Mijn oudje doet de hele dag eten,rondhangen,rondlopen,rollen en 2 keer per week een uurtje rijden.En dat vind ze zelf ook leuk om te doen.En dat voor €200-.Let je wel op dat er later problemen kunnen komen met het gebit,dat heeft mij alles bij elkaar meer gekost dan dat ik voor haar betaald heb.
fendimace
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-14 21:25
@britta31 Nou dat is toch super dat je zo een oudje dan nog zo een lekker leven kan geven. Ik laat hm denk ik gewoon als ie hier is helemaal nakijken, tandarts en osteopaat/masseuse zodat ie lekker in ze vel zit en ik van alles op de hoogte ben
Ik heb een oude manege pony gekocht van mijn oude werkgever en daar heb ik een symbolische bedrag van 100euro voor betaald omdat een dier niet weg gegeven mag worden van de wet. Maar weet goed wat je doet want ik dacht deze pony is super braaf en mak, maar dat ontpopte tot een ware stoere bink met hengsten gedrag en al want hij dekte alles wat de staart omhoog deed en met rijden dus echt geen kinderpony meer. Niet meer sloom en braaf maar een stoere tiran die niets of niemand meer op zijn rug wilde die niet kon rijden. Dus het kan ook heel anders gaan als je verwacht. Maar waarom doe je niet gewoon een bod als hij iets anders in zijn hoofd heeft dan kun je daar toch naar luisteren dan doe je een tegen bod. Ik zou bij 100 euro beginnen en ik zou zeker niet meer als 350 euro spenderen dat is al heel veel geld. Hij heeft zo weer een nieuwe pony en dan kan hij een andere oudere pony door schuiven naar het werk dat deze pony heeft gedaan. Ben nu wel benieuwd om wat voor een pony het nu gaat... Is het een grote of kleine?
Een brave beginners/kinderpony is voor een manege veel meer waard dan je wellicht zou denken. Brave kindmakke pony's koop je niet, die 'maak' je als manege. En daar gaat vaak veel tijd inzitten. De ene eruit betekent dat een ander dat moet kunnen opvolgen. Daarom zal een kindmakke brave beginnerspony niet zomaar voor (iets meer dan) de slachtprijs wegmogen. Simpelweg omdat ze veel meer dan de slachtprijs kwijt zijn aan vervanging en een manege is nu eenmaal geen liefdadigheidsinstelling.
Overigens ken ik wel maneges waar pony's op het moment dat ze echt oud zijn, nog een seizoen ergens op de wei mogen, voor ze uiteindelijk naar de eeuwige groene jachtvelden vertrekken. Maar dan wel als ze echt het werk njet meer aankunnen, daarvoor gaan ze zelden weg, als ze echt bomproof en kindmak zijn.
pennyputs
Geplaatst: 11-04-14 13:26
Ik zelf zou er alleen de slachtprijs voor geven of gratis ophalen voor een goed huisje.
Echter, dit is een hele brave manege pony die nog geld oplevert voor het bedrijf ( anders was het beestje allang weg geweest want zo'n lieve pony is voor de manege alleen maar een object om geld mee te verdienen) Ik denk daarom dat de prijs minimaal rond de 500 euro ligt. Geld is geld en aan emotioneel gesnotter doen ze bij de meeste maneges niet. Laat je niet al teveel leiden door je emoties. Ga voor jezelf na hoeveel geld je zelf voor het lieve dier over hebt, wat je er nog in wilt ( en kunt) stoppen aan da/ tandart/smid kosten op de langere termijn. Die zijn over het algemeen wel een stukje hoger bij oudere paarden.
Succes bij het maken van een keuze. Altijd fijn als manege paarden na hun pensioen nog een goed thuis krijgen. Ze hebben heel veel mensen een fijne tijd bezorgd en verdienen een goede oude dag.
Zoals al eerder gemeld is een betrouwbare oudere manege pony goud waard voor de manege eigenaar. Ik denk dat je hem het beste weer op de man af kunt vragen wat hij er voor wil hebben. Misschien gunt hij hem je maar ik denk dat je daar niet van uit zal moeten gaan.. Maak voor jezelf een prijs in je hoofd wat je voor die pony over hebt. Succes.
Anoniem
Geplaatst: 11-04-14 18:18
Eigenlijk gaat het meer om wat je er zelf voor over hebt dan om wat de pony feitelijk waard is. Ik denk dat het belangrijk is om dat voor jezelf te bepalen (wat je kan en wil besteden) en dan vragen waar de eigenaar zelf aan denkt en eventueel gaan onderhandelen.
Ik heb een half jaar geleden mijn oude verzorgpony gekocht, een beetje om dezelfde redenen. Ik heb jaren van het beestje genoten, ben met haar opgegroeid en weet dat de zorg die ze daar krijgen minimaal is (wel de basisdingen, maar geen dierenarts, hoefsmid etc.) en daarom wilde ik haar graag hebben en een goede oude dag geven. De eigenaar wilde er 1500 euro voor hebben, dat is uiteindelijk 1250 geworden maar dat is natuurlijk veel te veel voor zo'n pony. Ze heeft wel papieren, maar toch. Voor mij was ze het waard, dus ik heb het gewoon gedaan en hoop dat hij gelukkig is geworden met dat geld.
Ik zou in gesprek gaan met de manegehouder. Wie weet komen jullie wel overeen. En anders kan je afspreken dat hij contact met jou opneemt, zodra de pony met pensioen moet.
Hoe is het nu verder met de pony die je wilde kopen? Heb je al overleg gehad met de manege eigenaar? Ben wel benieuw of je het diertje nu al hebt of dat de manege houder er niet vanaf wil nog...