Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_AAASCHAAA_ schreef:Ik heb hier de maskers absoluut niet om snachts of met regen. Stalgenootje haar paard raakte verblind door regen en het masker en was in blinde paniek, knalde dwars door de hardhouten bak heen op 3 plaatsen. Kop helemaal kapot, benen onder het bloed. Gelukkig kwamen we net op dat moment aan en konden we haar te pakken krijgen. Na het masker er af te hebben getrokken werd ze weer rustig. Wil niet weten wat er gebeurd was als er niemand was gekomen.
Mijn paard is een makkelijke die er niet snel van onder de indruk zal raken maar het zal maar gebeuren snachts...
Was trouwens wel een slappe bij dat paard die niet recht bleef maar op het hoofd lag. Denk dat dit ook heel erg heeft meegespeeld.
JoyCiej007 schreef:Mijn welsh a merrie loopt eind v/d lente en de gehele zomer vrijwel áltijd 24/7 met een vliegenmasker met neusflap, omdat ze enorm snel haar oogleden en neus verbrand.
Die laat ik dus gewoon vaak 24/7 om, óók s'avonds en s'nachts. En dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd. Als jij een kwalitatief goed masker hebt, dan heb je geen last van regen/rollen of donker etc.
Ik heb overigens een Cashel Crusader, géén slappe, maar is speciaal zo genaaid dat die áltijd van de ogen af blijft staan en dat water áltijd weg kan.
Als 't hele dag heel erg regent etc. haal ik hem er nog wel eens af, maar soms heeft ze 'm ook gewoon dan nog op. Tsja ik studeer, ik loop nu fulltime stage en straks werk ik rare tijden in de horeca, dus helaas kan ik niet altijd op steil en sprong kap op en af halen.
Daarbij ben ik daarmee wel eens de mist in gegaan, dan denk je; 'och, 't is zo bewolkt, laat ik 'm even een dagje af', er niet bij nadenkend dat óókal is het bewolkt, UV straling is er nog wél. Dus volgende dag stond mevrouw alsnog met een flink verbrande neus
), is dat die maskers niet gaan schuren (achter de oren of onder de kaak) en het juiste model hebben voor jouw paard , niet snel af kunnen vallen (iedere dag je masker zoeken in een mega wei is niét leuk), en sloop-proef zijn (stugge stof dus)
Koetjesreep schreef:Ik heb altijd schrik dat mijn paard door rollen of schuren zo'n voorgenaaide, harde flap in zijn oog krijgt. Als het ingedeukt zit, kan het moeilijk terug uitgedeukt worden van buitenaf voor een paard, en ik heb al meerdere horrorverhalen gehoord van hoornvliezen die in frut waren, om nog maar te zwijgen van de pijn die zo'n beest ervaart..
simodi schreef:Op de site van de Paardendrogist staat bij het Relief masker (zo'n fijnmazige zwarte):
"Let op
Omdat het masker het zicht van uw paard beperkt raden wij u aan om het 's nachts af te doen."
Dus er zijn wel degelijk maskers waardoor het paard minder ziet! Let dus goed op het materiaal!
smurffie schreef:Koetjesreep schreef:Ik heb altijd schrik dat mijn paard door rollen of schuren zo'n voorgenaaide, harde flap in zijn oog krijgt. Als het ingedeukt zit, kan het moeilijk terug uitgedeukt worden van buitenaf voor een paard, en ik heb al meerdere horrorverhalen gehoord van hoornvliezen die in frut waren, om nog maar te zwijgen van de pijn die zo'n beest ervaart..
Ook als die van mij indeukt komt hij niet in haar oog.. de goede maat hebben is natuurlijk wel een must
Sizzle schreef:Je kun ook overal spoken zien natuurlijk.
Als het irriteert trekt een beetje slim paard hem gewoon af.
Ik was altijd bang dat paarden paniek zouden krijgen als er een beest in zou komen. Todat ik het een keer zag gebeuren en mijn paard het insect gewoon even ging pletten tegen een ander paard.
)