paard op de weg of op het fiets pad.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamaartje_

Re: paard op de weg of op het fiets pad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:15

Ik zou ook zeker op het fietspad rijden in zo'n situatie :j

Sietske74Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:10

Officieel moet je op de weg maar ivm veiligheid zou ik kiezen voor de veiligste optie en dat kan soms het fietspad zijn. Ik denk dat als je dit uitlegt aan de politie je geen boete oid krijgt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:57

Helaas ben je aangewezen tot de rijbaan, ook op een 80 km/h weg. Bij de stichting recreatieruiter was het voorheen zo dat als je voor zo'n overtreding een bekeuring zou krijgen, zij er werk van zouden maken. Als het de verkeersveiligheid ten goede komt en je de andere gebruikers niet hindert, kies ik altijd voor dat alternatief.

Bij ons loopt er een 60 km/h weg, het is een sluiproute en er wordt vaak 80 gereden. Het is een weg met 1 rijstrook en 2 fietsstroken, waar auto's net kunnen passeren. Langs een stuk van de weg loopt een sloot en daarnaast loopt een brede grasstrook. Uiteraard kiezen alle ruiters voor deze strook, maar mag dat?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:01

Oficeel moet je op de weg.
Maar ik rij altijd op het fietspad vaak al politie tegen gekomen maar nog nooit wat van gehoord ofzo gister ook langs stilstaande politie gereden niks over gehoord

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:04

Ts zo herkenbaar. Mensen die zich ongevraagd maar tegen je aan gaan bemoeien. Ondertussen weet je dat je op de weg hoort maar 100m? Waar hebben we het over. En veiligheid is toch wel het belangrijkste.
Maar als je nu op de weg had gereden en zij waren met de auto geweest dan hadden ze waarschijnlijk ook lopen zeuren dat je in de weg reed.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:19

Ik kom ook altijd over zo'n weg waar je 80 mag maar daar rijden ze echt veel harder. Ik ga altijd gewoon op het fietspad en als het droog is in de berm naast het fietspad. Ben heel vaak politie tegengekomen maar die zeiden er niks van. In zo'n geval kan je het uitleggen en de gemiddelde agent doet daar echt niet moeilijk over.