wie verantwoordelijk voor beestjes op paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fanta2

Re: wie verantwoordelijk voor beestjes op paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 19:22

ze betaald we hetzelfde maar ze probeerde af te dingen ha ha maar daar begin ik niet aan, ze krijgen alles wat ze nodig hebben en willen en onbeperkt hooi en buiten ook in de winter

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:24

En hoe lang staat ze er al?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:28

Dat ga ik op mijn pension stal ook proberen. Vorig jaar schimmel probleem gehad. Door nieuw paard. Nu meerdere met luizen door nieuw paard. Maar geloof maar niet dat eigenaar van stal iets betaald aan behandeling. De eigenaar van het paard wat luis heeft betaald ook alleen haar paard zijn behandeling.

Dit lijkt me niet meer dan normaal. Dus nee dit is haar probleem je moet echter wel eisen dat ze behandeld. Bij ons kwam nieuw paard op zaterdag. Op maandag luis geconstateerd en dinsdag al meerdere met luis

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 03:02

Duidelijk grenzen stellen, ik vind het niet jouw taak als pensionstalhouder om haar paard te behandelen en dat moet jij ook heel erg duidelijk maken naar haar denk ik.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 03:47

I.m.o is niet dit niet jouw verantwoordelijkheid. Een eigenaar hoort voor zijn/haar paard te zorgen zowel qua aandacht als medisch. Dat jij paard al af en toe poetst vind ik heel netjes van je.. maar als hij/zij zo graag een paard wilt hebben hebben ze ook de verantwoordelijkheid over het paard en ik vind niet dat jij ervoor op moet draaien.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 06:20

Nee. Het is niet jouw verantwoordelijkheid. Bij ons op stal toen ik nog op pension stond is weleens schimmel geconstateerd. Iedereen betaalde toch echt de eigen behandeling, en dat is heel vanzelfsprekend. Je maakt als klant zelf de keuze om op een stal te gaan staan. Wil je het risico van besmettelijke ziektes niet, dan moet je dus of ergens alleen gaan staan, of gewoon geen paard nemen.

Misschien is het verstandig om er bij contracten ook in te vermelden dat medische kosten ten alle tijde voor de eigenaar zijn. Dit is al zo, maar goed...dan heb je dat gezeik achteraf ook niet. En eerlijk gezegd zou ik proberen van deze klant af te komen...want ik verwacht dat je hier altijd gezeik mee blijft houden. Stel haar paard vliegt door de omheining en breekt daarbij een been? Zeker weten dat ze jou dat gaat aanrekenen.

Ik zou haar dus vriendelijk verzoeken haar paard te behandelen. Doet ze dit niet, dan doe jij het tegen meerprijs en betaald ze niet dan kan ze vertrekken. En dan hopen dat haar dat allemaal teveel gedoe is en ze haar paard verkoopt naar iemand die er wel naar omkijkt. Ik vind het best zielig zoals je het hier verteld.

W_Jay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:02

Als de paardeneigenaar verzuimt het paard de behandelen / haar verantwoording te nemen, dan zou ik als pensionhouder zelf het paard behandelen (na waarschuwing) en de kosten in rekening brengen voor de behandeling/materialen. Betaalt ze dit niet, dan slot op de stal totdat alle openstaande kosten betaald zijn.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:19

Slot op stal doen wij niet zo snel, zeker voor zoiets vind ik dat vrij pittig...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:31

Wat een achterlijke eigenaren zijn er toch.

Mijn paard heeft ooit eens een maagzweer gehad omdat ze het kuil niet lustte. Omdat ik mijn paard goed in de gaten hou was de DA rekening maar een paar tientjes en staleigenaresse heeft direct ander hooi geregeld. Vond dat al heel netjes van haar en meer had ik echt niet verwacht.

Vind je eigenlijk al gek dat je die paarden staat te poetsen, ik zou het ook doen hoor, maar is toch te belachelijk voor woorden dat de eigenaar zo weinig komt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:37

Dit soort eigenaren werden door mij vriendelijk vertelde dat ze een andere stal op mogen zoeken. Deze mensen ben je liever kwijt dan rijk. Ohja, en maak een contract waarin staat waar de eigenaren zelf verantwoordelijk voor zijn.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:22

yarrah schreef:
Dit soort eigenaren werden door mij vriendelijk vertelde dat ze een andere stal op mogen zoeken. Deze mensen ben je liever kwijt dan rijk. Ohja, en maak een contract waarin staat waar de eigenaren zelf verantwoordelijk voor zijn.

Ik zit me de hele tijd over hetzelfde te verbijten.... ik zou zo iemand niet op stal willen hebben. Niet om aan te zien.

pennyputs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:38

Bij zulke klanten niet te lang afwachten.
Eerst netjes vragen of ze het paard wil behandelen en schoon wil houden. ( termijn stellen )
Nog een keer vragen als ze het niet doet.
Na de derde keer de huur opzeggen.

Je kunt ook voorstellen dat jij het nu voor haar doet als ze echt geen tijd heeft, en daar extra kosten voor in rekening brengen. (afschrijven samen met het maandelijkse stallings geld.)

Het is een slechte reclame voor je stal als de paarden er vies en met beestjes rondlopen. De rest kan er ook last van krijgen/ziek worden en de eigenaren worden vervolgens flink op kosten gejaagd. Voor je het weet is het een plaag en sta je de hele stal en tuigage ook nog eens te ontsmetten..... en bedankt......

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:25

Als dit besmettelijk is en het paard kán in kontakt komen met anderen dan had ie bij mij al in afzondering gestaan tot dat de eigenaar met het juiste middel onder toezicht het paard behandelde.
Verder zou ik haar schriftelijk laten weten bij in gebreken blijven (datum bekend maken) het voor haar te doen en de kosten doorberekenen. Ook zou ik haar aanspraakbaar stellen voor als er op korte termijn andere paarden ook last van krijgen.
Bij geen reactie voor ...... 2014 haar de stalhuur opzeggen; beter kwijt dan rijk dat soort mensen.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 15:59

t mooiste van het hele verhaal is dat ze best laks is, en weinig komt en zo en zo ook nog geen stalling betaald heeft deze maand, iedereen betaald voor de eerste of rond de eerste maar ik moet ook min hooi n stro halen en haar paard buiten zetten, en ze is de enige die ook loopt te miepen en alles te regelen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:02

ik vind eerlijk gezegd dat je voor een stalhoudster niet echt kordaat overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:06

En jij laat haar nog bij jou een stal vullen omdat..........???
Wat denkt zo iemand wel niet zeg!
Wees duidelijk, stel je grenzen en hou diegene aan de afspraken, zo niet > :list: :wave:

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:53

Zij is toch verantwoordelijk voor haar eigen paard en als ze de kosten niet kan betalen, zou ik haar vriendelijk doch dringend verzoeken, op te stappen.
Luizen is gewoon domme pech en daar draai je als eigenaar zelf voor op.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:43

zo;n persoon had ik dus al lang verzocht te vertrekken.
Ik zou haar een brief geven met een uiterste datum dat zij haar stalling moet hebben betaald en de behandeling heeft moeten doen en zo niet dan is paard ophalen na betalen en vertrekken

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:46

het komt bij mij een beetje over als of of jij trekt geen duidelijke grenzen of dt wijf kent de regels niet waar ze zich aan MOET houden en als ze zo weinig komt kijk er of er een VERANTWOORDELIJKE verzorgster langs komt en vraag aan der of ze interese heeft in een verzorgpaardje , bespreek het dan met de eigenaar en thja die zalf.. het is HAAR paard HAAR zorgen. JOU paarden JOU zorgen , of niet soms ? maarja ik ben ook maar een verzorgster XD

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:24

kesha alles leuk en aardig maar wat als de rest van de paarden ook luis krijgen door haar laksheid, dan zitten zij ook met kosten die niet nodig waren geweest plus het feit dat ze ook niet op tijd betaald.
Nee serieus bij mij was zo'n typje al lang vertrokken met het paard

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:26

dan zet je paard ergens anders apart. boontje komt voor zijn loontje voor die eigenaresse

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 21:09

heb haar ook aangeboden het paard te behandelen maar het moest perse spul zijn wat van haar dierenarts vandaan komt

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:20

Ik zou deze persoon toch vriendelijk doch dringend melden een andere stal te regelen. Watdenkt ze wel niet zeg. Je bent haar slaafje niet. En bovendien staat dat arme dier nu onbehandeld jeuk te hebben en misschien de rest aan te steken. Pffff ben je mooi klaar mee.
en dan ook nog niet betalen.

wens je veel sterkte hiermee

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:28

je moet zelf het heft in handen nemen. Haar meedelen dat ze het dier onmiddellijk moet behandelen, om over haar betalingen nog maar te zwijgen. Jij bent toch de stalhoudster? Onderneem dan actie en laat merken dat jij de baas bent.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 21:32

haha je lijkt wel bij mij op stal te staan, ik ben nu twee paarden aan het poetsen, rijden en bijvoeren die echt slecht aan toe zijn, barslechte huid (veel kale plekken), erg mager (qua vet én spieren) en eigenlijk is voor alles alleen de eigenaar verantwoordelijk, niet de stalbaas.