aeolusnr1 schreef:Met het elkaar gaan beschuldigen van het gebruik van een verkeerd woord schieten we niet echt iets op hé.
je geeft hier een probleem aan, waar je blijkbaar al heel wat voor geprobeerd hebt en blijkbaar zonder succes tot hiertoe.
Waarop baseer je dat ik al heel veel heb geprobeerd en blijkbaar zonder succes? Mijn paard staat altijd los, en blijft dan netjes staan. Toevallig is het nu de 3e keer (sinds ik haar heb) gebeurd, vandaar dat ik dit topic open. Ik heb er vrij weinig mee gedaan, omdat ik haar eigenlijk nooit vast hoef te zetten.
Je begint eigenlijk zelf er in te geloven dat het eigenlijk niet op te lossen valt, en dat je er maar moet mee leren leven, ok als jij je daar goed bij voelt is dat voor mij ook ok geen enkel probleem.
Waar geef ik aan dat ik er in geloof dat het niet op te lossen valt? en dat ik ermee moet leren leven?
Ik gaf enkel aan dat het volgens mij wel op te lossen valt, en veel vlugger dan je zou denken.
Ik gaf idd niet exact aan hoe je het moet doen, en dat doe ik bewust zo, ik ben zelf trainer en instructeur, jij bent dat niet, ik geloof best dat jij mssn best wel wat kunt rijden, maar een paard trainen is iets heel anders dan een paard rijden.
Hoe is dit relevant? Je geeft bewust niet exact aan wat ik moet doen, omdat je een trainer bent en ik niet?
Zelf dingen gaan uitproberen enkel aan de hand van een paar tips die je hier leest, nee dat werkt echt maar heel zelden, en zal nooit het resultaat opleveren hetgeen er mee bedoelt werd.
Niet alles hoeft door een professional of onder begeleiding van een professional opgelost te worden. Zoals meerdere mensen hier aangeven zijn er meer mensen met paarden die dit probleem hebben. Dit zijn allemaal ervaringen van mensen die voor mij iets kunnen bijdragen aan het probleem. Daar is bokt onder andere ook voor, ervaringen delen, tips geven etc. Ik heb zelf geen ervaring met dit probleem, en via bokt kunnen soms best wat leuke tips mee gegeven worden waar je iets mee kunt. Jij reageert ook nog al veel op topics met tips, heeft dit dan totaal geen waarde?
Je stelt hier een vraag, en eigenlijk wil je horen dat je goed bezig bent ?
Als je goed bezig was geweest, dan had dit probleem zich helemaal niet voorgedaan bij je paard.
Nu constateer je dus eigenlijk dat de trek reactie van een paard (wat je eerder een natuurlijke reactie van het paard noemde) bij de eigenaar ligt. Nogmaals, mijn paard blijft netjes stil staan ook zonder touw, ik kan spullen gaan halen uit de zadelkast en zij blijft netjes op haar plek. Ik weet niet waar ik op dit gebied de fout in ben moeten zijn gegaan.
Ik denk dat deze discussie verder weinig zin heeft. Ik geloof best dat je een trainer bent met veel ervaring die veel weet, ik zal niet het tegendeel beweren of daar respectloos tegenover staan. Ik geef alleen aan dat de reactie van jou, in dit specifieke topic, voor mij geen meerwaarde heeft. En de manier waarop al helemaal niet.