Remember schreef:leonie87 schreef:Hmm een horoscoop is natuurlijk gewoon pure onzin en inderdaad wel altijd te betrekken op jezelf als je dat wilt. Niet helemaal vergelijkbaar in mijn ogen.
Dat hang er vanaf wie de interpretatie van de plaatjes doet en hoeveel informatie je over jezelf hebt gegeven![]()
Onthoud dat de de thermografie niks anders laat zien dan de oppervlaktetemperatuur en dat die tevens sterk afhankelijk is van tocht/vocht/reflectie en de meting dus zeer nauwkeurig moet zijn. Een opmerking maken over een SI gewricht aan de hand van temperatuur van de huid (dóór notabene een shirt heen) gaat mij echt te ver. En dat je doorbloeding verbetert doordat je gereden (en dus bewogen!) hebt kan iedereen je wel vertellen, dat is een hele natuurlijke fysiologische reactie. Dat je dat soort dingen ziet ontken ik ook helemaal niet, maar het trekken van conclusies daaruit die soms bijna neigen naar diagnoses met aansluitende adviezen/behandelplannen vind ik geldklopperij.
Ik sluit me helemaal bij Remember aan.
Thermografische beelden zijn best leuk om eens te zien maar een echt diagnostisch hulpmiddel is het niet. Wil je al een stuk betrouwbaardere metingen, dan dien je in een constante omgevingstemperatuur te werken zonder een zuchtje wind. En in geval van humane toepassing ook op de blote huid.
Als het zo geweldig zou zijn als dat men mensen laat denken, zouden dierenartsen dit middel massaal inzetten om probleemgevallen misschien sneller duidelijk te krijgen. Wat dit concept (en zoals bijvoorbeeld magnetische dekens) zo succesvol maakt is juist de commercie die er achter zit. Mensen die zelf niet voldoende onderlegd zijn (of in sommige gevallen niet nadenken
) trappen erg snel in de praatjes van de desbetreffende "therapeut". Om het voorbeeld van de magnetische dekens nog eens aan te halen en je aan het denken zet: als zo'n magneetje op je huid zou werken, zouden we dan niet allemaal massaal in een MRI scanner moeten gaan liggen en ons daarna enorm veel beter voelen?Maargoed, TS, dat maakt jouw gewonnen dag er niet minder om