paard gekocht met klachten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:20

paardje1906 schreef:
geerke schreef:
maar...hoest hij of is hij zwaar dampig?Daar zit wel een klein verschil in.Een zwaar dampig paard word er niet echt vrolijk van om door het bos te lopen met iemand op zijn rug.

Met rijden hoest hij niet en op de wei ook niks.

En het probleem is...?

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:23

Maar dan snap ik (of is dit nou heel dom van mij?) eigenlijk het hele probleem niet...
Paard is aan jou verkocht als recreatiepaard waarbij is vermeld dat hij hoest op een gesloten stal. Jij koopt het paard, paard heeft bij jou geen last van het hoesten en is geschikt als recreatiepaard. Dus wat is het punt dan. Het paard doet toch wat hij moet doen, om het zo even te zeggen ;)

paardje1906

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 23:26

no--a schreef:
Maar dan snap ik (of is dit nou heel dom van mij?) eigenlijk het hele probleem niet...
Paard is aan jou verkocht als recreatiepaard waarbij is vermeld dat hij hoest op een gesloten stal. Jij koopt het paard, paard heeft bij jou geen last van het hoesten en is geschikt als recreatiepaard. Dus wat is het punt dan. Het paard doet toch wat hij moet doen, om het zo even te zeggen ;)

Ja klopt, maar ik was even aant twijfelen of ik een ' mis' koop had gedaan, maar als ik alle reacties lees had ik wat beter moeten na denken hoe en wat

lexa

Re: paard gekocht met klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:31

Als het een handelaar betreft kan je hem binnen 6 weken terug brengen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:31

Je hebt voor bijna niks een paard gekocht... waarmee je buitenritten kan maken... en nu verwachtte je ook nog dat hij helemaal goed is... dan had je er wel 4x zoveel voor moeten betalen.

Je paard is toch nog steeds geschikt voor af en toe buitenritjes.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:01

Persoonlijk denk ik dat je voor dat bedrag geen miskoop hebt gedaan, wel een dure les gekregen.
Waarschijnlijk kan je met dit paard toch nog een aantal jaren het nodige plezier hebben aan buiten rijden, en dat is toch waar het om gaat.
Paard zal er waarschijnlijk ook niet minder lief om zijn.
Naar een eventuele opvolger toe voor later, weet je nu wel dat je best vooraf laat keuren door een dierenarts.
Maar voor nu zou ik me niet teveel zorgen maken en gewoon genieten van je nieuwe aanwinst ;-)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:14

Hoezo een dure les?
Koper heeft exact gekregen wat de verkoper heeft aangeboden.
Ik snap niet welke les TS hieruit kan trekken? Dit is toch gewoon een heldere 1 op 1 situatie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:05

Ik snap ook het hele probleem niet. Het is bekend dat het paard beter niet in een stal gehouden kan worden, dat is geen probleem voor je neem ik aan want anders koop je hem niet. Hij heeft een beenprobleem maar is geschikt voor recreatie en bij jou gaat hij gebruikt worden voor recreatie. Het paard is gekocht in de lagere prijsklasse dus er is niet teveel voor betaald.
Wat is er uit te leren voor volgende keer? Had je liever een potentieel sportpaard gehad? Had je liever een 100% gezond paard gehad (dus duurder)?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:06

@ Gini : Omdat ze niet helemaal tevreden overkomt.
Ze kan hieruit leren dat ze de volgende keer toch maar beter laat keuren voor aankoop.

Als ik een paard koop voor 700 euro, waarbij de verkoper vermeld heeft dat het hoest op stal, dan ben ik heel tevreden met die aankoop, als ik daar zelf voor gekozen heb.
Dan ga ik na aankoop niet meer twijfelen of raad vragen of ik de aankoop beter niet gedaan had.
Kwaliteit naargelang prijs dus.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:09

Zo lang het paard niet kreupelt en gewoon blij door de wei loopt, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Je hebt een paard gekocht met als doel af en toe een buitenritje en zo te horen is dit paard daar perfect voor. De prijs was er ook naar dus ik zou het op dit moment nog niet eens een miskoop durven noemen. Kortom: geniet van je aankoop en ik wil je heel veel plezier wensen met je paard :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:11

Gini schreef:
Hoezo een dure les?
Koper heeft exact gekregen wat de verkoper heeft aangeboden.
Ik snap niet welke les TS hieruit kan trekken? Dit is toch gewoon een heldere 1 op 1 situatie.

Inderdaad.
Zie ook het probleem niet echt eigenlijk.
Wat is de reden dat je er nadien een dierenarts bij gehaald hebt? Waren er problemen?
Je zegt dat hij niet hoest op de wei en met rijden. Hij heeft luchtwegproblemen dat heeft de verkoper toch wel aangeven eigenlijk misschien had je daar zelf meer op in moeten gaan toen ze vertelden dat het paard niet op een dichte stal kan staan.
Verder loopt het paard goed zeg je?

Dus er is geen probleem of miskoop. Waarom twijfelde je daaraan TS?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:11

Mee eens de verkoper heeft de gebreken verteld TS had er 700 euro voor over dus klaar.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:12

Wat is nu eigenlijk het probleem? Waarom denk je dat je een miskoop heb gedaan?

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:16

Vervelend om te horen! Maar laat inderdaad altijd je paard keuren. Je weet nooit wat je in huis haalt..

En sorry dat ik het zeg, maar weinig paarden voor dat geld kan je niet veel van verwachten. Zeg niet dat dat overal zo is.. Maar vaak helaas wel..
Laatst bijgewerkt door Cowgirl_K op 18-03-14 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:22

Ik snap niet goed wat je bedoelt Tess070 dit paard heeft een gebrek en er is bij verteld dat hij wat recreatief aan kan en dat kan ook.
Hier was de prijs ook naar dus TS was helemaal op de hoogte zij had er nog 700 euro voor over persoonlijk vind ik dat te veel maar goed dus ik snap het probleem niet en met keuren was er het zelfde gebrek uit gekomen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:25

@lady62... je vindt €700,- teveel voor een paard van 14 die nog recreatief bereden kan worden? Ik vind €700,- echt peanuts.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:33

Een paard met luchtweg problemen en alleen geschikt voor lichte recreatie daar zou ik echt niet meer dan 500 euro voor geven dat het paard 14 is maakt niet uit.
Ik heb een paard gekocht in het verleden van 18 helemaal gezond goede conditie m dressuur voor 500 euro.
Mensen betalen vaak te veel wat is een paard waard, slachtprijs met daarboven op wat hij nog kan leeftijd afstamming enz zo denkt een handelaar ook alleen die moet er nog wat aan verdienen.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:35

Het is niet iets waar je nu denk ik nog veel aan kan doen.

in het vervolg gewoon laten keuren voor je het paard koopt, geeft altijd meer zekerheid! :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:59

Ik denk dat je een hele eerlijke verkoper hebt gehad. Aangezien jij hem niet hebt laten keuren, had hij evengoed het paard op wei kunnen laten zien en tegen driedubbel van de prijs als kerngezond hebben meegegeven. Dat hij maar zo weinig vraagt en je ook gewoon verteld wat er mis is wil toch zeggen dat het helemaal niet de bedoeling is geweest om je op te lichten. Je wist dat je een paard ging kopen die hoestte en die enkel geschikt was voor lichte recreatie. Met andere woorden: een paard met iets aan de luchtwegen en een mankement waardoor intensief rijden niet meer aan de orde is. Ik zou het gewoon laten. Je hebt gewoon in huis gehaald wat je kon verwachten.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:04

dit is eigenlijk heel typisch: als de prijs te mooi is om waar te zijn is hij dat waarschijnlijk ook. Nu vind ik sws dat het nog wel meevalt, ik bedoel als dit het enige is voor die prijs?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 09:18

Als je denkt dat je een Rolls Royce kunt kopen voor de prijs van een Trabantje, dan ben je idd bedrogen uit gekomen. Jij wilde geen fatsoenlijk geld uitgeven, dan mag je nog blij zijn dat ze verkopers eerlijk waren...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:09

Billy schreef:
Als je denkt dat je een Rolls Royce kunt kopen voor de prijs van een Trabantje, dan ben je idd bedrogen uit gekomen. Jij wilde geen fatsoenlijk geld uitgeven, dan mag je nog blij zijn dat ze verkopers eerlijk waren...

Ook al zou TS 7000 hebben betaald.
Ze heeft gekregen wat ze heeft gekocht.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:12

Ik snap het probleem dan ook niet helemaal, de verkopers hebbem gewoon eerlijk gwzegd wat er aan de hand is.
Wat ga je er nu mee doen, ts? Gewoon houden en laten zoals het is of verkopen oid?

Dat er geen goeie paarden beschikbaar zijn voor een lage prijs is grote bullshit. Vriendin van mij had een goed dressuur (grand prix) (reed nog niet zo hoog, maar daar is ze wel voor gwfokt) KWPN merrie gekocht voor 1000 euro. Helemaal kerngezond, mooie bouw, PROK merrie (met goeie cijfers!) etc. Waarom zo goedkoop? Eigenaren (ze was van een bedrijf) wouden er van af, het duurde te lanf om haar op te leiden. Maar dat lag gewoon aan een verkeerde aanpak :+
Ander paard dat ik ken was ook rond 700 euro gekocht. Prima gezond, lief etc alleen nog wel onbeleerd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:37

Ik snap het probleem ook niet zo. Je hebt een goedkoop paard gekocht waarbij gezegd is dat ze hoest op stal en dat ze geschikt is voor recreatieve buitenritjes.

Nu bij jou staat het paard buiten en hoest niet. De DA zegt dat ze ook nog iets heeft met haar achterbeen, maar ze is nu niet kreupel.
Maw: je hebt een paard dat geschikt is voor buitenritjes :-) Je hebt gekregen wat je kocht.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:17

Ze vraagt wat haar rechten zijn, nou geen. Verkoper heeft voldaan aan de meldplicht, aankoper heeft niet voldaan aan de onderzoeksplicht. Ik denk niet dat we hier nog iets van horen.