aeolusnr1 schreef:"Black Rose" jij vind dat mijn info niets toevoegd, tja dan hebben we beiden een heel ander beeld wat training van een paard betreft.
Een paard moet niet mogelijk af en toe hopelijk reageren, het paard moet altijd reageren, dat is veiligheid echt instaleren.
Ik geloof best dat jij denkt die heeft mooi praten, en toch geloof ik er echt in dat dit met bijna elk paard moet lukken, dus ook dit paard waar het hier in dit topic over gaat.
Laterale buiging , voorhand verzetten en achterhand verzetten zijn basis oefeningen, en met die basis als je het goed voor elkaar krijgt heb je controle over het paard zijn voeten.
Eens je controle hebt over de voeten van een paard, dan heb je ook ineens controle over gans het paard, want dat paard hangt immers vast aan zijn voeten.
Dit is mssn in jouw ogen een heel andere manier van denken, maar het werkt zeer zeker wel.
Je moet een paard nooit trachten tegen te gaan houden door kracht te gebruiken, en dat is wat deze ruiter al heel zijn leven aan het doen is, trekken aan de teugels.
Nu met een slof kan je idd nog meer druk geven en voorlopig is de ruiter aan de winnende hand, maar tegelijk is het paard steeds ongevoeliger geworden voor signalen, dit is geen training dit is begrenzen door kracht.
Je moet het paard zo trachten te beïnvloeden, dat het paard er zelf voor gaat kiezen om te willen vertragen, het moet een keuze van het paard zelf worden, jouw idéé moet het paard zijn idéé worden, dat is samen werken.
Een bit is geen rem, een teugel is geen rem, een slof is zeer zeker geen rem en daar is een slof ook niet voor ontwikkeld, maar waar de onkunde van de ruiter zichtbaar wordt daar komen allerlei hulpmiddelen aan de oppervlakte.
Paardrijden is niet makkelijk, en met een moeilijker en/of heter paardje is dat soms best een hele uitdaging, maar een slof is een lapmiddel dat is niet rijden en samen werken.
Tenzij je de slof als trainingsmiddel voor bv enkele weken zou inschakelen, maar dat is hier duidelijk niet zo.
Amen