Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Siebjuh schreef:Trailerladen is training. Net als dat je voor wedstrijden traint, moet je dit ook doen bij het trailerladen. Als ze gemakkelijk te trailer op gaat, heb je geluk.. maar bedenk je dat je dat ook zou moeten onderhouden door bijvoorbeeld een paar keer per maand de trailer te pakken en te oefenen zonder dat ze op pad moet.
Succes!
ikke schreef:Siebjuh schreef:Trailerladen is training. Net als dat je voor wedstrijden traint, moet je dit ook doen bij het trailerladen. Als ze gemakkelijk te trailer op gaat, heb je geluk.. maar bedenk je dat je dat ook zou moeten onderhouden door bijvoorbeeld een paar keer per maand de trailer te pakken en te oefenen zonder dat ze op pad moet.
Succes!
Dat is wel weer het andere uiterste. Bij de meeste paarden is dat echt niet nodig.
Wij reizen maar enkele keren per jaar en dat is trailer open, paarden erin, trailer dicht en rijden. Dat doen wij sneller dan je dit kunt lezen.......
Kirrr schreef:Tja je schrijft duidelijk dat je zelf geen trekauto hebt, geen trailer en het is niet jouw paard.
Dan kan je nooit veel ervaring hebben in het rijden met levend gewicht.
Uiteindelijk is dat ook het punt niet.
Je wil op een dag vol stress een onervaren paard voor de eeste keer op een trailer laden.
Dat is gewoon om problemen vragen, los van alle andere dingen die invloed hebben.
Kirrr schreef:ikke schreef:Dat is wel weer het andere uiterste. Bij de meeste paarden is dat echt niet nodig.
Wij reizen maar enkele keren per jaar en dat is trailer open, paarden erin, trailer dicht en rijden. Dat doen wij sneller dan je dit kunt lezen.......
Een heel verschil of je 2 paarden samen meeneemt of dat je 1tje weg haalt uit de kudde.
. En gelukkig, want er stonden andere paarden bij in de trailer; geen paniek. Dan moet je dus zo verder rijden om een veilige haven te zoeken om ze uit te laden en weer in te laden. Ook daar liepen ze zo weer op de trailer.
want pietje of truusje is zo gevoelig en vertrouwt niemand
Als ze het dan helemaal niet meer zagen zitten dan gingen we nog eens kijken, met hetzelfde aanbod. We liepen dan een rondje over het terrein met het paard om het te laten ontstressen van de eigenaren, en zo hup de trailer op. Geen issue van maken!drae schreef:Kirrr schreef:Tja je schrijft duidelijk dat je zelf geen trekauto hebt, geen trailer en het is niet jouw paard.
Dan kan je nooit veel ervaring hebben in het rijden met levend gewicht.
Uiteindelijk is dat ook het punt niet.
Je wil op een dag vol stress een onervaren paard voor de eeste keer op een trailer laden.
Dat is gewoon om problemen vragen, los van alle andere dingen die invloed hebben.
Lekker scheef bekeken, 1/3e van de mensen in de sport rijden paarden voor andere en lenen daar ook de vrachtwagen of trailer plus auto van.
Volgensmij staat er duidelijk dat ik en mijn ouders wel bekend zijn met het rijden met levend gewicht, maar als jij je aannames wilt geloven doe dat dan vooral.
En sorry, maar wie zegt dat ik gestresst ben? Het is gewoon een springwedstrijdje bij de ponyclub en we nemen ruim de tijd.
Tuurlijk zal ik proberen te regelen dat we kunnen oefenen, maar dat je er op in gaat dat het vragen om problemen is etc. helpt mij helemaal niks 0,0 nada.
Dankjewel.
Voor diegene die nog handige tips hebben, ik hoor ze graag.
Kirrr schreef:In mijn 'sport' hebben ze allemaal een eigen trailer of camion.
Als je er zo rustig onder was en op voorhand geen problemen verwachtte, had je dit topic niet geopend.
Enkel oefenen gaat je helpen...
Maar als je een topic opent en vervolgens niet blij bent met de commentaar, kan ik daar weinig aan doen en wens ik je veel succes op je wedstrijd.
Lauwttje schreef:Ik lees even mee.
Links staan, hooinet, evt longeerlijn en oefenen (gaat in mijn geval niet) zijn eigenlijk de tips die ik er tot nu toe uitvis. Ben benieuwd of er nog meer handigheidjes zijn.