Verzekering paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liefhelietje

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:18

Daarom spreek ik ook van reële handelswaarde.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:55

Helaas hier geen positieve post van verzekering bierum. Heb al 16 jaar mijn pony verzekerd. Helaas nu het punt dat de pony kissing spines heeft en niet meer bereden kan worden. Pony heeft pijn. Adv u es van mijn dierenarts is overname. Omdat ik kan niet wil dat ze constant pijn heeft heb ik afkeuren aangevraagd. Nu doet de verzekering moeilijk. Ze hebben de x foto's en rapport van mijn dierenarts, maar vinden het onvoldoende bewezen. Ze hebben de pony niet gezien. Hier dus helaas problemen met de verzekering. Haas voor de pony en voor ons. Het is al moeilijk genoeg om deze beslissing te moeten nemen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:03

Enig idee waarom de verzekering het rapport van de d.a niet goedkeurd?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:36

Vreemd ik had geen foto's etc. Enkel een diagnose op papier op het afkeuringspapier, ik werd eerst gebeld dat hij nog een half jaar in de weide kon om te proberen maar toen ik jankend en paniekiger antwoorde dat ik hem dat niet aan kon doen mocht hij toch direct hemelen. Nooit meer anders dan Bierum hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 19:33

Hier net zo!

Ik had wel foto's en een uitgebreid rapport dat is zo belangrijk! Duidelijk verwoord waarom. mocht het paard zo inslapen geen enkel probleem en ze zeiden dat maar weinig mensen zo'n duidelijk da rapport aanleverden... Dus wellicht schort daar wat?

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:18

Foto's en een uitgebreid verslag wat ze zelf hebben opgesteld.
probleem was dat ze de problemen niet duidelijk genoeg kunnen verenigen met de foto's. Helaas is mijn pony er slecht aan toe en heeft constant pijn. Ik ben nog steeds bezig om de pony over te laten nemen, ook voor het welzijn van het beestje.
Heb de verzekering gevraagd hoe slecht de pony dan wel moet zijn. Nee mijn vertrouwen is in deze verzekering op. Jammer na 16 jaar verzekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:14

Dat vind ik echt heel vreemd... Sorry maar bij mij was de foto ook niet alles... maar ze geloofden op het rapport van de dierenarts.. Als jouw dierenarts een goed concreet rapport heeft gestuurd dan is er mijn inziens geen probleem...

Dus niet banketstaaf bedoeld maar ik vraag met dan oprecht af hoe je paard zijn afkeuringsrapport is opgesteld.. Gezien het feit dat Balou_k en ik allebei dit jaar hetzelfde hebben mee gemaakt en zo makkelijk akkoord kregen!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:00

Vreemd inderdaad ik had enkel het afkeuringspapier en diverse tel nummers van dierenartsen er bij vermeld zodat ze daar contact mee konden op nemen.

Geen foto's en dergelijke zelfs geen onderzoeksmateriaal.. Misschien even bellen en uitleggen hoeveel last je paardje heeft? Dat heb ik namelijk ook gedaan en bij mij dachten ze zo goed mee. Ik kan niet anders stellen dat Bierum DE verzekering voor mij is.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:24

Ik heb twee keer gebeld, afgesproken dat ze contact zouden opnemen met de betreffende dierenarts. Dit is echter nooit gebeurd. Voorgesteld om de pony te bekijken. Nu opnieuw de pony laten onderzoeken en dit gefilmd. Opnieuw is er door mijn dierenarts contact met de verzekering. Maandag dus afwachten. Iedereen die ik spreek over deze casus vind het vreemd. Ik ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:04

shamyrah schreef:
Ik heb twee keer gebeld, afgesproken dat ze contact zouden opnemen met de betreffende dierenarts. Dit is echter nooit gebeurd. Voorgesteld om de pony te bekijken. Nu opnieuw de pony laten onderzoeken en dit gefilmd. Opnieuw is er door mijn dierenarts contact met de verzekering. Maandag dus afwachten. Iedereen die ik spreek over deze casus vind het vreemd. Ik ook.

Gevalletje rechtsbijstand......??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:06

shamyrah schreef:

Ik vind het echt een vreemd verhaal!

Iedereen die ik hoor over deze verzekering is (inclusief mijzelf) zo tevreden over de afhandeling. En hoe fijn er meegedacht wordt.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:17

Ik heb dit topic eens door gelezen en heb er ook aan zitten denken mijn pony te verzekeren. Nu heb ik er verder niet heel veel verstand van.

Even op een rijtje.
Het gaat om een fjord van 4 jaar dat weinig kent. Ik schat zijn waarde op 1200 euro!?!? (Al hebben wij er een stuk meer voor betaald. Dit omdat dit mijn oude paardje is en er toch een stuk gevoel bij zit.. zijn wij akkoord gegaan met hun vraagprijs)

Nu de vraag is het het waard om hem te verzekeren. Heb is niet zo dat wij elk dubbeltje om moeten draaien.. maar een operatie van bijv 6000 euro is een flinke smak geld.

Kan iemand mij helpen.. mag ook via pb.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:14

Ik heb hem bij de onderlinge paardenverzekering Haarle verzekerd hier betaal ik 23 euro per kwartaal en is hij alleen voor de dood verzekerd tot 2300 euro, wanneer ik hem uitgebreid had laten keuren had ik hem hoger kunnen verzekeren