pony verkopen die niet de makkelijkste is...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SoAndrea

Re: pony verkopen die niet de makkelijkste is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 22:49

zit er nu over na te denken haar misschien door een proffesionele trainer goed door te laten rijden.
ik moet toch wat en zit nu echt een beetje met mn handen in het haar :n

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:50

Ik schrik serieus van die vraagprijs. Een, toch, wat oudere pony die alleen maar B dressuur heeft gelopen en ook nog eens langere tijd heeft stilgestaan waardoor de pony niet fijn te rijden is.

Zou niet eens komen kijken om eerlijk te zijn.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:53

Mijn privé-instructrices allebei al meer dan 50 jaar ervaring helpen mij met paarden inrijden.
Mijn moeder heeft ook 25 jaar lang paarden op internationaal niveau gereden, vandaar de pb. Hun zeggen mij wat ik moet doen met jonge paarden. Heb zelf 9 paarden ingereden :)

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 22:56

Percy schreef:
Ik schrik serieus van die vraagprijs. Een, toch, wat oudere pony die alleen maar B dressuur heeft gelopen en ook nog eens langere tijd heeft stilgestaan waardoor de pony niet fijn te rijden is.

Zou niet eens komen kijken om eerlijk te zijn.

ik vind het niet eens leuk als mensen komen kijken... vind de prijs veel te hoog inderdaad, maar het voelt ook wel een beetje van; ik zit mooi een honderd kilometer verderop en ik kan me maar redden met die mensen die komen kijken want ik kan haar mooi rijden nou ...
ik heb ook nog een eigen pony en rij die dan liever lekker door..

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:06

Wat is de redend at je nixht dr weg doet eigenlijk of lees ik daar nou overheen?
Heb je les met die pony of niet, misschien dat die je kunnen helpen ?

@kelseyclover, Beetje opschepperig klinken vind ik je bericht, sorry..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:13

kelseyclover schreef:
Mijn privé-instructrices allebei al meer dan 50 jaar ervaring helpen mij met paarden inrijden.
Mijn moeder heeft ook 25 jaar lang paarden op internationaal niveau gereden, vandaar de pb. Hun zeggen mij wat ik moet doen met jonge paarden. Heb zelf 9 paarden ingereden :)

1 1/2 week terug waren dat er nog 7, dus je gaat hard. :j

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:33

Brainless schreef:
kelseyclover schreef:

6 shetlanders, 1 mongools paard, 1 haflinger , welsh b pony en welsh a pony.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:44

je zegt dat er in je advertentie staat dat ze goed rijdt.
Eigenlijk is dat niet zo hé, dus je begint al met een dikke leugen.
Wees eerlijk en zeg dan ook in de adv. dat het paard eigenlijk nog opgeleid moet worden en dat er nu op dit moment eigenlijk niet veel mogelijk is.
Uiteraard zal je dan ook de prijs daar aan moeten aanpassen, een paard opleiden kost idd ook centen.
Wil je meer van de pony krijgen, ok geen probleem maar dan zal je hem eerst zelf moeten opleiden of laten opleiden.
meestal zal dit de kosten niet waard zijn, dus gewoon verkopen zoals hij nu is , maar dan wel voor een prijs die al aangeeft dat het paard niets kent, en bovendien ook nog een beetje moeilijk doet.
Wees eerlijk, ook naar de eventuele kopers toe, maar ook tegenover jezelf.

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:48

Ik heb de advertentie bekeken en als je die pony weer correct aan het lopen krijgt en er misschien zelfs weer eens een paar wedstrijdjes mee doet, heb je er echt een hele leuke pony aan denk ik. De vraagprijs blijft aan de hoge kant maar misschien is dat nog wel te bespreken met je nicht?

Als je haar laat doorrijden door iemand, moet jij dan deze kosten betalen of zijn die kosten nog wel voor je nicht?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:52

tones schreef:
Als het de pony is waar mee je hier op bokt adverteert, dan houd je nicht dr nog wel even.
Wat n geld. :oo

wat een aparte reactie. De prijs staat op 1750. Dit is een normale prijs voor zo'n pony MET toebehoren.

ts, misschien eerst nog ff Door trainen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:53

euh afleveren bij je nicht en je handen ervan af? :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:54

kusvoorjou schreef:
tones schreef:
Als het de pony is waar mee je hier op bokt adverteert, dan houd je nicht dr nog wel even.
Wat n geld. :oo

wat een aparte reactie. De prijs staat op 1750. Dit is een normale prijs voor zo'n pony MET toebehoren.

ts, misschien eerst nog ff Door trainen?

Hoeveel zal ik je er brengen voor die prijs? }>

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:55

kelseyclover schreef:
Brainless schreef:

6 shetlanders, 1 mongools paard, 1 haflinger , welsh b pony en welsh a pony.

Dat zijn er 10 ..

Maar kan je geen bijrijder zoeken die het een uitdaging vind om je pony weer fijn aan het lopen te krijgen?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:00

ik vind 1750 een mooie prijs voor deze pony mét alle toebehoren hoor ! :j

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:06

Hoeveel zal ik je er brengen voor die prijs? }>[/quote]

Dan is dit toch een hele nette prijs? En al helemaal als het een vraag prijs zou zijn. Stel ze verkoopt de pony voor 1000 en dan alle toebehoren en bij, met een waarde van 500/700 euro.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:08

ik vind de prijs ook prima!
verder sluit ik me aan bij sommigen, ik zou inderdaad ook iemand zoeken die haar even een maandje of 2 doorrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:12

aeolusnr1 schreef:
je zegt dat er in je advertentie staat dat ze goed rijdt.
Eigenlijk is dat niet zo hé, dus je begint al met een dikke leugen.
Wees eerlijk en zeg dan ook in de adv. dat het paard eigenlijk nog opgeleid moet worden en dat er nu op dit moment eigenlijk niet veel mogelijk is.
Uiteraard zal je dan ook de prijs daar aan moeten aanpassen, een paard opleiden kost idd ook centen.
Wil je meer van de pony krijgen, ok geen probleem maar dan zal je hem eerst zelf moeten opleiden of laten opleiden.
meestal zal dit de kosten niet waard zijn, dus gewoon verkopen zoals hij nu is , maar dan wel voor een prijs die al aangeeft dat het paard niets kent, en bovendien ook nog een beetje moeilijk doet.
Wees eerlijk, ook naar de eventuele kopers toe, maar ook tegenover jezelf.

Dat was dus ook mijn gedachte. TS, je zegt dat in de advertentie staat dat ze de galop 'moeilijk' vindt, maar dat is niet hetzelfde als een pony die door je heen dendert. Kan ook dat stukje niet terugvinden in je advertentie, behalve dan dat ze niet voor beginners bedoeld is, maar dat is wel een héél breed begrip.

Vind daarom de vraagprijs ook wel best aan de hoge kant.. Het is op dit moment zoals je omschrijft niet een van de braafste ponies en er zit dus best een hoop werk aan als ik het zo lees, ik denk dat veel mensen af zullen haken als ze terug gaan lezen en dan zien dat die pony wel iets meer werk is dan alleen een galop corrigeren...

Ik denk dat ergens in training zetten waar ze evt ook verkoop doen geen slecht idee is.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:17

Is het geen idee om iemand te zoeken die haar wilt trainen, en dan 10%/20%/gedeelte meedeelt in de prijs waarvoor ze word verkocht?

Er zijn denk ik wel ruiters te vinden die dat een leuke uitdaging vinden, de motivatie om het goed te doen is er door de vergoeding die ze krijgen, jij kan jij tijd voor je eigen pony gebruiken en de pony zal lekkerder in haar vel gaan zitten. Win-win-win situatie!

Mits je een betrouwbare goede ruiter vind uiteraard.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:45

In alle eerlijkheid zal dit topic ook niet echt helpen met de verkoop..

Wat zeggen je ouders hiervan? Het lijkt me niet de bedoeling dat je de problemen van je nicht oplost toch als het zoveel tijd en energie kost?

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 12:15

Ik heb de advertentie van m'n nicht in m'n eigen advertentie staan, ik zou er zelf ook liever een ander verhaal van maken maar als er nou in de ene advertentie staat dat het een Super brave pony is die soms een,beetje eigenwijs is en in de andere dat het een,erg moeilijk pony is waar een hoop werk in zal zitten staat dan zullen de mensen zich ook af vragen of het dezelfde pony is..

ik weet inderdaad dat het niet eerlijk is en zal de mensen die zaterdag komen kijken ook,nog even mailen dat ze wel echt moeilijk is en er een hoop werk aan zit... Ik heb Horsea hier vlakbij Harlingen even gemaild, en zal er dit weekend met m'n nicht over hebben dat ik zo geen pony wil verkopen... Dan zou ze inderdaad moeteninvesteren om die pony toch redelijk te kunnen verkopen! Mijn nicht heeft
volgens mij aardig het idee dat het een,Super brave pony is, terwijl ze er al anderhalf jaar niet op heeft gereden..
hier in de buurt zijn niet echt veel bijrijders te vinden helaas... Ik kan misschien wel een advertentie op marktplaats zetten ik laat jullie dit weekend nog horen hoe ik het met me nicht over heb gehad.