Springen en dressuur. Vind vz echt een verschrikking. Stoelzit, niet mee kunnen springen en niet mee kunnen dressuren. Geef mij maar een springzadel (waar ik wél goed mee kan dressuren) en een dressuurzadel (waar ik fijn een 80/100 cm sprong mee doe).
Ik kan helemaal niet springen met een dressuurzadel. Met een vzh zadel ging dat voor mij tot 1.20m prima. Ik kan ook niet dressuren met een springzadel.
HORSExLOVERR
Geplaatst: 24-03-14 10:13
Ik heb voor mijn beide pony's een veelzijdigheidszadel van Wintec, omdat ik SGW springen en dressuurwedstrijden rijd. Ik vind het fantastisch rijden en heb er nooit problemen mee gehad. Mijn voorkeur gaat ook uit naar springen, maar omdat ik ook vond dat dressuur de basis is rij ik ook M1 dressuur.
Mijn zus heeft wel voor haar paard alleen een dressuurzadel, en ik ging op haar paard springen en ik vond het echt vreselijk. Ik vind het niet fijn omdat je op een veelzijdigheidszadel lekker zit maar ook vrije beweging hebt. Op een dressuurzadel, vind ik, dat je met springen zo 'vast' zit. Ik zou dus echt voor een veelzijdigheidszadel gaan!
Ik spring voornamelijk maar had en spring en dressuurzadel.
Nu heb ik 2 jaar terug beide zadels verkocht en een nieuwe kieffer Venedig ( spring gericht veelzijdigheidszadel) gekocht. Ik kan hier prima mee dressuur rijden (wedstrijden tot L2) en springen en crossen en het zit ook nog heerlijk voor een lange buitenrit.
Op moment dat ik een ander paard heb kan de zadelmaker het in veel gevallen weer passend maken.
Jippyhorse
Geplaatst: 25-03-14 18:08
Ik ben begonnen met een vzh, toen een dressuurzadel erbij gekocht en nadat de boom van mijn vzh was gebroken heb ik afgelopen zaterdag een springzadel (eigenlijk een eventingzadel) genomen, en mijn dressuurzadel ruil ik in. Ben zelf meer van het springen en zit liever met korte beugels, en kan er prima nog een dressuurproefje mee rijden.
Nies_
Geplaatst: 26-03-14 18:08
Veelzijdigheidszadels vind ik enorme poedersuiker dingen. Leuk voor kleine kinderen, maar verder niet. Ik had eerst alleen een dressuurzadel, daar klein beetje mee gesprongen (tot B niveau), maar dat is ook niet echt een succes. Toen heb ik ook maar snel een tweedehands (stübben) springzadel gekocht. Ik vind het beide onmisbaar. Het springzadel heb ik toen ik meer ging springen weer verkocht en een nieuwe gekocht (ruimer budget ).
Als je echt wil springen en alleen dressuur doet omdat het hoort of moet zou ik alleen een springzadel kopen en eventueel later een dressuurzadel.