Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar goed als je het inderdaad niet erg vindt als ze jou als schuurpaal gebruiken, is dat een keus die je zelf maakt natuurlijk
Geryon schreef:evelien_89 schreef:Eigenlijk doet het paard dit omdat het te weinig respect voor je heeft. Hij geeft je een duw en jij verplaatst je voeten naar achteren. Dit is hoe paarden ook onderling de rangorde verdelen en diegene die zijn voeten naar achteren verplaatst heeft verloren en is dus een rang lager.
Jou taak dus om als leider op te treden en diegene te zijn die bepaalt wie zijn voeten waar heen mag verplaatsen. Dus het paard moet een stap opzij of achterwaarts doen voor jou. En respect hebben voor jou ruimte.
De mijne doet het toch echt wegens jeukEn hij mag het ook van mij, als hij eerst 'vraagt' en zacht doet. En als hij stopt wanneer ik dat wil. Gaat prima
Als je het helemaal af wil leren ts, dan gewoon elke keer straffen als hij het doet. Door inderdaad een tik te geven bijvoorbeeld. Wel consequent zijn anders heeft het geen zin.
) Bedankt voor alle tips, het duurt waarschijnlijk nog even voordat ze het helemaal niet doet, maar ik denk dat het wel goed komt
evelien_89 schreef:Geryon schreef:
De mijne doet het toch echt wegens jeukEn hij mag het ook van mij, als hij eerst 'vraagt' en zacht doet. En als hij stopt wanneer ik dat wil. Gaat prima
Als je het helemaal af wil leren ts, dan gewoon elke keer straffen als hij het doet. Door inderdaad een tik te geven bijvoorbeeld. Wel consequent zijn anders heeft het geen zin.
Als een paard jeuk heeft aan zijn hoofd zal het met zijn achterbeen daar krabben. Tegen jou aan schuren is echt dominantie. Als jij het toe wil laten prima maar ik raad het niet aan. De volgende stap is een hoef op je tenen.
Ik sponsde wel altijd het hoofd van me paard af na het rijden maar hij heeft nooit geprobeerd aan mij te schuren. Daarna mocht hij weer lekker de wei op en kon hij zelf alle kriebels zelf verhelpen.
Telkens weglopen als paard begint te schuren...
Bedankt voor de hulp!