klophengst of toch gewoon een hitsige ruin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:05

vilheide schreef:
Mioux schreef:
Ik ken er zeker wel 1,ga geen namen noemen maar is familie :) puur ivm de wens geen kinderen meer te willen :)

Over het algemeen gaat het dan om een sterilisatie en niet om een castratie.

oops ja klopt :j foutje 8)7

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:09

Hoe is hij geruind? Dmv een kijkoperatie of op de klassieke manier? Bij een kijkoperatie kan het wel eens mis gaan. Even testen voor de duidelijkheid kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 14:35

Mijn paars is ook laat geruind. Ik was er bij en weet dus zeker dat er 2 ballen uit zijn gekomen. Als hengst was hij altijd heel braaf en hij heeft nooit gedekt. Als ruin is hij ook altijd braaf, behalve toen hij afgelopen zomer voor het eerst met merries buitens stond. Hij dekte volledig, zorgde voortdurend voor onrust in de groep en was verder volledig onhandelbaar. Hij had ook enorme stress als hij niet bij zijn kudde was of als zijn kudde niet volledig was en at ook enorm slecht. Als ik wat wilde doen met hem waagde ik gewoon mijn eigen leven, hij was niet voor correctie vatbaar. De DA wilde eerst ook op testosteron laten testen. Een dure test waarvan ik uiteindelijk de uitslag al zou hebben geweten. heb hem dus meteen chemisch laten castreren en binnen 4 dagen was er al een overduidelijk verschil. Mijn paard maakt dus, ondanks dat beide ballen weg zijn, toch nog testosteron aan. Nu hij geen merries meer voor zichzelf kan claimen is hij, zelfs in de buurt van merries, weer gewoon een brave ruin :D .