Cap voor ovaal vormig hoofd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 23:22

Global is het zelfde als HH en Kavalkade en Horka. Die hebben allemaal het zelfde model en zijn allemaal te breed voor mij helaas.

wil94

Re: Cap voor ovaal vormig hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:02

Heb hetzelfde probleem, heb nu een première cap en die zit als gegoten. Had hiervoor een br viper, die knelde aan m'n voorhoofd en was aan de zijkant weer te breed.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:06

Ik vind zelf dat ik een behoorlijk ovaal hoofd heb en echt ronde caps paste ik niet. Ik heb nu een van Horka de Topline met zo als mooi beschrevene op de website: met zilveren ventilatiepaneel :') klinkt zo lachwekkend. Maar ik vind hem heel fijn.

linkje: http://www.horka.nl/index.asp?strPageTy ... ctID=10220

mkr_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:09

Ik heb ook de Charles Owen AYR8 en ik ben er heel blij mee. Hij zat meteen vanaf de 1e dag perfect

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:19

Jammer dat je niet meer dan 200.- wil/kan besteden. KEP is echt fijn en met een speciale binnenvoering voor een ovaalvormig hoofd zit hij vast helemaal perfect! KEP is vanaf 351,- verkrijgbaar.

Ik weet niet meer wie het schreef maar ook en misschien wel vooral thuis op doen hoor. Het is gewoon de veiligste helm die er is.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:53

herkenbaar :)
ik heb een ovaal en ook nog eens een klein hoofd ik heb maat XS (ongeveer maat 50 ) van Cap en vind daar maar eens iets leuks in |(

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 01:21

_Anneruth schreef:
Jammer dat je niet meer dan 200.- wil/kan besteden. KEP is echt fijn en met een speciale binnenvoering voor een ovaalvormig hoofd zit hij vast helemaal perfect! KEP is vanaf 351,- verkrijgbaar.

Ik weet niet meer wie het schreef maar ook en misschien wel vooral thuis op doen hoor. Het is gewoon de veiligste helm die er is.

Wil het liefst niet meer dan 200 euro uit geven maar waarschijnlijk kom ik toch duurder uit. En moet ik toch maar wat meer geld uit geven. Je hebt maar 1 hoofd natuurlijk.. en die moet goed beschermt worden.

Ik wil kijken voor de Charles Owen AYR8 en Samshield. KEP kan ik ook wel voor gaan kijken. Vind dat zelf niet zo'n mooi model maar is misschien ook een kwestie van wennen. Nog ff een maandje sparen.. kan ik ondetussen mooi zoeken naar een shop die deze cappen verkoopt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:39

Als je toch naar 't Tweespan en Epplejeck gaat, kun je ook gelijk doorrijden naar Divoza in Leek. Als je bij alledrie bent geweest en je hebt dan nog niks gevonden, wordt het wel heel lastig denk ik.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:49

Ik heb ook een ovaal hoofd en rijd nu met een snowboard helm van Bern. Zitten ook heerlijke oorflappen in voor in de winter, en hij ziet er nog vet uit ook. :) Deze helm vormt zich naar je hoofd en dat is ideaal. Hij koste ook maar 100 euro. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 01:53

Ik heb ook een klein ovaal vormig hoofd. Ik ben helaas permanent brildragend en slaag bijna altijd op de kinderafdeling als ik op zoek ben naar een nieuwe bril.

Qua cap heb ik de HH pro plus gehad. Deze zat perfect en kost nu ongeveer €70.

Inmiddels heb ik deze vervangen voor de BR Zenith ( Swarofski) en die zit ook super.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 01:56

Tweespan heeft gebeld en heeft geen cap die geschikt voor mijn hoofd is zeiden ze. Dat was nadat ik iets over de AYR8 las dus daar heb ik ze niet over door kunnen vragen. Divoza ben ik nog niet zo lang geleden geweest. De cappen die ze hadden liggen waren mij allemaal te groot. Alleen de kinder cappen pasten. Dus daar hoef ik niet meer naar toe. Zit nu te denken om naar Bergen te gaan naar http://www.kooleruitersport.nl/ Is wel een stuk rijden maar dat heb ik voor een goeie cap over. Moet ze alleen nog even mailen of ze de Samshield en Charles Owen op voorraad hebben. Maar dat wil ik pas eind volgende maand doen als ik het geld heb. En misschien dat er ook nog iets dichterbij zit, moet nog even verder googlen :+ Er zijn niet zoveel shops die beide verkopen.

Ann_moi, hihi monicees heeft een skatehelm die ook perfect voor haar zit. Maar ik wil geen skate of snowboard helm omdat ik er ook wedstrijden mee moet kunnen rijden. Ik ga eerst bovenstaande cappen passen en hopelijk ben ik dan voor de komende jaren klaar :D

Lous, die zijn mij helaas nog te breed..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:51

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:21

Lous schreef:
Ik heb ook een klein ovaal vormig hoofd. Ik ben helaas permanent brildragend en slaag bijna altijd op de kinderafdeling als ik op zoek ben naar een nieuwe bril.

Inmiddels heb ik deze vervangen voor de BR Zenith ( Swarofski) en die zit ook super.

ik ben ook nog brildragend ;)
ik rijd momenteel nog maar 1 keer per week ,om dan zoveel geld uit te geven voor een cap vind ik wat te gek!
ik heb een cap gekocht van het merk fouganza, echter deze past mij ook niet .. en zo blijf je aan de gang ;)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:26

Wat is er erg aan als de kinderen cap wel past?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:28

Niets. Hoeft alleen maar minder materiaal mee te zeulen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:29

Hier hetzelfde probleem, ik ben bij divoza gaan passen. Tweespan heeft idd niets!

Gpa, charles owen en hh challenge paste mij ook niet. Ik heb ook KEP op gehad, alles wat er was.

Ik ben op de Samshield uitgekomen, zalige cap! Het is een hap geld maar ben er nog steeds zo blij mee! Nooit meer hoofdpijn en hij is zeer goed geventileerd. Ik moest wel wennen aan het bandje maar dat is goed gekomen.
Je moet hem echt gepast hebben!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:30

Oke ik dacht dat ik een paar keer las van ik pas de kinderen cap alleen nou dan koop je die toch of ik begrijp het verkeerd

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:48

Charles Owen AYR8, Samshield.

In de ruiterwinkel vertelde een medewerker dat de caps het ene jaar soms een andere pasvorm hebben dan het andere jaar, hangt er van af wat het beste verkoopt. Ik weet niet of het waar is. Ik paste alleen wel een oude GPA Speed Air en de nieuwe pas ik helemaal niet.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:37

Het Gareel in schijndel heeft sws Kap en co, samsfield volgens mij ook.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 16:50

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:39

Ja zag hem ook de,prijs valt me ook nog wel mee!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:43

Een Uvex cap! Als je naar Bergen gaat zou ik wel eerst bellen om te vragen of ze voorraad hebben. Ik ben er al een paar keer voor niks geweest. Volgens de website wel voorraad maar in de winkel niet.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:47

Oeh, ik ben dus niet de enige :o Zelfs de allergrootste maten knellen op mijn voorhoofd en dan past er opzij nog best een vuist bij :+
Maar ik rijd nu al jaren met een Troxel Sierra en die zit als gegoten!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 20:57

ralphtdw schreef:
Wat is er erg aan als de kinderen cap wel past?

Niets, je hebt alleen minder keuze aan cappen. En vaak is het zo dat ze wat hoger op je hoofd zitten omdat ze natuurlijk voor kinderen gemaakt zijn.

rensju schreef:
Hier hetzelfde probleem, ik ben bij divoza gaan passen. Tweespan heeft idd niets!

Gpa, charles owen en hh challenge paste mij ook niet. Ik heb ook KEP op gehad, alles wat er was.

Ik ben op de Samshield uitgekomen, zalige cap! Het is een hap geld maar ben er nog steeds zo blij mee! Nooit meer hoofdpijn en hij is zeer goed geventileerd. Ik moest wel wennen aan het bandje maar dat is goed gekomen.
Je moet hem echt gepast hebben!

Heb je die bij de Divoza gekocht?

Frensje, Uvex past niet! Die zijn te groot voor mijn hoofd. Ik pas alleen de kinder cap en die is te breed. Ben idd sowieso van plan om te bellen of mailen voor ik naar Bergen ga want het is niet naast de deur..

2005, dat zou best wel raar zijn haha.

noorhermans1, Schijndel is wel een beetje erg ver. Is 2,5 uur rijden. Zit vast nog iets dichterbij voor mij. Ik woon boven in Friesland.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:55

Doggylover schreef:
Lous schreef:

ik ben ook nog brildragend ;)
ik rijd momenteel nog maar 1 keer per week ,om dan zoveel geld uit te geven voor een cap vind ik wat te gek!
ik heb een cap gekocht van het merk fouganza, echter deze past mij ook niet .. en zo blijf je aan de gang ;)

even een update , ik heb eindelijk een cap gevonden die goed zit en niet knelt en dat is de Horze Pacific Defenze Paardrijcap geworden.
Bij de zij kanten hou ik wel iets over ,maar het harnas van de cap vangt dat op .