Reele prijs voor bijrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:07

Ik doe zelf met dit paard enkel grondwerk, wandelen, naast de fiets, lange lijnen, vrijheidsdressuur.
Ik ben zelf niet van het vele rijden.
Ik rijd zelf iedere dag 1 paard. De rest van de paarden doe ik iets anders mee. Elke dag elk paard iets anders ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:08

Esmeej333 schreef:
Ik zou hier maximaal 60 euro voor geven, 75 euro voor als het inclusief lessen is.
In de winter kun je doordeweeks helemaal niks als je overdag werkt of naar school moet, dat zou voor mij toch wel een zwaar minpunt zijn.

Dan moet je wel lessen hebben van 15 euro per keer en dan 1x in de maand lessen anders kost het je meer als eigenaar als je het bij de prijs in doet.
Ik lees nu dat er wel verlichting is waarom zou je niet achteraan in de bak kunnen rijden als er wel verlichting is. Wij hebben op stal ook maar de helft verlicht maar je kan toch de hele bak gebruiken hoor. Ideaal misschien niet maar goed genoeg om je in de winter te redden.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:09

ik zou een bijrijder niet laten betalen voor het rijden van je paard.

Als je een goede bijrijder hebt, helpt het je paard vooruit en niet achteruit zoals bij velen.

waarom zou je daar geld voor willen hebben?

of je nou wel of geen bijrijder hebt, je eigen kosten blijf je houden.
dat hoort gewoon bij een eigen paard hebben..

het komt een beetje over alsof je een bijrijder zoekt om deels je kosten te dekken...

in mijn ogen raar.

maar ik kan het ook verkeerd begrijpen :j
Laatst bijgewerkt door _Charlot op 20-03-14 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NinaCharlie

Begrijp me niet verkeerd TS, maar het is toch jouw paard? Waarom is het dan zo onlogisch dat je voor alle kosten op moet draaien?

Liselot

Sammieloverr schreef:
Lessen kosten een tientje per keer. Deze wil ik in de prijs meepakken.
Les eens per week wil ik verplicht stellen. Zodat ik zeker weet dat het goed blijft gaan.

@Liselot, ik wil je graag verzoeken niet meer te reageren. Je doet aannames terwijl je niet eens weet hoe de situatie is!
Zegt meer over jou dan over mij ;)

Nee ik heb geen tijd te weinig. Ik ben zeven dagen per week op stal. Ik heb een Eigen weide, met schuilstal en bak.
Ik ben elke dag meerdere uren op stal.

Ik kan in principe al mijn paarden zelf bijhouden.

Maar waarom zou ik er dagelijk zoveel rijden, als ik een ander ook een kans kan geven op een sort van Eigen paard?

Ik wil alleen niet voor die kosten opdraaien, en dat lijkt me logisch.

Mijn vraag hier is puur, wat kan je vragen, wat is reeel?
Mijn Eigen extra kosten wil ik zowieso gedekt hebben.

Dan moet je dat in je OP zetten ;) Ik geef mijn mening die gebaseerd is op de gegeven informatie, ik kan niet helpen dat die informatie niet compleet is :)

Reken dan gewoon uit wat het je extra kost, hoeveel vaker moet de smid komen. Dus bijvoorbeeld maandelijks ipv 2 maandelijks. kost per 2 maanden 60 euro ipv 30, dus dat zou uitkomen op 15 euro per maand.
Zo reken je dat ook uit met je brokken e.d.
Laatst bijgewerkt door Liselot op 20-03-14 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:10

Mischien dat dat dan voor een ander wel kan inderdaad. Ik ben zelf nachtblind, en ik vind het zelf doodeng haha.
Ik ben er dan ook alle dagen overdag aanwezig ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:10

_lotteeee schreef:
ik zou een bijrijder niet laten betalen voor het rijden van je paard.

Als je een goede bijrijder hebt, helpt het je paard vooruit en niet achteruit zoals bij velen.

waarom zou je daar geld voor willen hebben?

Omdat het niet is wat ze zoekt. Paard hoeft niet beter te worden.

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:10

NinaCharlie schreef:
Begrijp me niet verkeerd TS, maar het is toch jouw paard? Waarom is het dan zo onlogisch dat je voor alle kosten op moet draaien?

De EXTRA kosten ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:11

Sammieloverr schreef:
Mischien dat dat dan voor een ander wel kan inderdaad. Ik ben zelf nachtblind, en ik vind het zelf doodeng haha.
Ik ben er dan ook alle dagen overdag aanwezig ;)

Aha op die manier. Ik zelf heb daar geen probleem mee dus in dat geval zou ik er dan weer 75 euro voor over hebben. Ik zou daar prima mee uit de voeten kunnen.

Wat heb je zelf in gedachten?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:11

mag ik vragen wat de extra kosten zijn?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:12

Tigra_ schreef:
Esmeej333 schreef:
Ik zou hier maximaal 60 euro voor geven, 75 euro voor als het inclusief lessen is.
In de winter kun je doordeweeks helemaal niks als je overdag werkt of naar school moet, dat zou voor mij toch wel een zwaar minpunt zijn.

Dan moet je wel lessen hebben van 15 euro per keer en dan 1x in de maand lessen anders kost het je meer als eigenaar als je het bij de prijs in doet.
Ik lees nu dat er wel verlichting is waarom zou je niet achteraan in de bak kunnen rijden als er wel verlichting is. Wij hebben op stal ook maar de helft verlicht maar je kan toch de hele bak gebruiken hoor. Ideaal misschien niet maar goed genoeg om je in de winter te redden.

Dat is idd slechts een klein verschil maar ik bepaal liever zelf waar en hoeveel ik les. Als de eigenaar dat voor mij zou willen bepalen zou ik er ook weer minder voor over hebben omdat ik dan minder vrijheid heb :) . Die vrijheid is mij ook wat waard.
Zoals TS die wilt dat bijrijder elke week gaat lessen, zou ik teveel vinden, ik zou die veertig euro in het geval van TS liever in eigen instructrice steken die dan twintig euro is maar dan een keer per twee weken bijv.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 20-03-14 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:14

Ik hoef inderdaad geen z ruiter.

Ik wil iemand de kans geven die zelf geen paard kan onderhouden, maar zichzelf niet meer op een manege ziet rijden.

Zij mag zelf bepalen welke dagen zij wilt gaan, in principe alle dagen welkom maar maximal 4 keer weeks rijden. (andere dagen mag ze wel wandelen knuffelen troetelen grondwerk en dergelijke).

Ik wil eens in de week een verplichte les, bij mijn Eigen lesgeefster, zodat ik weet dat er netjes gereden word.

Verder is de verantwoordelijk helemaal voor diegene.

Ik bepaal het krachtvoer, maar hierover is te overleggen.
Er Mogen wedstrijden gereden worden, indien Eigen vervoer.
Er mag Eigen tuig aangeschaft worden indien geode zadelmaker.

Dus echt, een Eigen paard, maar dan zonder de stallingskosten en dierenartskosten. Deze blijven gewoon voor mij.

Sammieloverr

Re: Reele prijs voor bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:15

De extra kosten zijn lessen. hoefsmid, voer, tuigage, al het bijkomstige.

Sammieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:19

Lesgeefster zou evt ook in overleg kunnen.
Mits de methode mij aanstaat :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:19

Hangt er vanaf welke regio je zit. Noord Holland is bijvoorbeeld erg duur (dan kan je rustig 100-150 euro vragen)
Drenthe heb je mazzel als je iemand vind die je paard gratis wil verzorgen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:19

Ik heb ook een bijrijdster voor wiebe en zou t niet in mijn hoofd halen haar geld te vragen.. Ze steekt veel tijd in wiebe, rijdt hem correct, ontlast mij een paar dagen per week.. En vaak komt ze zelfs nog extra als ik eens niet kan.. Daarbij is ze mij ook nog vaker voor als er nieuw voer gehaald moet worden.. Ze schaft veel voor hem aan.. Etc.. Etc..

Sammieloverr

Re: Reele prijs voor bijrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 13:22

Ik zit helemaal bovenin Noord Brabant. Dichtbij Cuijk.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:24

Volgens mij is het nogal afhankelijk van welke regio je paard staat.

Ik heb nog nooit voor een bijrijdpaard betaald en ben dat eigenlijk ook niet van plan. Je levert elkaar een dienst. Eigenaar heeft te weinig tijd dus is ermee geholpen dat t paard gereden wordt en de bijrijder heeft zo de kans om een leuk paard te rijden. Maar goed eea vind ik ook wel afhankelijk van niveau ruiter en paard.

100 euro voor 1 of 2 dagen vind ik echt buitensporig... 50 euro voor 2 dagen zou ik wel de max vinden... voor 4 dagen zou het misschien wel kunnen. Maar goed je moet ook maar iemand vinden die t wil betalen.

Edit: Als er iedere week les bij in zit zou ik 100 euro op zich een prima bedrag vinden.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 20-03-14 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Charly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:25

Ik lease een paard voor 200 euro in de maand. Is dus zeg maar mijn "eigen" paard. 5 dagen in de week mag ik rijden. (of naar buiten, spelen, wandelen etc) De overige kosten komen voor de eigenaresse. Lessen doe ik op eigen kosten erbij.(12,50 per les) Maar er is wel afgesproken dat er gelest wordt, wat ik ook belangrijk vindt.
Als ik wedstrijden ga rijden zijn de kosten ook voor mij.

Verder is bij ons op stal 2x in de week rijden 50 euro en 3x 75 euro. Dit is wel in Santpoort vlakbij Spaarnwoude. (noord-holland)

Maar zo heb je in ieder geval een beeld wat anderen ervoor vragen:).

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:26

Ik kan TS wel snappen, waarom zou zij moeten betalen voor een hobby van een ander? Ikzelf ben tot op heden nog nooit een bijrijder tegen gekomen die beter rijd dan ikzelf ( nee... Niet om op te scheppen,maar de meesten zijn geen M ruiters en komen vaak van maneges af is de ervaring. Geen probleem,maar ze zullen zeker niet mijn paard beter maken)
De insteek is vaak een beetje extra aandacht, maar daar kan ik wel bij snappen dat je andere niet gratis laat komen, maar een deel van bepaalde kosten in ruil voor gebruik van het paard, spullen en faciliteiten wil hebben. Lijkt mij toch eerlijk?
De bijrijder wil immers ook rijden, en krijgt zo een mooie kans voor een klein bedrag zonder risico's om enkele dagen een eigen paard te hebben.

Ik denk voor 4 keer in de week 50 euro per maand, en bv zelf de les betalen dat dat een hele nette mooie deal is, mits de bijrijder dan ook echt 4 dagen het paard als eigen mag zien.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:26

100 euro per maand vind ik redelijk, ze mag dus elke dag komen en 4 keer per week rijden. Ik vind dit een net bedrag.
Hier in Noord Holland word er gemiddeld 150/200 per maand betaald voor 4 dagen per week rijden.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:27

Ik snap de reacties niet van het niet willen betalen van een bijrijd paard.
Hallo een paard kost geld en als je in een manege gaat rijden moet je ook betalen.
Terwijl je hier veel meer van leert dan in een manege.
En helaas is het zo dat gratis veel te vrijblijvend is vaak is dit voor een blauwe maandag komen een paar keer en blijven dan gewoon weg.

Ik weet wat een paard per maand kost per maand en als ik een paard zou willen huren leasen dan vind ik het meer dan redelijk dat ik er een bedrag voor moet betalen zeker met spullen een zadel kost ook geld.

Om een bijrijder te betalen omdat het zogezegd je paard doorrijd en vooruit helpt is grote onzin dat doe je alleen als de bijrijder aantoonbaar die kwaliteiten bezit dat ga je echt niet doen voor een amateurtje die vind dat hij geweldig rijd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:30

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:33

Dus dan heb je als extra kosten 40 in de maand aan lessen. (Of als je helemaal precies wil doen: 30.5 dagen gemiddeld in de maand / 7 dagen = 4,4 keer les per maand. 4.4* 10 euro = 44 euro in de maand gemiddeld aan lessen) Hoevaak komt de hoefsmid nu voor dit paard? En hoe vaak zal hij moeten komen als er een bijrijder is? Reken dat verschil uit. Ik las dat je hem 1.5 kilo brok wil gaan voeren op een dag? Zijn dit alle dagen van de week of alleen de dagen dat hij bereden wordt? Reken dan uit hoeveel kilo brok je per maand nodig hebt x de kiloprijs van het brok. Reken bijvoorbeeld 5 euro per maand voor het tuig en dan heb je toch alle EXTRA kosten die jij maakt voor het paard als er een bijrijder komt? Dingen als wedstrijden ofzo zal ik daarnaast zelf door de bijrijder laten betalen.

Betalen of betaald worden voor/door een bijrijder heeft iedereen een eigen kijk op. Als jij straks heel blij bent met je bijrijder en zij echt het beste in het paard na boven haalt (en dan heb jij er misschien ook voordeel van) dan kun je de prijs misschien nog naar beneden doen? En het is de bedoeling dat zij echt alleen met dit paard bezig houd? Of ook mesten enzo want als zijn stalwerkzaamheden erbij doet, zeker als dat ook voor de andere paarden van je is vind ik dat er wel wat van de prijs af mag want dan bewijst ze je ook een dienst.

Succes alvast met zoeken naar een geschikt iemand

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 13:34

Natuurlijk heb je gelijk Sees.
Ik ben al stil.