Op maat gemaakte rijlaarzen. Waar te koop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:00

Sabbientje schreef:
Graag nog andere merken noemen dan DeNiro.

En ik vraag niet voor niets OP MAAT GEMAAKTE laarzen.
Kom net een lijst met de standaard maten tegen van DeNiro en kan met zekerheid zeggen dat de maat van mijn man er niet bij zit. De standaard laarzen zijn allemaal te kort.
Dan komt er naast de hoge prijs van de rijlaarzen zelf ook nog eens 55 of 150 euro bij voor maatwerk.....
Gaat hem niet worden. (dan gaat de goedkoopste laars ineens zo'n 600 euro kosten.....= dubbele van budget)

Dan die je misschien maar 5 jaar met Lipica laarzen, maar voor het bedrag van DeNiro laarzen kan ik meerdere paren Lipica laarzen aanschaffen.

Dan heb ik het alleen nog maar over mijn man zijn laarzen. Want mij voet is ook een speciaaltje.
Ik heb namelijk een smalle voet.
Ik mijn petrie laarzen had ik 2 paar sokken nodig.
Mijn op maat gemaakte Veroka's waren helemaal op mijn voetje gemaakt.
En mijn huidige mountain horse laarzen heb ik mijn dubbele sok zelfs dubbel zitten, en dan nog is de laars te breed.

Ik wil dus GEEN standaard laarzen, maar MAATWERK
En het liefst voor een prijs waarvoor ik geen lening hoef af te sluiten.

Nou bedoel ik dit niet vervelend maar jouw reactie is wel erg aanvallend.

Maar goed, mijn deniros waren met extra's en volledig op maat gemaakt echt geen 600,-. Je maakt ze zo duur als je zelf wil dus waar je dat bedrag vandaan haalt.... kun je misschien voor die prijs twee paar Lipicas kopen maar op lange termijn ben je toch beter af met deniro.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 07:49

Bizzybijtje schreef:
Sabbientje schreef:
Graag nog andere merken noemen dan DeNiro.

En ik vraag niet voor niets OP MAAT GEMAAKTE laarzen.
Kom net een lijst met de standaard maten tegen van DeNiro en kan met zekerheid zeggen dat de maat van mijn man er niet bij zit. De standaard laarzen zijn allemaal te kort.
Dan komt er naast de hoge prijs van de rijlaarzen zelf ook nog eens 55 of 150 euro bij voor maatwerk.....
Gaat hem niet worden. (dan gaat de goedkoopste laars ineens zo'n 600 euro kosten.....= dubbele van budget)

Dan die je misschien maar 5 jaar met Lipica laarzen, maar voor het bedrag van DeNiro laarzen kan ik meerdere paren Lipica laarzen aanschaffen.

Dan heb ik het alleen nog maar over mijn man zijn laarzen. Want mij voet is ook een speciaaltje.
Ik heb namelijk een smalle voet.
Ik mijn petrie laarzen had ik 2 paar sokken nodig.
Mijn op maat gemaakte Veroka's waren helemaal op mijn voetje gemaakt.
En mijn huidige mountain horse laarzen heb ik mijn dubbele sok zelfs dubbel zitten, en dan nog is de laars te breed.

Ik wil dus GEEN standaard laarzen, maar MAATWERK
En het liefst voor een prijs waarvoor ik geen lening hoef af te sluiten.

Nou bedoel ik dit niet vervelend maar jouw reactie is wel erg aanvallend.

Maar goed, mijn deniros waren met extra's en volledig op maat gemaakt echt geen 600,-. Je maakt ze zo duur als je zelf wil dus waar je dat bedrag vandaan haalt.... kun je misschien voor die prijs twee paar Lipicas kopen maar op lange termijn ben je toch beter af met deniro.

Misschien heel aanvallend, maar ik heb in mijn berichten al meerdere keren laten blijken dat DeNiro hem niet gaat worden omdat het maatwerk moet worden. Kan iedereen roepen "maar er zijn zoveel standaard maten", ik weet als enige welke maten we nodig hebben. En die zijn gewoon niet standaard te krijgen.

Waar ik mijn prijzen vandaan haal?
450 euro kom ik de goedkoopste laarzen bij Drunens ruiterhuis (Zie deze pagina: http://www.drunensruiterhuis.nl/paardri ... niro-boots) + 150 euro voor geheel maatwerk (Zie onderaan dit document: http://www.drunensruiterhuis.nl/files/C ... aarzen.pdf)is bij mij 600 euro.

Misschien heel kort door de bocht opgeteld, maar dat zijn de cijfers die je kan vinden op internet.

DiantaM

Re: Op maat gemaakte rijlaarzen. Waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:55

Je reageert niet prettig. Mensen proberen je te helpen.

Ik ken eerlijk gezegd geen andere op maat gemaakte laarzen die in jouw prijsklasse liggen dan lipica.

Ik heb zelf op maat gemaakte lipica's van 175 euro en die gaan inmiddels al een jaar of vier goed mee. De kwaliteit is wel minder dan mijn op maat gemaakte petrie's maar die kosten ook rond de 500 euro. Je betaalt echt voor wat je krijgt.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 09:42

Ieder waar naar zijn geld, dat snap ik.
Er zit natuurlijk verschil in leersoorten die gebruikt worden. wij hoeven geen "duur" kalfsleer, rundleer is ook goed. wij willen gewoon simpele laarzen, zonder poespas, afwijkende kleurtjes en ander tierelantijntjes. Hooguit dat ik bruin wil ipv zwart maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. (Heb namelijk op mijn tinker een bruin dressuurzadel, maar het vzh zadel is bijvoorbeeld weer zwart.)

Mijn vorige Veroka laarzen, lagen ook op de Lipica prijslijn. En zijn nog steeds mooi.
De man van Veroka is helaas met pensioen. Dus blijft Lipica waarschijnlijk over.
Ik vind het heel jammer dat er niet meer fabrikanten zijn in die prijsklasse.
Want ja, ik vind 500/600 euro erg duur voor een paar laarzen. Dat ben ik gewoon niet bereid ervoor te betalen.

Hoe laarzen eruit zien na verloop van tijd ligt er ook aan hoe je ermee om gaat denk ik.
Ik draag mijn laarzen alleen tijdens het rijden.
Ik borstel mijn paard, zadel op, dan pas gaan mijn laarzen aan. Dan ga ik rijden, na het rijden zadel ik af, doe meteen mijn laarzen weer uit. Doe ze netjes met laarzenspanners in een laarzentas.

Wij zijn heel zuinig op onze spullen.

Over het niet zo prettig reageren.
Na tegen drie personen gezegd te hebben dat iets maatwerk moet zijn, komt nummer 4 nog een keer met "maar maatwerk is niet nodig". Dan vraag ik echt af of mensen wel lezen en raak ik geïrriteerd.
Ik weet wat wij nodig hebben. Ik weet de maten van mijn man van laars nodig heeft en die zijn gewoon niet standaard.
Ik weet de maat van mijn enkel, daar ga ik niet in standaard laarzen mee passen. (Ja passen wel, maar dan kan mijn voet een salto draaien :+)
Ik vraag in mijn beginpost om maatwerk, daarna geef ik het nog een paar keer aan. Dan vind ik dat je jezelf kunt bedenken dat ik niet op zit te wachten om keer op keer te horen dat maatwerk niet nodig is.
Dus ja, dan word ik na drie keer mijzelf herhalen kort door de bocht.
Ook mensen die iemand willen helpen, kunnen de moeite nemen even te lezen wat er nu werkelijk gevraagd word, toch?

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:49

Ik heb zelf al een aantal jaar laarzen van Lipica, en ze zitten super! En blijven ook mooi, ik heb zelf ook erg smalle voeten, maar omdat het echt maatwerk is zitten deze laarzen goed. En het is nog betaalbaar ook.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:50

Nadeel van Lipica vind ik wel dat je heel eg lang op je laarzen moet wachten, maargoed dan heb je ook wat.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:53

Konigs! <3

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:02

Rectiligne?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

Ik heb ook Lipica's. Rijd niet zo veel meer en doe er al jaren mee. Een instructrice bij ons had precies dezelfde laarzen. Veel rijden, lesgeven etc. Heeft er maar twee jaar mee gedaan, toen waren ze volledig op. Dus als je er alleen mee rijd, ze altijd meteen na het rijden uit doet en je stalschoenen aan doet, scheelt dat echt in de levensduur.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:29

Mijn lipica's zijn al 8 jaar maar ik rij er alleen mee en gebruik ze niet als wandel/stallaarzen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:34

Als je gewoon simpele lipica's neemt en er zo mee omgaat als je nu doet gaan ze jaren mee, het enige waar ik nu na 4 jaar intensief tegenaanloop is dat de rits los begint te raken, maar een bezoekje bij de schoenmaker lost dit op en kunnen ze zo weer een paar jaar mee.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 13:45

Vandaag bij Lipica langs geweest en even gekeken welke laarzen het beste voor ons waren.

Ik heb zelf zwarte Epsom laarzen aan laten meten, met een paar bruine accenten.
En mijn man is voor donkerbruine Epsom laarzen gegaan.

Nu 8 weekjes wachten. :D :D
En we zaten onder budget ook nog :P (al had mijn man wel hoogte toeslag :+ )

Nog even gekeken naar alle creaties die daar in de showroom stonden. Maar ben toch maar voor "simpel" gegaan *LOL*

Man_Li

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:37

Ik heb mijn laarzen gekocht bij Van Huet. Dat is een Petrie dealer, maar de laatste keer dat ik er was maakte hij ook zelf laarzen, op maat gemaakt. www.rijlaarzen.nl. Kundige man.

anoukdeolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:41

Lipica zeer goede keus!!!!
had 2 jaar geleden al een set aan laten meten,
en maandag waren mijn nieuwe weer binnen.
Wil nooit meer anders..
New Hurlingham!!!

xLian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:33

Ik heb ook lipica's. Ik ben er erg tevreden over. Goede keus!