Hengst starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Hengst starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:01

Dat vind ik idd ook stom Bismarck, ik zou best eens met de hengst endurance mee willen doen, maar dat kan dan dus weer niet.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:06

Ja het lijkt mij ook dat als ik heb bewezen dat ik L2+1 kan starten dat ik ook wel veilig de endurance kan uitrijden. Maar in de reglementen staat dat je klasse 2 moet zijn voordat je mag starten met een hengst.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:08

Dressuur is toch wel wat anders dan endurance. Dus die regel vind ik ook heel logisch.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:09

Het gaat er om dat je je paard onder controle hebt. Ik zou niet weten waarom daar een verschil tussen zou moeten zijn bij verschillende takken van paardensport.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:12

Je kunt nog zo goed dressuur rijden. Maar tijdens een endurancewedstrijd kom je meer dingen tegen, dan dat je op een dressuurwedstrijd tegenkomt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:12

De regels slaan zowiezo kant noch wal.
Net of dat als je L2 rijdt je kunt rijden of L springen.
Ik zelf mag geen hengsten uitbrengen.
Heb wel een amatrice licentie gehad heb hengsten in de koers gereden waarbij je naast elkaar in de startbox staat, met uitrijden alles door elkaar.
Daarnaast vele concoursen gereden dus weet hoe het er aan toe gaat.
Dan neem nu mijn bijrijder die mag het wel. Heeft tot 4 november vorig jaar nog NOOIT een wedstrijd gereden. Die heb ik nu op een andere pony van mij laten starten en binnen no time had hij alle punten bij elkaar. 5 januari was hij L springen +1. Inmiddels is hij al wedstrijden gestart met het hengstje ook en dit gaat super.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 21-03-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:17

kyrkelover schreef:
De regels slaan zowiezo kant noch wal.
Net of dat als je L2 rijdt je kunt rijden of L springen.
Ik zelf mag geen hengsten uitbrengen.
Heb wel een amatrice licentie gehad heb hengsten in de koers gereden waarbij je naast elkaar in de startbox staat, met uitrijden alles door elkaar.
Daarnaast vele concoursen gereden dus weet hoe het er aan toe gaat.
Dan neem nu mijn bijrijder die mag het wel. Heeft tot oktober vorig jaar nog NOOIT een wedstrijd gereden. Die heb ik nu op een andere pony van mij laten starten en binnen no time had hij alle punten bij elkaar. Inmiddels is hij al wedstrijden gestart met het hengstje ook en dit gaat super.

Ik ben het volledig met je eens hoor! Iedereen die een beetje kan rijden haalt de L2 wel, maar dat zegt helemaal niets over hoe consequent je bent en hoe goed je je paard onder controle hebt.
Toch is dat helaas de eis die ze stellen.

@FriesWytske natuurlijk kom je met endurance andere dingen tegen onderweg, maar dat heeft met verkeersmakheid te maken. Bij alle disciplines moet je paard gehoorzaam zijn.