1 dag van te voren vlechten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 1 dag van te voren vlechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:41

Mijne ook niet Karin. Maar als ze nog buiten zijn of nog buiten gaan voor ik weg ga dan gewoon met knotten hihi

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:45

Je kan zeker een dag van te voren je paard in vlechten. Ik deed dat nooit bij mijn spring paard toen ik nog wedstrijd reed , ik vlocht hem in de ochtend pas in voor ik vertrok naar de wedstrijden. Soms als het erg vroeg was dan vlocht ik wel de manen in maar dan nog niet in knotjes , dat pas in de ochtend.

Fenna10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:58

Dan ga ik het ook proberen hahaha

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 11:03

Hey allemaal, ik was het vergeten te zeggen maar de wedstrijd ging super!
Het avond van te voren vlechten scheelde zoveel zenuwen! Dit was de beste wedstrijd ooit. Mijn moeder (die niks van paarden weet) en ik hebben alles zelf gedaan!

Zaterdag is de volgende wedstrijd. Het is in Uden, starten toevallig een van jullie ook?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:08

Ik vlecht eigenlijk altijd een dag van tevoren. Met naald en draad trouwens. Geen enkel probleem, moet er s morgens meestal 2 of 3 opnieuw doen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:02

Nee doe ik nooit. Ik ken iemand die heeft haar paard een nacht in stal gezet met knotten in. Paard kreeg jeuk/haarpijn en heeft enorm veel gerold en geschuurd in stal. Paard werd de volgende ochtend met een been in de tralies gevonden, dood.
Dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat risico te nemen. Dan maar een uurtje eerder uit bed. :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 16:58

xJess schreef:
Nee doe ik nooit. Ik ken iemand die heeft haar paard een nacht in stal gezet met knotten in. Paard kreeg jeuk/haarpijn en heeft enorm veel gerold en geschuurd in stal. Paard werd de volgende ochtend met een been in de tralies gevonden, dood.
Dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat risico te nemen. Dan maar een uurtje eerder uit bed. :)

Wow dat is erg heftig! Wat erg!
Maar had ze de knotjes zo strak zitten? En was dat paard gevoelig?

Mijn paard schuurt nooit en ik heb het nu 1x geprobeerd een dag van tevoren en het ging prima.
Bovendien vraag ik me af wat voor een stal het was. Zoiets zou niet moeten gebeuren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:00

xJess schreef:

Hoe weet je dan zeker dat dat paard is gaan rollen door de vlechten?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:06

Klinkt mij eerder als een gevalletje koliek xJess.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:21

Ik vlecht altijd avond van te voren, ze staat nu 24/7 in de wei. Ze is dan zelfs schoner dan in de winter op stal!! (Geen mest vlekken) Ik doe sinds kort met vlechten beetje gel tegen het pluizen want had ze beetje te kort getrokken hihi

Ik vlecht wel met elastiek, hoef nooit eentje opnieuw te doen. Kan me voorstellen dat met naald en draad sneller los gaat..

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:41

Ik vlecht eigenlijk altijd de avond van te voren , wel met naald en draad. met elastiekjes moest ik af en toe eentje opnieuw doen met naald en draad nog niett gehad :)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:05

Nouja je kan het natuurlijk nooit 100% zeker weten dat het door de knotten kwam, alhoewel daar aan te zien was dat het paard er wel aan geschuurd had. En er dus wel last van heeft gehad.
Ik weet niet of het koliek is geweest, want het was (gelukkig!) niet mijn paard. Maar de eigenares in kwestie heeft dit verhaal zo aan mij verteld. Dus aan de hand daarvan ga ik dat risico niet meer nemen voor een paar knotten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:10

Als je goed knot (goed vastknopen) en niet te strak kan je het best laten zitten. Maar meerdaagse wedstrijden laat ik het bij die van mij makkelijk een paar dagen erin :o
Die van mij heeft kabeltouw als manen...dus dat blijft wel heel. En als ik het goed knot voelt die het niet eb laat hij het zitten. :)

LinaxLina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:30

Ik denk dat het wel kan, nog steeds zou ik wel wat vroeger opstaan er is altijd wel een knotje dat opnieuw moet.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:33

emilyslaluna schreef:
Het avond van te voren vlechten scheelde zoveel zenuwen! Dit was de beste wedstrijd ooit. Mijn moeder (die niks van paarden weet) en ik hebben alles zelf gedaan!

Zaterdag is de volgende wedstrijd. Het is in Uden, starten toevallig een van jullie ook?

Ben je in Uden om te springen?

Wij rijden daar mee tijdens de menwedstrijd. Wij vlechten ook altijd van te voren. Op meerdaagse wedstrijden, zoals komend weekend in Uden, staan de pony's van vrijdag tot zondag in de knotten. Ik gok dat dat geldt voor 90% van het deelnemersveld.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:48

SunNDLM schreef:
emilyslaluna schreef:

Ben je in Uden om te springen?

Wij rijden daar mee tijdens de menwedstrijd. Wij vlechten ook altijd van te voren. Op meerdaagse wedstrijden, zoals komend weekend in Uden, staan de pony's van vrijdag tot zondag in de knotten. Ik gok dat dat geldt voor 90% van het deelnemersveld.

Nee ik dressuur op manege Olympic. Ik hoorde vandaag ook al dat er een menwedstrijd is in Uden. Waar?

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:22

Nabij het bezoekerscentrum "Slabroek" in Nistelrode, aldus de site. Wij rijden voor het eerste jaar mee dus ik ben benieuwd. Hobbyklasse tot internationaal niveau is aanwezig! :D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 22:28

SunNDLM schreef:
Nabij het bezoekerscentrum "Slabroek" in Nistelrode, aldus de site. Wij rijden voor het eerste jaar mee dus ik ben benieuwd. Hobbyklasse tot internationaal niveau is aanwezig! :D

Leuk zeg! Ik ben zelf al vaak bij Olympic geweest. Het is echt mijn favorite wedstrijdlocatie!

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:11

ik vlocht meestal op de dag zelf omdat ik gewoon een hengsten vlecht maakte en die bleef wel uren lang zitten met elastiekjes van die extra stevige ( zeiden ze in de winkel weet niet of het waar is )

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:42

Ik vlecht altijd op dezelfde dag in met naald en draad, gewoon omdat ik bang ben dat als ik het een avond van te voren doe m'n paard gaat schuren en ik de dag zelf op stal kom dat ik geen tijd meer heb om het te fixn en ik dus een lelijk ingevlochten paard heb. Jaja! Misschien stel ik me wel aan haha.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:46

Ik vlecht met haarlak werkt ook goed,
Voorpluk doe ik wel dag van de wedstrijd :)