Mijn 3-jarige ruin pakt "alles" in de mond.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Re: Mijn 3-jarige ruin pakt "alles" in de mond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:38

Nou mijn merrie is ook zo'n feest. Beestje heeft tot september niks serieus hoeven doen en nou pakt ze alles vast. Niks is veilig van telefoon tot bontkraag. Gelukkig hapt ze alleen met haar lippen. Bij het gebruiken van haar tanden mag iedereen meteen een klap geven van mij. Ook moet ze overal met haar neus aanzitten eerst snuiven en dan komen die veel te flexibele lippen. Hoop dat het over een tijdje overgaat, want je moet zo opletten.

Tddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:18

ja dat is echt "mannen" gedrag haha.
je kan er voor kiezen een flinke ruk aan je halster te geven of om 'm misschien achteruit te zetten wanneer die de lijn beetpakt? voor de rest zou ik hem eigenlijk gewoon niet de kans geven om dat te doen.. en als hij t wel doet ja toch corrigeren.. anders blijf je dat altijd houden

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:25

Hee,
Ik heb een 25-jarige ruin en die pakt ook regelmatig van alles vast. Halstertouw, longeerlijn en teugels pakt hij ook in zijn mond vast. Ik negeer het gewoon en als ik het eruit wil halen dan pak ik het en dan zeg ik 'los'.
Meestal laat hij het dan ook wel los maar soms ook niet. Dan houd ik het net zolang vast tot hij het loslaat, duurt soms wel een minuutje ofzo maar de aanhouder wint :)
Ik corrigeer of straf hem niet, hij is 25 jaar en geniet er eigenlijk alleen maar van, dat hij zn heerlijke streken nog heeft. Hij maakt het ook nooit kapot dus soms gun ik het hem ook wel eens. Nadeel is wel dat je zo'n afgelebberd halstertouw krijgt :')

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:28

Mijn ruin doet het ook, zodra hij iets in zn mond kan doen doet hij dat ook. Deed hij ook al vanaf veulen af aan. Mij is verteld dat dit typisch een hengsten en ruinen kwaaltje is.. En zo'n beetje elke ruin of hengst die ik kende deed het, maar tot nu toe nog geen elke merrie mee gemaakt die het doet :=. Of het waar is of puur toeval weet ik niet, maar tot nu toe iig wel mijn ervaring ;)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 18:36

Wat ik me wel afvraag is wat als hij tijdens het rijden de teugel (als je bijvoorbeeld met lange teugel rijdt) in zijn mond doet, dan is hij toch niet meer te sturen?

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:15

Onee, tijdens het rijden doet hij het niet