ik wat verontrustende dingen tegen.
Wat is nu wijsheid.. Paard is 17 jaar. Als ik hem zou kopen zou ik wel een klinische keuring willen laten doen. Of is het toch verstandiger verder te kijken en deze langs te laten gaan?
Yellowbird schreef:ik heb wel iemand die met me mee wil gaan kijken als het klikt maar om haar nu naar ieder paard mee te slepen..
j
.

Gini schreef:Een paard met mankementen verkopen is geen louche zaak als de handelaar duidelijk vermeld dat het paard mankementen heeft.
Genoeg kopers die vallen voor de lage prijs en zichzelf doen geloven dat die mankementen heus wel zullen meevallen. Als dat dan niet is en paard vertoont pijn of last na de koop, dan wordt de koper-eigenaar al snel kribbig en zal naar de handelaar gaan wijzen.
Ik zeg niet dat dat het geval is hier, maar probeer de berichten die je krijgt ook een beetje in perspectief te plaatsen.
en ik kan uit eerste hand mededelen dat deze man alleen maar paarden verkoopt die ziek zijn, geen chip hebben, hartstikke kreupel en ze worden hoogstwaarschijnlijk plat gespoten. Die man heeft toen hij ons zieke paard kwam ophalen die we van hem vandaan hadden de stal uit geslagen en de trailer in gemept. Voor deze meneer heb ik toendertijd ook naar de dierenbescherming gebeld.