"Aanmelden" op wedstrijdterrein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: "Aanmelden" op wedstrijdterrein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:03

Ik heb het van mn de oudere garde al wel eens gehoord dat ze erover aan het praten waren en ook op Bokt heb ik het al eens gelezen (dat is neem ik aan een relatief jong iemand)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:22

Ik heb ook nog nooit paspoort controle gehad, nooit van gehoord (buiten bokt) zelfs. Ik rij meestal een rondje en als ik zie dat de jury klaar is met het protocol van degene voor me zeg ik mijn naam. Laat de jury meestal als eerst iets zeggen, precies om wat Urielle zegt. Lieve lach opzetten en met een beetje geluk krijg je gelijk een compliment ook O:) Mijn instructrice zegt altijd dat je je niet hoeft te melden, maar die 3 keer dat ik dat niet deed werd er op het ruitje getikt dus doe het altijd maar wel.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:27

Ik heb helemaal geen officiële wedstrijdervaring, doe alleen maar af en toe zonder startkaart een mini-proefje, maar lees wel vaak voor bij "gewone" wedstrijden.
Maar ikzelf -als ruiter en als voorlezer, ga dus wel naar de jury toe. Meld mijn ruiter of mezelf aan, begin beleefd met goedemorgen/middag/avond :) en na de proef ga ik er nogmaals heen om 'dank u wel' :) te zeggen.
Gewoon uit sportiviteit, uit beleefdheid, omdat het van ons allemaal een hobby is die we delen en waar we tijd in steken.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 21-04-14 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:28

Anoniem schreef:
miss_lizje schreef:
Ik heb nog nooit mijn paspoort hoeven te laten zien. Sleep hem wel altijd mee maar jury/secetariaat maar ze willen hem nooit inzien.
Vaak vraag ik aan de ringmeester wat de gewoonte is op dat terrein. Bij sommige wedstrijden willen ze dat je buiten de ring om je nog bij de jury voorsteld, en andere willen weer dat je in de ring even bij het hokje/auto stopt en weer andere willen dat de voorlezer aanmeld. Soms is het best wel ingewikkeld wie nou wat wil :+

Buiten de ring? dat is toch pas vanaf het M(?) mits mogelijk.
Hier is het eigenlijk altijd het zelfde, dat is wel zo prettig.

Kost het trouwens niet veel extra tijd wanneer jury leden nog moeten gaan kijken of je entingen op orde zijn enz.?

Eigenlijk wel, maar een outdoor wedstrijd waar ik een tijd terug gereden heb wou de jury wel dat ik met paard even naar het juryhok kwam voordat ik de proef starte. En aangezien het hok dus niet aan de rand van de hekjes stond moest ik dus buiten de bak om even hallo komen zeggen. Dit is mij trouwens maar 1 keer gebeurd. Meestal rij ik in ringen waar buiten de ring om niet mogelijk is door de afmeting van de bak en plaats van het juryhok. Dan is het gewoon even goede dag zeggen bij het raampje.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 09:41

Denk eens als een jury. Je wil er zeker van zijn dat je het protocol van de goede ruiter aan het invullen bent. Het aanmelden is dus een controle dat je de goede ruiter aan het beoordelen bent. Als alle protocollen op de goede volgorde liggen maar er komt opeens een ruiter niet opdagen zonder zich af te melden dan zit je zomaar verkeerd.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:36

Scum schreef:
Denk eens als een jury. Je wil er zeker van zijn dat je het protocol van de goede ruiter aan het invullen bent. Het aanmelden is dus een controle dat je de goede ruiter aan het beoordelen bent. Als alle protocollen op de goede volgorde liggen maar er komt opeens een ruiter niet opdagen zonder zich af te melden dan zit je zomaar verkeerd.

Dat had ik afgelopen weekend dus.
Ik had ring 1 en tot twee keer toe moest er een combinatie eerst nog springen.
Er werd niets door de ringmeester doorgegeven. ( Weet niet eens of die er wel was ).
Als ze zich niet gemeld hadden had het dus tot twee keer toe mis gegaan.

Dit gebeurt je natuurlijk altijd als je twee bruine/vossen of donkere na elkaar hebt.
Bij een kleur verschil na elkaar zie je het wel.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:14

Debbie schreef:
Ik ben echt verbaasd te lezen dat sommige hun paspoort niet hoeven te tonen bij de jury.. Bij een outdoor wedstrijd bladeren de juryleden erbij ons altijd doorheen.. De ene controleerd de entingen, de andere checkt het transponder nummer.. Maar hier in de omgeving checkt 95% van de juryleden het paspoort voordat je start.

Is idd heel erg regiogebonden. Hier in Friesland bekijkt de jury vd 1e proef outdoor hem (eigenlijk) altijd. Komt mijn voorlezer op SGW buiten Friesland met het paspoort bij de jury dan krijgt ze vaak een hele vage blik terug van 'kom je hier met dat ding doen?' :P

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:27

ik heb ook nog nooit het paspoort van mijn paard hoeven laten zien bij de jury, soms vragen ze er ook niet eens om bij het secretariaat op wedstrijd.
als ik de ring binnen kom zeg ik wel altijd eerst de jury gedag word wel gewaardeerd.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:54

Ik ga mij ook altijd netjes aanmelden bij de jury, en zeg dan: Goeie(morgend-middag) ik ben Naam met Black Beauty.

Laatste keer kreeg ik de reactie: Ja dat zie ik :)* . (Kan ik eraan doen dat ze mijn zwarte merrie indertijd Black Beauty hebben genoemd)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:07

Dat is toch een mooi compliment, dat de jury jouw paard ook een schoonheid vindt :D

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:39

Ik vind wel dat sommige verenigingen laat op een mail reageren..
ik heb me een week geleden ingeschreven maar nog steeds geen mail, sturen jullie dan nog een mailtje, bellen, of wachten jullie af?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:31

Afwachten en als je niet op de lijst staat even bellen.

Niet iedereen mailt terug

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:36

Ik krijg bijna nooit mail terug, opgeven en klaar ;)

En ontopic, controle vind ik wel een goed ding, juiste combinatie in de baan. En ook al letten ze goed op de entingen, het komt toch nog voor dat mensen op de Regiokampioenschappen worden uitgesloten omdat dat niet in orde is.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:40

oke bedankt!
hoor net dat mijn buurmeisje wel een bevestiging heeft gekregen..
ik zie het inderdaad vanzelf wel!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:45

Mijn vriend meld mij altijd aan bij de jury, hij heeft dan ook het paspoort en startpas bij zich voor het geval dat. Ik ben ook nog nooit gecontroleerd, maar ben er wel op voorbereid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:47

Hier (drenthe) meld de voorlezer mij aan. Paspoort wordt dan ook altijd gecontroleerd.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:48

Tje. Heb zelfs mijn startpas maar op het paspoort geplakt omdat ik beide met dressuur eigenlijk altijd wel moet laten zien. Later in het seizoen of als de jury mij kent, hoeft het niet altijd meer. Is regio Friesland Drenthe Overijssel

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:11

De normale gang van zaken hier in buitenseizoen;

Melden secretariaat.
Kijken/vragen hoe ver ze zijn.
Zadelen.
Melden bij de ringmeester.
Inrijden.
Melden (voorlezer) bij de jury. Even naam en proefje.
Buiten is er zeker bij de 1e jury paspoortcontrole.
Wachten op sein van de jury.
Proefje rijden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:17

Kunt beter eest vragen hoe ver ze zijn, voor je gaat zadelen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:31

Als je je toch meldt bij het secretariaat, vraag dan even hoe het normaal gesproken op die wedstrijd loopt. Soms vindt een ringmeester het ook fijn om te weten dat iemand er is of in elk geval op zijn paard zit, soms aanmelden, soms aanmelden en paspoort laten zien - er zijn een hoop variabelen en je wil het allemaal graag weten voordat je op een paard zit.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:33

Ik heb ik al die jaren dat ik wedstrijden rijd nog nooit een paspoort hoeven laten zien. Heb m de eerste paar keren met aanmelden meegenomen, maar ze hoefden m niet te zien, op verschillende locaties. Ik laat m nu standaard in de auto liggen, neem m niet meer mee. als ze er om vragen pakken we m wel, maar nog nooit meegemaakt.

Buiten laat ik mijn voorlezer even netjes naar de auto lopen om aan te melden. Soms als er een ringmeester is vraag ik of ik me nog moet aanmelden. of de ringmeester zegt zelf dat het niet hoeft, dan doe ik het niet.
En bij binnenwedstrijden is het ook heel verschillend. Bij hele hoge juryhokjes hoeft t ook weer niet maar bij een juryhokje op paardhoogte doe ik het zelf altijd even.

Soms vinden ze het zelfs irritant als je het doet heb ik ondervonden.
Maar als er een ringmeester aanwezig is, altijd even vragen. 9 van de 10 x is er een ringmeester. Zeker op grotere en buitenwedstrijden.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 21:12

Eigenlijk, als organisaties/knhs het goed wil doen: dan moet paspoort met chip en entingen aan de poort voor het betreden van het wedstrijdterrein nagekeken worden.
Maargoed, dat is erg lastig praktisch uitvoerbaar.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:09

Dat valt toch wel mee? Meestal heb je toch maar 1 ingang dus dan is het even met dat ding er langs, nummer op paspoort en pas controleren, naar de entingen bladeren en klaar. Volgens mij hoeft dat nog geen minuut te duren.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:48

Zie je de toegangsweg niet vollopen outdoor, vrachtwagens, stressige mensen die 'te laat' zijn. Er zullen specifiek een paar mensen die taak hebben, of juist een paar officials. Maar het is wel correcter: entingen niet correct? Terrein niet op.