Samshield...krasvrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:30

Icrack schreef:
Ergens op spugen zonder een waarom te vermelden is makkelijk, dussss... waarom is de Samshield het geld niet waard volgens jou? :)

Er zijn veel goedkopere caps die net zo fijn zijn. Ik heb er 1 van horka en die vond ik zelfs fijner dan een Samshield, maar mijn horka was 50 euries volgens mij..

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:34

Lioony schreef:
Ik vind m het absoluut wel waard. Vind het persoonlijk mooi en het zit gewoon zoveel beter. Kan echt niet meer wennen aan die goedkopere caps! De Samshield laat ook veel meer lucht door.
Ik heb mijn cap al een keer laten maken en toen kreeg ik een leen cap, hoefde niets te betalen en kreeg m ook nog is helemaal schoon terug.

Hier ook hem een keer laten maken was €15 euro kwijt, daarvoor was die helemaal gereinigd en een hele nieuwe schaal. Kan er alleen maar positief over spreken.

blue_sky

Re: Samshield...krasvrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:40

Ik heb ook een shadowmatt. Al bijna 2 jaar dagelijks gebruikt. Zit er nog als nieuw uit. Ik berg hem wel altijd netjes in een hoes op. Verder ben ik er een keer heel hard mee tegen een muur aan gevallen. Hij was aan de buitenkant meer zichtbaar ernstig beschadigd dan aan de binnenkant. Maar beide zijn in de fabriek keurig vervangenen hij ziet er nu weer als nieuw uit. Kostte 60 euro dus daar koop je geen goede nieuwe voor. Ik ben er heel gelukkig mee.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 20:48

En hoe vergaat het jouw cap en vingerafdrukken die er op komen bleu_sky?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:38

Ik heb er geen last van en als er vlekken opzitten veeg je ze er zo met een doekje weer af.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:18

Ik ben slechts recreatieruiter met een Samshield. En wat een heerlijkheid met lange Enjoy the Ride ritten :D

cassandraroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:14

Heb dan wel geen samshield cap maar een GPA Speedair. Waarom ik hier reageer heb precies hetzelfde probleem gehad geen enkele cap paste alleen deze van gpa kreeg ik geen hoofdpijn mee. Ik ben ook een fanatieke recreatieve ruiter. Dus nee je bent niet de enige die zal rondrijden met een dure cap.

Het is niet alleen je eigen comfort maar ook je veiligheid, een cap wat niet past is nou eenmaal minder veilig.
Dit heeft voor mij dan ook de doorslag gegeven.
Ja het is een investering maar het maakt het rijden zoveel aangenamer. Bij gpa kun je ook de binnenvulling wisselen dus stel deze is dunner geworden doe je er nieuwe in en is die weer terug op dezelfde maat.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 20:20

De kogel is door de kerk, ik heb mijzelf de Samshield Classic besteld *\o/* Jullie positieve bijdrage heeft mij bij mijn beslissing aardig geholpen :)

Thnx all!! +:)+ .... :wave:

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:44

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen! Hele fijne cap. :j

Ik heb hem nu zo'n 3kwart jaar, en hij is nog als nieuw. Ben er toevallig afgelopen week voor het eerst mee gevallen, maar de cap lijkt niks geleden te hebben.

Ik poets hem altijd door een puntje van een handdoek nat te maken en die er even over heen te halen, daarna gelijk met de handdoek zelf droog vegen, anders blijven er vegen achter.

De prijs is een hele uitgave (al valt het nog mee met de andere samshields), maar voor mij is hij het zeker waard. Dit was een van de weinige caps met een goede pasvorm voor mij, en ik gebruik 2 voeringen, een dikke en een dunne, waardoor het een maatje verschilt en ik door de voering te veranderen makkelijk de cap met en zonder pruik kan dragen. Dus mede om die rede is het voor mij een goede investering geweest!

Heb je hem al besteld? Morgen 25% korting bij divoza, daar heb ik hem ook met zo'n actie besteld, scheelt toch weer!

In ieder geval veel plezier ermee!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 07:58

Thnx Nando :) dat gaat vast lukken. Ik keek al uit naar de Divoza actie en heb daar gister dan ook dankbaar gebruik van gemaakt :D

Vegen op de cap zeg je, hoe zit dat dan met regenwater? Enig idee hoe die veegvorming onstaat dan :?

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:11

Veel plezier met je cap! Volgens mij een droom voor velen, maar aan de prijzige kant. Echter voor mij maakt de "garantie" die aankoopprijs weer goed. Ook als je een kleine eigen bijdrage moet betalen om de cap weer goed te krijgen na een val. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die hun cap na een val vervangen of in ieder geval laten controleren. En dat is juist zo belangrijk! Je blijft met je auto toch ook niet met een ontplofte airbag rijden, maar blijkbaar wel met een gescheurd binnenwerk van je cap. Ja, wat je niet ziet, bestaat niet he!

Toch hier nu nog geen Samshield in huis.
Dochter van 10 zit pas op paardrijden, is echt beginner (met alle risico's van dien) en voor haar heb ik een GPA aangeschaft. Voor mij het zelfde comfort en kwaliteit, een stuk goedkoper, maar geen garantie. Omdat ze nog groeit, groeit ze ook snel uit haar cap en daarom dus even deze tussenoplossing. Als ze valt, koop ik wel weer een nieuwe in een maatje groter. Maar hoop dat ie heel blijft, dan kan ik er weer iemand anders blij mee maken.