bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rijd je met bodyprotector

ja
40 (26%)
nee
64 (41%)
soms
49 (32%)

Totaal aantal stemmen: 153

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:35

kiki1976 schreef:
Yentlx schreef:
Ik rijd ook niet met bodyprotector, ook nog nooit gedaan lijkt me ook echt niet lekker zitten. :)
DaisyRenee schreef:
Ik rijd niet met een bodyprotector, en nog nooit geprobeerd :') hoeft ook niet, heb gehoord dat het een zeer irritant ding is :p

Idd wanneer een BP niet goed past zijn het irritante dingen, maar ligt het dan een de bp?
En goed passende bp met flexiblocks voel je amper en zit je ook echt niet in de weg.

Ik voel die van mij inderdaad niet eens haha :')
en hij heeft me toch een gebroken rug bespaard ;)

Pandameisje

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 18:06

ik rijd sws altijd met bp :) aangezien dat verplicht is op de manege waar ik rijd

Anousie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:05

Ik gebruik alleen met springen en buitenritten een bodyprotector.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:07

Ik rij er alleen mee op mijn jongste paard en als ik naar buiten ga. Ik voel me dan ook net even meer safe.

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:08

Ik heb er nog geen maar ik ga er wel 1 aanschaffen. Ik wil graag beginnen met springen en mijn paard kent dat nog niet, het geeft me een veiliger gevoel :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:18

Sinds ik mijn eigen pony heb. Want het is verplicht op cross en met springen en op de club.
En nu doe ik hem gewoon elke keer om.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 15:45

op elk filmpje die ik maak zie je wel dat ik er met 1 rijd ik voel me ook wel veiliger omdat ik altijd op 1 paard rijd die wel druk en drammerig kan zijn en die ook soms uit het niets een galop mee neemt terwerl je daar niet op zit te wachten en verder is ze groot en val je dus wel hoog af :) hihi gelukkig nog nooit afgevallen van haar

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:19

Met springen reed ik altijd met bodyprotector.
Het paard waar ik mee sprong, vond het leuk om onzichtbare hindernissen te verzinnen en meer van dat soort dingen. Leuk! :j

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 16:21

kimkloezen schreef:
Met springen reed ik altijd met bodyprotector.
Het paard waar ik mee sprong, vond het leuk om onzichtbare hindernissen te verzinnen en meer van dat soort dingen. Leuk! :j

hahah paarden zijn soms best grappig en zien dingen die wij dus blijkbaar niet zien

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:00

Ik rij zelf niet met bp ik val altijd op mij heup

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:03

Nog nooit met eentje gereden, maar ik rijd ook enkel lessen dus is het niet erg nodig lijkt me. Springen doe ik ook niet heel veel :]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:04

Ik wil met bodyprotector gaan rijden, niet omdat ik m'n pony niet vertrouw maar omdat ik mezelf graag heel wil gaan houden voor als ik er wél vanaf val. Aan de bodyprotectorgebruikers: welke gebruiken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:06

Ik heb gestemd voor soms. Heb hem alleen om als ik ga springen, doe hem om als we wat 'gevaarlijkere' dingen ga doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:07

chelle_dora schreef:
Ik wil met bodyprotector gaan rijden, niet omdat ik m'n pony niet vertrouw maar omdat ik mezelf graag heel wil gaan houden voor als ik er wél vanaf val. Aan de bodyprotectorgebruikers: welke gebruiken jullie?

Ik rijd met de Harry's Horse FlexFit zip.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-14 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:08

HorseLove28 schreef:
chelle_dora schreef:

Ik rijd met de Harry's Horse. Weet niet wat voor naam, maar 1 met blokjes en hoogste level :P De mijne zie je niet op online shops is het rare.... Ik heb niet die zip dus....

ik gebruik USG (gekocht 2de hands op marktplaats)

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:13

Vroeger reed ik er altijd mee, omdat mij moeder dit wilde (Is beetje bang voor paarden :+ ).
Tegenwoordig doe ik hem nog alleen aan bij buitenritten en springen omdat ik daar nog vrij weinig ervaring in heb.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:13

Ik ben 6 weken geleden van het paard gevallen, mijn nier was gescheurd en ben nog herstellende.
Als ik weer mag rijden ga ik zeker met een bp rijden, ik wil niet nog een keer op die nier vallen.. Een bp beschermt dan toch.
Mijn dochter van 6 wil ook beginnen met paardrijles en zij moet van mij dan ook een bp dragen.

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:16

chelle_dora schreef:

Ik heb er een van Fouganza, Decathlon, hij is ontzettend sterk en stevig. Over prijs en kwaliteit kan ik verder niks over opmerken. Maar soms laat de protector je wel een beetje stijfjes zitten...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:14

chelle_dora schreef:

die van SirLancelot, met blokjes en hoogste level. Zat voor mij het beste, lekker licht en veel bewegingsvrijheid. Ook in erg leuke kleurtjes te verkrijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:15

Wilke93 schreef:
chelle_dora schreef:

die van SirLancelot, met blokjes en hoogste level. Zat voor mij het beste, lekker licht en veel bewegingsvrijheid. Ook in erg leuke kleurtjes te verkrijgen :)

Die ziet er inderdaad het fijnst uit van allemaal! Dat wordt een roze :') Thanks, want zo een had ik al in gedachte, wist alleen niet waar ik 'm vandaan moest plukken :+

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 21:24

@Wilke93 dan zie je maar weer bp veiliger is dan je dacht

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:36

alltimapanda schreef:
@Wilke93 dan zie je maar weer bp veiliger is dan je dacht

Ja zeker! Na mij eerste val heb ik hem gekocht. En die gekneusde rug gebeurde naast het paard ipv door een val..Kreeg een trap in m'n rug. Dus nu heb ik altijd alles al vroegtijdig aan :+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:39

chelle_dora schreef:

Ik heb nu voor buitenritten een rugbeschermer, omdat Andor nogal ontstuimig kan zijn. Je valt toch niet echt snel op je buik(mij tenminste nog nooit gebeurd), en die was een stuk goedkoper, had atm niet veel te besteden en wilde toch een veilig gevoel op buitenrit hebben.
In de toekomst(als ik wil gaan crossen ook) wil ik zo'n blokjesding aanschaffen, schijnt dat je daar best veel bewegingsvrijheid in hebt, want dat vind ik wel belangrijk, wil niet als een stijve hark op mn paard zitten en er dan afkukelen omdat ik zijn bokken niet kan uitzitten met dat ding..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 22:01

ik noem me bp soms ook wel gwn kogelvrijvest of me harnas XD hahaa

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:03

alltimapanda schreef:
Hoeveel ruiters rijden hier met een bodyprotector

en waarom rijd jij er mee als je er mee rijd?

Ik moet het van me moeder maar doe het niet want vind het niet fijn zitten. Alleen met cross draag ik hem nog.