Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LoontjeT schreef:Als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of je een 17 jarig paard nog voor het leven kunt corrigeren. En ofdat het probleem niet terug komt. Niemand kan je die garantie geven hoe duur of goedkoop ze ook zijn.
Ik wil het ook wel doen. Ik rijd bijna alleen maar paarden om zadelmak te maken of probleempaarden. Mits intresse kan via PB (ik zit in Brabant en prijs is voordeliger dan genoemd)
quartel schreef:LoontjeT schreef:Als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of je een 17 jarig paard nog voor het leven kunt corrigeren. En ofdat het probleem niet terug komt. Niemand kan je die garantie geven hoe duur of goedkoop ze ook zijn.
Ik wil het ook wel doen. Ik rijd bijna alleen maar paarden om zadelmak te maken of probleempaarden. Mits intresse kan via PB (ik zit in Brabant en prijs is voordeliger dan genoemd)
Hoe kan je dat nou aanbieden terwijl je twijfelt of het wel kan bij een paard met die leeftijd![]()
Ik heb een paard in staking zo op zien knappen dat je nooit zou geloven dat die ooit problemen had.
En dat met een hele nette zachte hand en geduld.
Paard wilde niet zakken in de hals en liep graag achteruit en kwam omhoog.
Nu mooi nageeflijk, super braaf en gereden door kinderen nota bene.
Leeftijd maakt niet uit, ze moeten gewoon weer vertrouwen in het rijden krijgen en dat bereik je alleen met compromissen sluiten.
Daarom zei ik al.......check en dubbelcheck en check nog eens de plek waar je het dier zet voor je het ook echt overplaatst.
Goede ruiters zijn er best, ook die er niet te veel voor vragen omdat ze het gewoon leuk vinden om te doen.
LoontjeT schreef:Als ik heel eerlijk ben vraag ik me af of je een 17 jarig paard nog voor het leven kunt corrigeren. En ofdat het probleem niet terug komt. Niemand kan je die garantie geven hoe duur of goedkoop ze ook zijn.
western4ever schreef:Wat een hoge bedragen worden hier allemaal genoemd!
Mijn 4-jarige gaat toevallig over 2 weken op trainingskamp![]()
Ik betaal 350 euro per maand exclusief stallingskosten wat neerkomt op ongeveer 200 euro.
Mijn paard zal daar 2 tot 3 maanden staan en word beleerd in de Amerikaanse rijkunst
zoutenootjes schreef:Diegene in de beginpost is dan behoorlijk duur (naar mijn mening te duur) in vergelijking met Gert van den Hof.
Sjolvir schreef:Ik was voor mijn paard GEEN probleem paard 150 per week kwijt, dus 600 per maand om hem voor de wagen te laten beleren.
Prijzen die ik hier zie zijn niet veel anders.
Denk dat je daar al gauw aan zit. En het is natuurlijk lastig in te schatten hoe lang ze nodig gaan hebben. Zou als ik al ging investeren wel een goed bekend staande stal uitzoeken, geld kost het toch,
dan maar iets meer en een stal waar je vertrouwen in hebt, dan 100 per maand goedkoper en nog niet het gewenste resultaat.

Suelza schreef:western4ever schreef:Wat een hoge bedragen worden hier allemaal genoemd!
Mijn 4-jarige gaat toevallig over 2 weken op trainingskamp![]()
Ik betaal 350 euro per maand exclusief stallingskosten wat neerkomt op ongeveer 200 euro.
Mijn paard zal daar 2 tot 3 maanden staan en word beleerd in de Amerikaanse rijkunst
350 p/m excl 250 euro is toch ook 550 euro?!
. Oke, flauw. Maar ik denk inderdaad dat dit wel bijna overal een normale prijs is. zoutenootjes schreef:Degene in de beginpost wilde het paard tenminste drie maanden in training nemen, dus dan is de prijs gelijk al 2000 euro (wat TS ook aangaf in de beginpost).
Er zijn trainers, die ook kortere periodes trainen dan drie maanden. Ik ben indertijd voor mijn paard ook gaan kijken bij verschillende trainingsstallen (voor kortere tijd). Het ligt ook aan de specifieke omstandigheden of het zinvol is om gelijk voor langere tijd af te spreken. Het kan ook zo zijn dat een kortere tijd volstaat. Aangezien TS al meldde dat het paard het bij haar altijd goed gedaan heeft (in dit geval 7 jaar probleemloos rijden), kan het zijn dat het een kwestie is van weer even op het juiste spoor komen, met (uiteraard ) de juiste begeleiding.
In dit geval blijven er weinig mensen zitten, aldus TS. Dan heb je iemand nodig die echt blijft zitten, ongeacht wat het paard doet. En Gert blijft echt zitten, in tegenstelling tot veel anderen.
Ik ga ook mee met wat Sjolvir al zegt.